Permalänk

Chromecast frågor

Man styr den via sin Android baserad enhet, men måste t ex filmerna komma från den enheten? Tänkte mer om man har en server men använder enheten som fjärrkontroll enbart.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Kollar du t.ex på YouTube och skickar över filmen till din Chromecast så skickas inte filmen till din telefon längre, utan direkt till Chromecasten.

Har du massa filmer hemma som du vill kolla på med Chromecasten så kan du prova Plex.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska ny med min Chromecast men kör en app i Chrome på datorn som man kan spela filmer från datorn. Videostream heter den

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kollar du t.ex på YouTube och skickar över filmen till din Chromecast så skickas inte filmen till din telefon längre, utan direkt till Chromecasten.

Har du massa filmer hemma som du vill kolla på med Chromecasten så kan du prova Plex.

Jo men menar om det streamas via mobilen t ex, vill ju den ska ta direkt från min server då, där plex server är installerat.

Annars tar det på batteriet samt om avståndet blir för långt så slutar det att fungera.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Akkid:

Jag är ganska ny med min Chromecast men kör en app i Chrome på datorn som man kan spela filmer från datorn. Videostream heter den

Jo fast ska vara till dottern så vill hon ska kunna titta i biblioteket via en billigt android platta men det streamas från min server.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Jo fast ska vara till dottern så vill hon ska kunna titta i biblioteket via en billigt android platta men det streamas från min server.

Ok. Så långt har jag inte kollat själv

Permalänk
Medlem

Har plex server installerat på min dator men styr med hjälp av Plexappen vad som spelas upp på min teve. Filmerna ligger på servern.

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Skrivet av Brajg:

Har plex server installerat på min dator men styr med hjälp av Plexappen vad som spelas upp på min teve. Filmerna ligger på servern.

Precis det jag är ute efter.

Synd man inte kunnat få med andra appar som magine TV, play etc så surfplattan enbart är en kontroll.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO