Permalänk
Medlem

Windows svarar inte.

Hej, jag har fått ett "litet" problem på min andra dator angående Windows 7 Home Premium. Det är så att jag har byggt ihop datorn för ungefär 1 månad sedan och funkat perfekt men nu är det så att mitt Windows svarar inte, och när jag startar om så står den och tuggar i start bilden (windows logga i mitten och svart runt omkring) och startas aldrig, ibland vill den starta med en reparation men samma där den står och tuggar för evigt. Jag kommer ca. 1 gång per dag in på datorn och jag lyckades installera om windows men med samma resultat, har sökt runt på google men hittar ej någon fix, har kollat på windows support sida men det löser sig inte eftersom jag ej kommer in på datorn. Kan ej komma ihåg något som har hänt med datorn så att den flippa ur, har inte installerat något speciellt. Tack hoppas att någon har en fix till detta Säg till om ni behöver mer information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correnstyle77:

Hej, jag har fått ett "litet" problem på min andra dator angående Windows 7 Home Premium. Det är så att jag har byggt ihop datorn för ungefär 1 månad sedan och funkat perfekt men nu är det så att mitt Windows svarar inte, och när jag startar om så står den och tuggar i start bilden (windows logga i mitten och svart runt omkring) och startas aldrig, ibland vill den starta med en reparation men samma där den står och tuggar för evigt. Jag kommer ca. 1 gång per dag in på datorn och jag lyckades installera om windows men med samma resultat, har sökt runt på google men hittar ej någon fix, har kollat på windows support sida men det löser sig inte eftersom jag ej kommer in på datorn. Kan ej komma ihåg något som har hänt med datorn så att den flippa ur, har inte installerat något speciellt. Tack hoppas att någon har en fix till detta Säg till om ni behöver mer information.

Har inte så mycket att gå på.. Jag hade samma problem + att datorn var seg i övrigt, det var en annan hårddisk som hade bytt filsystem från NTFS till RAW(?) .
Jag rekommenderar att du kollar loggboken. Kontrollpanelen > administatörsverktyg > loggboken.
Kanske kan du hitta något i msinfo oxå , håll in windowsknappen + r , skriv sedan msinfo32 och kolla lite.
Om det inte löst sig öppna kommandotolken som administratör och skriv chkdsk hdd(tex C: ) /F /X och låt den leta fel på hårddiskarna.
Hoppas detta ger något, Annars får du återkomma!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

1-Har du uppdaterad windows efter du har ominstallerad windows?
Har du installerad alla drivrutiner från moderkort producent webbsida?
Ladda ner autoruns och kolla vilka programer startar med windows eller skriv kommando msconfig och kolla
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
Skriv mer om dator konfiguration (moderkort,grafik osv)

Permalänk
Medlem

Ah tack för svar, ska kolla det du rekommenderade och svarar sedan

Permalänk
Medlem

Schysst! Ska kolla genom allt det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correnstyle77:

Schysst! Ska kolla genom allt det där!

Testa även med HD Tune och kör error scan på disken/diskarna.. Min hårddisk har varit lite *bort* "besvärlig" så körde ett test och 54.5% var skadat så den disken åker åt.. Skogen..

§1
Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Alrighty Schysst för hjälpen, kommer hem imorgon så då ska jag fixa med allt det här!