Permalänk
Medlem

Corsair CX600 v2

Nå, vad har ni att säga om denna nätdel? Personliga erfarenheter och fakta skulle sitta fint. Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Medlem

Den har en utdaterad design och billiga kondensatorer.

Köp heller XFX Core.

Permalänk

Japp XFX Core är mer prisvärt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

FSP Aurum annars?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyvärr inget alternativ då jag har en budget på 600. För 585 coronas så tycker jag att det känns prisvärt dock. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Medlem
Skrivet av equipped:

Tyvärr inget alternativ då jag har en budget på 600. För 585 coronas så tycker jag att det känns prisvärt dock. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.inet.se/artikel/6900491/xfx-core-edition-550w

de 50 w mer som cx har slår xfx med sin kvalitet + fri frakt vid köp över 500 kr som finns i min sign gör att den är prisvärd

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

http://www.inet.se/artikel/6900491/xfx-core-edition-550w

de 50 w mer som cx har slår xfx med sin kvalitet + fri frakt vid köp över 500 kr som finns i min sign gör att den är prisvärd

Har också fri frakt på inet, där jag kan få cx600 för 585. Lutar nog åt denna då jag i princip har corsair i hela mitt chassi, vill ju inte bryta trenden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Medlem
Skrivet av equipped:

Har också fri frakt på inet, där jag kan få cx600 för 585. Lutar nog åt denna då jag i princip har corsair i hela mitt chassi, vill ju inte bryta trenden

Skickades från m.sweclockers.com

Varför då göra en ny tråd och fråga oss om du ändå inte tänker lyssna på det vi säger?
Om du redan är corsair kåt, så visst, kör på det!

MEN, jag skulle inte rekommendera det åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Varför då göra en ny tråd och fråga oss om du ändå inte tänker lyssna på det vi säger?
Om du redan är corsair kåt, så visst, kör på det!

MEN, jag skulle inte rekommendera det åt dig.

Ta det lugnt. Det som man rekommenderat är dyrare eller i annat fall lägre watt än detta.

Om något som kostar 600 och har 600w> men med bättre komponenter än cx600 så är det ett alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Skrivet av equipped:

Ta det lugnt. Det som man rekommenderat är dyrare eller i annat fall lägre watt än detta.

Om något som kostar 600 och har 600w> men med bättre komponenter än cx600 så är det ett alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du tittar på den viktiga 12V-linan (Det mesta i en modern dator hämtar sin kraft från 12V), så kan XFX Core Edition 550W ge maximalt 528W på 12V-linan, medan Corsair CX 600W bara kan ge 480W. Så om man tittar till verklig användbar effekt så är XFX-aggregatet kraftigare än Corsairaggregatet.

När dessutom XFX-aggregatet har bättre komponenter (högt temperaturklassade japanska kondensatorer), längre garanti 5 år mot 3 år för CX-aggregatet och är billigare, så ser jag ingen anledning att välja Corsairaggregatet.

CX-serien är Corsairs budgetaggregat och är inte ens i närheten av deras bättre serier (VX, HX och AX).

Så, nu är det kanske lite lättare att välja rätt?

Edit: Vad har du för komponenter förresten som kräver 600W? Du kan köra alla single-slot grafikkort med ett 550W kvalitetsaggregat.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Om du tittar på den viktiga 12V-linan (Det mesta i en modern dator hämtar sin kraft från 12V), så kan XFX Core Edition 550W ge maximalt 528W på 12V-linan, medan Corsair CX 600W bara kan ge 480W. Så om man tittar till verklig användbar effekt så är XFX-aggregatet kraftigare än Corsairaggregatet.

När dessutom XFX-aggregatet har bättre komponenter (högt temperaturklassade japanska kondensatorer), längre garanti 5 år mot 3 år för CX-aggregatet och är billigare, så ser jag ingen anledning att välja Corsairaggregatet.

CX-serien är Corsairs budgetaggregat och är inte ens i närheten av deras bättre serier (VX, HX och AX).

Så, nu är det kanske lite lättare att välja rätt?

Edit: Vad har du för komponenter förresten som kräver 600W? Du kan köra alla single-slot grafikkort med ett 550W kvalitetsaggregat.

Tack för en väldigt bra förklaring. XFX Core är ett bättre val än Corsair CX rakt över.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Mitt fel verkar har löst sig, jag flyttade ner mitt grafikkort till den nedre ingången på mitt moderkort, vad kan ha hänt med den övre eftersom det dummar sig där?