Permalänk
Medlem

Formatera Win 7 utan recovery disc?

Jag har en "märkesdator" med förinstallerat Windows som jag behöver formatera samt partionera om. Hur gör jag detta utan en recovery disc? Det är Win 7 home premium (tror att det är 64 bitars).

Tacksam för svar då jag tror att detta är mycket enkelt löst egentligen.

Permalänk
Medlem

Alla märken har sina egna lösningar för fabriksåterställning. Enklast är förstås om du har någon bruksanvisning till din modell, vilket du säkert kan hitta om du googlar lite. Om du har allt i original, så kan du även leta bland de program i datorns startmeny som heter något med tillverkarens namn.

Om du menar att helt sopa rent hårddisken och dela upp efter eget tycke så behöver du en DVD eller USB-minne med Windows 7. Det är inte olagligt om du använder din egen licensnyckel som är klistrad under eller på datorn.

Permalänk
Medlem

Om du bara vill fabriksåterställa datorn så har nästan alla märkesdatorer en återställningspartition (Recovery) på hårddisken och då är bara att göra som Alven72 skriver.

Och om du vill ha en Windows 7 Home Premium 64Bit Svenska ISO och göra en helt ny installation så kan du läsa inlägg nr 3 i denna tråd #14829747

Visa signatur

janee