Hittar ej nätverkskortet, även med riktiga driver

Permalänk

Hittar ej nätverkskortet, även med riktiga driver

Tjenare det är så att jag köpte ett nätverkskort idag på Mhz data och när jag satte in det i datorn och startade datorn så kommer den ej upp i enhetshanteraren.
vad är det för fel? för när jag sätter i ett annat intel single port nätverks kort, så funkar det

Lägger till att jag kopplar in i pci-e x8 porten,
nätverks kortet :http://www.ebay.com/itm/Intel-PRO-1000-PT-Quad-Port-Gigabit-L...

moderkortet är ett gigabyte GA-EP45-DS3

någon som vet varför det ej funkar ?

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem

Kortet kan vara defekt, alltså bara att lämna tillbaka det och få en ny, annars vet jag inte!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk

yes jag skall lämna tillbaka det, konstig nog så hittar andra datorer nätverks kortet men då funkar bara 2 portar utav 4 stycken :S

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeteraneN:

Tjenare det är så att jag köpte ett nätverkskort idag på Mhz data och när jag satte in det i datorn och startade datorn så kommer den ej upp i enhetshanteraren.
vad är det för fel? för när jag sätter i ett annat intel single port nätverks kort, så funkar det

Lägger till att jag kopplar in i pci-e x8 porten,
nätverks kortet :http://www.ebay.com/itm/Intel-PRO-1000-PT-Quad-Port-Gigabit-L...

moderkortet är ett gigabyte GA-EP45-DS3

någon som vet varför det ej funkar ?

MHZ Data brukar tyvärr sälja defekta/semi-defekta produkter de kommit över.
Tidigare brukade ägaren Joel, (MHZ Data är en enskild firma), sälja saker svart på Blocket.
Jag skulle nog satsa på att få pengarna tillbaka så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

MHZ Data brukar tyvärr sälja defekta/semi-defekta produkter de kommit över.
Tidigare brukade ägaren Joel, (MHZ Data är en enskild firma), sälja saker svart på Blocket.
Jag skulle nog satsa på att få pengarna tillbaka så snabbt som möjligt.

Ok tack fan. Men skall försöka med ett till nätverkskort. Får se vad som händer efter det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.