Få mobilen i datorn??

Permalänk
Medlem

Få mobilen i datorn??

Tänkte höra om någon kunnig finns här som kan det jag frågar efter, inte säker på om det är rätt ställe men det är till windows i varje fall

Jag har alltid velat ha så jag får mobilens samtal och meddelanden(sms) på datorn, har letat, googlat, sökt lite överallt med blandat resultat.

just nu har jag en app i telefonen som heter Reach och med den får jag upp
minna sms på datorn och kan skicka från datorn, men den buggar ibland, och jag får det inte att fungera som jag vill.

Men så om någon har något vet om hur man kan göra för att få samtalen i datorn, så jag kan använda datorn ljud och mikrofon för att prata i telefon och kunna skicka sms så vore det strålande. spelar ingen roll om det är över wifi, blåtand eller usb, grejen är den att jag skulle vilja sitta vid datorn och svara på telefon i headsetet utan att behöva byta till telefonen eller för den delen, ta av mig det

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdro...

Airdroid!

Mycket bra för sms o filöverföring via dator o tele.

När det gäller samtal så kommer det bara upp en ruta som säger "xxx ringer" så får man svara på telefonen.. kan ha fel på denna punkt. Så ja, det var nog inte riktigt vad du var ute efter

Permalänk
Medlem

Pushbullet?

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdro...

Airdroid!

Mycket bra för sms o filöverföring via dator o tele.

När det gäller samtal så kommer det bara upp en ruta som säger "xxx ringer" så får man svara på telefonen.. kan ha fel på denna punkt. Så ja, det var nog inte riktigt vad du var ute efter

Skrivet av Ostbiten:

Pushbullet?

Båda två som ni länkade använder en app till googel chrome, vill inte ha den igång varenda gång jag ska använda den.

och Pushbullet har en windows app som skickar bara notisar. och jag får inte ljudet i datorn eller micen att fungera

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Röstar också för Pushbullet.

Alla notiser kommer till datorn (finns mjukvara till Windows eller som plugin till Firefox och Chrome). Du kan svara på SMS direkt genom mjukvaran, men du kan tyvärr inte ringa från datorn.

Dessutom kan du "pusha" länkar, textstycken, dokument med mera mellan dator och telefon, i båda riktningarna. Du får även ett synkroniserat clipboard, dvs. du kan kopiera en text från datorn med Ctrl + V och klistra in den i telefonen, eller vice versa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Röstar också för Pushbullet.

Alla notiser kommer till datorn (finns mjukvara till Windows eller som plugin till Firefox och Chrome). Du kan svara på SMS direkt genom mjukvaran, men du kan tyvärr inte ringa från datorn.

Dessutom kan du "pusha" länkar, textstycken, dokument med mera mellan dator och telefon, i båda riktningarna. Du får även ett synkroniserat clipboard, dvs. du kan kopiera en text från datorn med Ctrl + V och klistra in den i telefonen, eller vice versa.

Skickades från m.sweclockers.com

sms har jag redan, men vill ringa som sagt.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Har hört att man skall kunna styra sin mobil via TeamViewer. Dock kanske det inte funkar mycket bättre än Airdroid.
Fördelen är ju dock att det är ett fast program och inget man använder via webbläsaren och det borde gå att ringa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Kanske att MyPhoneExplorer kan vara något att titta närmare på.
http://www.fjsoft.at/en/

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk
Medlem

håller med om att pushbullet är underbart, men det är inte vad TS är ute efter. pushbullet kan inte ta hand om samtal.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Tänkte höra om någon kunnig finns här som kan det jag frågar efter, inte säker på om det är rätt ställe men det är till windows i varje fall

Jag har alltid velat ha så jag får mobilens samtal och meddelanden(sms) på datorn, har letat, googlat, sökt lite överallt med blandat resultat.

just nu har jag en app i telefonen som heter Reach och med den får jag upp
minna sms på datorn och kan skicka från datorn, men den buggar ibland, och jag får det inte att fungera som jag vill.

Men så om någon har något vet om hur man kan göra för att få samtalen i datorn, så jag kan använda datorn ljud och mikrofon för att prata i telefon och kunna skicka sms så vore det strålande. spelar ingen roll om det är över wifi, blåtand eller usb, grejen är den att jag skulle vilja sitta vid datorn och svara på telefon i headsetet utan att behöva byta till telefonen eller för den delen, ta av mig det

Just nu: Apples iOS 8 + Yosemite. Men dit vill vi ju inte gå... =/

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan ev gå att ansluta datorn som blåtandsheadset till telefonen om man vill köra samtalen genom datorn, det går att göra på flera sätt, ansluta en headsetdrivare till ljudkortet eller en vanlig blåtandsmottagare med rätt drivers.
Man kan ju även köra både datorn och telefonen via samma bålåtandsheadsetmottagare som i sin tur driver ljudsystemet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyJoe:

Kanske att MyPhoneExplorer kan vara något att titta närmare på.
http://www.fjsoft.at/en/

Som sagt så kan man inte få samtalet i datorn. Tack endå

Skrivet av Cenorida:

Har hört att man skall kunna styra sin mobil via TeamViewer. Dock kanske det inte funkar mycket bättre än Airdroid.
Fördelen är ju dock att det är ett fast program och inget man använder via webbläsaren och det borde gå att ringa.

Fungerar fint att ringa på men telefonen måste vara rootad eller vara någon Samsung Galaxy variant.

Skrivet av xfade:

Just nu: Apples iOS 8 + Yosemite. Men dit vill vi ju inte gå... =/

NEJ TACK!, bajsphone får någon annan leka med

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kan ev gå att ansluta datorn som blåtandsheadset till telefonen om man vill köra samtalen genom datorn, det går att göra på flera sätt, ansluta en headsetdrivare till ljudkortet eller en vanlig blåtandsmottagare med rätt drivers.
Man kan ju även köra både datorn och telefonen via samma bålåtandsheadsetmottagare som i sin tur driver ljudsystemet.

Nu börjar vi ju prata något, jag har någon gamal blåtands mottagare till datorn, men om den har "headsetdriver" som standard det tvivlar jag på.
går det att trixa på något sätt tror du?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av fredde89:

Nu börjar vi ju prata något, jag har någon gamal blåtands mottagare till datorn, men om den har "headsetdriver" som standard det tvivlar jag på.
går det att trixa på något sätt tror du?

Att köpa en hörlursdrivare för headset och ansluta till ljudkortet går ju alltid, de finns ju i princip överallt, däremot så är det mer pussel att hitta en usbdongel och mjukvara som stödjer att köra datorn i headsetprofil, men söker man på det så finns det ju lite att läsa om det, det gäller bara att hitta rätt dongel och nånstans att köpa den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Fungerar fint att ringa på men telefonen måste vara rootad eller vara någon Samsung Galaxy variant.P

Nope, Det skall funka på de flesta mobiler, vilken mobil har du? Ska funka för allt från Samsung, HTC, LG, Lenovo,Huawei till Archos, ZTE, CAT.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Som sagt så kan man inte få samtalet i datorn. Tack endå

Fungerar fint att ringa på men telefonen måste vara rootad eller vara någon Samsung Galaxy variant.

NEJ TACK!, bajsphone får någon annan leka med

Det fingerar om du kan koppla ihop dator och telefon via bluetooth och använder datorns mic och högtalare.

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk
Skrivet av fredde89:

Tänkte höra om någon kunnig finns här som kan det jag frågar efter, inte säker på om det är rätt ställe men det är till windows i varje fall

Jag har alltid velat ha så jag får mobilens samtal och meddelanden(sms) på datorn, har letat, googlat, sökt lite överallt med blandat resultat.

just nu har jag en app i telefonen som heter Reach och med den får jag upp
minna sms på datorn och kan skicka från datorn, men den buggar ibland, och jag får det inte att fungera som jag vill.

Men så om någon har något vet om hur man kan göra för att få samtalen i datorn, så jag kan använda datorn ljud och mikrofon för att prata i telefon och kunna skicka sms så vore det strålande. spelar ingen roll om det är över wifi, blåtand eller usb, grejen är den att jag skulle vilja sitta vid datorn och svara på telefon i headsetet utan att behöva byta till telefonen eller för den delen, ta av mig det

Kör med inbyggd Bluetooth på moderkortet, och ansluter bara telefonen till det, HTC M8, använder det vanliga headsetet jag har till datorn Sennheiser PC360, kan lyssna på musik från telefonen, och ta samtal...

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Nope, Det skall funka på de flesta mobiler, vilken mobil har du? Ska funka för allt från Samsung, HTC, LG, Lenovo,Huawei till Archos, ZTE, CAT.

om det är den här du tänker på så är det ingen "remote desktop" direkt, utan en app för att få telefon status på datorn, typ skärmDUMP.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teamviewer.....

Har en Asus Padfone "the new padfone" eller vad dom kallar den nu för tiden.

Skrivet av CrazyJoe:

Det fingerar om du kan koppla ihop dator och telefon via bluetooth och använder datorns mic och högtalare.

Vad fungerar? äpplet? eller MyPhoneExplorer??

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diezelpower:

Kör med inbyggd Bluetooth på moderkortet, och ansluter bara telefonen till det, HTC M8, använder det vanliga headsetet jag har till datorn Sennheiser PC360, kan lyssna på musik från telefonen, och ta samtal...

Och du har inte gjort något specielt? vad har du för windows? moderkort?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Och du har inte gjort något specielt? vad har du för windows? moderkort?

Vild gissning är att han har moderkortet Asus Rampage V Extreme.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diezelpower:

Kör med inbyggd Bluetooth på moderkortet, och ansluter bara telefonen till det, HTC M8, använder det vanliga headsetet jag har till datorn Sennheiser PC360, kan lyssna på musik från telefonen, och ta samtal...

Skrivet av N0iZE:

Vild gissning är att han har moderkortet Asus Rampage V Extreme.

Läste inte signaturen direkt.. Men tack.

Hittade inget på vad det är för blåtands krets i det direkt, Det kortet är väl inte direkt känt för den awesome blåtand den har

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

om det är den här du tänker på så är det ingen "remote desktop" direkt, utan en app för att få telefon status på datorn, typ skärmDUMP.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teamviewer.....

Har en Asus Padfone "the new padfone" eller vad dom kallar den nu för tiden.

Menade faktiskt den appen tillsammans med ett QS Add-On. Tyvärr så finns det ingen support för ASUS så min idé är utesluten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Tänkte höra om någon kunnig finns här som kan det jag frågar efter, inte säker på om det är rätt ställe men det är till windows i varje fall

Jag har alltid velat ha så jag får mobilens samtal och meddelanden(sms) på datorn, har letat, googlat, sökt lite överallt med blandat resultat.

just nu har jag en app i telefonen som heter Reach och med den får jag upp
minna sms på datorn och kan skicka från datorn, men den buggar ibland, och jag får det inte att fungera som jag vill.

Men så om någon har något vet om hur man kan göra för att få samtalen i datorn, så jag kan använda datorn ljud och mikrofon för att prata i telefon och kunna skicka sms så vore det strålande. spelar ingen roll om det är över wifi, blåtand eller usb, grejen är den att jag skulle vilja sitta vid datorn och svara på telefon i headsetet utan att behöva byta till telefonen eller för den delen, ta av mig det

Jag är ute efter en liknade lösning.

Samsung sidesync moddad är min tanke, det borde gå och på något sätt lura systemet.

vilken lösning du än må finna så kommer det krävs root det kommer du nog inte ifrån. Eftersom jag själv letar en lösning kommer jag självklart säga till om jag hittat en fungerade lösning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack, den ska jag kolla vidare på!

Skrivet av boyen89:

Jag är ute efter en liknade lösning.

Samsung sidesync moddad är min tanke, det borde gå och på något sätt lura systemet.

vilken lösning du än må finna så kommer det krävs root det kommer du nog inte ifrån. Eftersom jag själv letar en lösning kommer jag självklart säga till om jag hittat en fungerade lösning

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hittade en lösning. Dock måste du installera ett program som kostarpengar och det du får är 30dagar prov tid.

med MyPhoneExplorer så kan du ringa upp, och skicka sms fixa kontakter över blåtand, wifi, och usb om du vill.
så jag körde den via usb då jag ändå skulle ladda telefonen. sen hittade jag en gamal blåtands dongel i en låda.
så jag tänkte, "Man kan göra mycket med datorn, kan man inte då lura telefon så den tror att datorn är ett headset?"
googlade lite och hittade http://bluesoleil.com för med det här programet kan du ändra blåtands stackar (profiler) i datorn. och dom har även HFP stacken som hörlurar använder. så slog på det och testade ringa! TADA! fungerar strålande!

MEN, som alla andra konstiga program så installerade det väl massa saker jag inte ville ha :P, men man får ta det om man vill få det att fungera.
ska kolla vidare efter jobbet idag efter ett som kan ändra datorns stack permanent så man slipper ha program igång varenda gång.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Tack, den ska jag kolla vidare på!

Tack för förslaget, såg lovande ut men tyvärr så skickar den inte ljudet från eller till datorn.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Den skickar ljud via bluetooth i mobilen.Du kopplar headset till bluetooth i mobile och ringer från dator.Du kan ansluta bluetooth mobile-dator och ljud kommer från dator utan headset.