Permalänk

Nyfrälst ägare av ett CM Quick Fire Rapid MX Red! Går aldrig tillbaka till svamptangentbord, men hade jag vetat hur svårt det är att få tag på snygga ISO-keycaps i PBT hade jag baske mig nästan valt amerikansk layout. Är det bara Ducky som gäller för keycaps?

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Helv*te vad du har program igång!!!

Ja jag gillar att ha alla synliga också, men helst hade jag velat ha endast dem viktiga programmen där nere. Men ja helt klart många

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har någon av er testat att färga t. ex. ducky-keycaps själva? Såg nån på geekhack som färgat sina gråa keycaps med en textilfärg, den här tror jag det varvilket såg jävligt bra ut. Eftersom det bara är några stycken jag vill ha i den här färgen funderar jag på om det skulle funka att färga svarta keycaps med den textilfärgen...

Såhär såg hans ut:

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Har någon av er testat att färga t. ex. ducky-keycaps själva? Såg nån på geekhack som färgat sina gråa keycaps med en textilfärg, den här tror jag det varvilket såg jävligt bra ut. Eftersom det bara är några stycken jag vill ha i den här färgen funderar jag på om det skulle funka att färga svarta keycaps med den textilfärgen...

Såhär såg hans ut: http://i.imgur.com/4Jkb006.jpg

Så länge det är PBT är det lungt! ABS deformeras runt 60 grader men PBT kan klara sig till över 100. Du kan ju testa med en tangent som du inte bryr dig om så mycket först, vill gärna se dina resultat!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Release:

Har någon av er testat att färga t. ex. ducky-keycaps själva? Såg nån på geekhack som färgat sina gråa keycaps med en textilfärg, den här tror jag det varvilket såg jävligt bra ut. Eftersom det bara är några stycken jag vill ha i den här färgen funderar jag på om det skulle funka att färga svarta keycaps med den textilfärgen...

Såhär såg hans ut: http://i.imgur.com/4Jkb006.jpg

Värt att notera är att det är ganska svårt att få en jämn nyans över alla tangenter, och ju längre du har tangenterna i "soppan" ju mörkare blir de.

Man bör också vara riktigt noga med att göra rent tangenterna så att det inte är någon smuts eller fett eller liknande någonstans för då kommer det bli färgskiftningar.

Ju mörkare färg du har på plasten ju mindre kommer färgen du färgar med synas.

Har själv inte gett mig på detta då jag inte hittade någon vettig färg att köpa inom Sveriges gränser så vet bara hur det gått för andra som gjort detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Så länge det är PBT är det lungt! ABS deformeras runt 60 grader men PBT kan klara sig till över 100. Du kan ju testa med en tangent som du inte bryr dig om så mycket först, vill gärna se dina resultat!

Tror jag skippar det och satsar på Originative's Royal Purple Keyset ändå. Tänkte kombinera dem med deras Apple Green och även om den lila är ett par nyanser ljusare än jag egentligen vill ha är det de mörkaste lila jag hittat som går att köpa. Färgning får blir ett senare projekt isåfall.

Skrivet av huttala:

Värt att notera är att det är ganska svårt att få en jämn nyans över alla tangenter, och ju längre du har tangenterna i "soppan" ju mörkare blir de.

Man bör också vara riktigt noga med att göra rent tangenterna så att det inte är någon smuts eller fett eller liknande någonstans för då kommer det bli färgskiftningar.

Ju mörkare färg du har på plasten ju mindre kommer färgen du färgar med synas.

Har själv inte gett mig på detta då jag inte hittade någon vettig färg att köpa inom Sveriges gränser så vet bara hur det gått för andra som gjort detta.

Jag har bara svarta tangenter hemma för tillfället, får nog lägga den planen på vänt. Men tack för bra tips, ska komma ihåg det tills jag börjar experimentera med färgning.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Äntligen! Nu ska jag bara ordna ett handledsstöd, ny knappsats och en snyggare kabel. Som synes på bilden försökte jag göra en egen coil, men hade lite bråttom så tänkte inte på kontakternas placering och gjorde allt lite för fort.

Edit, ursäkta den dåliga bilden.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga upp lite bilder på mitt nya Tangentbord med mina möss

http://imgur.com/a/5jpL2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magenus:

Tänkte lägga upp lite bilder på mitt nya Tangentbord med mina möss

http://imgur.com/a/5jpL2

Smexigt med det gröna razertemat på hela bordet, men kör du LED:sen på fullt blås till vardags?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Konsolgrävare

Beställde en sleevad coilad kabel från pexon nyss till min JD40(Som borde vara färdig byggd i slutet av oktober) Kommer se sjukt snyggt ut på min blivande Nexus 9!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Smexigt med det gröna razertemat på hela bordet, men kör du LED:sen på fullt blås till vardags?

Ja i princip

Jag letar efter en Corsair Spacebar, den med gummi textur på. Den finns på alla deras mekaniska tangentbord utom RGB serien. Jag kan antingen betala en slant eller erbjuda ett byte till den jag har, det är en sådan som sitter på RGB serien. Har även en annons i marknaden om någon annan skulle kunna tänkas ha en över

//Magenus

Permalänk
Medlem

Börjar nästan ångra att jag körde på ISO tangentbord, ett helvete att hitta keycaps. Hade velat ha ett fullt set med DSA PBT caps -.-

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Börjar nästan ångra att jag körde på ISO tangentbord, ett helvete att hitta keycaps. Hade velat ha ett fullt set med DSA PBT caps -.-

Jag kanske har missat något men det borde väl gå att köpa ett keyset och sedan komplettera med en ensam iso-enter?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Jag kanske har missat något men det borde väl gå att köpa ett keyset och sedan komplettera med en ensam iso-enter?

Jo det funkar, men tänk på att "US Left Skift" å kanske vissa "US Space" inte passar på ISO t-bord.

Har själv ett par US keycaps set, sitter just nu med ett amerikanst Ducky Shine 3, har ett par ISO Ducky Shine 3 med "US" keycaps set på, har fått använda Ducky:s svarta ISO Enter* eller den rosa ISO Enter* från mitt vita Ducky Shine 2, har även använt den rosa ISO Enter från mitt WASD ISO keycaps set.

Använder just nu den rosa "spacen" från det vita ISO Shine 2 bordet på det amerikanska Shine 3 bordet.

* = Enter som sitter på t-bordet vid köp.

T-bordet i sign används inte just nu, kör med ett US Ducky Shine 3 med svarta brytare å röda LEDs.

Ensam ISO Enter: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/blank-keycap-...

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Är det någon här som använder dessa http://www.inet.se/produkt/6607039/ducky-thick-pbt-109-keycap...
I så fall hur är den blåa färgen i verkligheten? Jag har nämligen ljusblåa ISO-104 som behöver kompletteras med Enter, etc.

Så ser det ut nu, dvs. väldigt ljusblå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Jag kanske har missat något men det borde väl gå att köpa ett keyset och sedan komplettera med en ensam iso-enter?

Ja det går, men det kan vara knökigt om det är ett speciellt set du är ute efter. Just DSA profilen som jag vill ha verkar omöjligt att hitta en iso-enter med.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jo det funkar, men tänk på att "US Left Skift" å kanske vissa "US Space" inte passar på ISO t-bord.

Ensam ISO Enter: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/blank-keycap-...

Du har rätt, jag borde inte ha sagt något, den där layoutskillnaden kan skapa problem.

ANSI

ISO

Skrivet av Vaun:

Ja det går, men det kan vara knökigt om det är ett speciellt set du är ute efter. Just DSA profilen som jag vill ha verkar omöjligt att hitta en iso-enter med.

Det är nog inte en bra idé, nej. My bad.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jockefoten:

Är det någon här som använder dessa http://www.inet.se/produkt/6607039/ducky-thick-pbt-109-keycap...
I så fall hur är den blåa färgen i verkligheten? Jag har nämligen ljusblåa ISO-104 som behöver kompletteras med Enter, etc.

Så ser det ut nu, dvs. väldigt ljusblå.
http://i.imgur.com/lGDWJeF.jpg

#14678343

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Just DSA profilen som jag vill ha verkar omöjligt att hitta en iso-enter med.

Det är för att Signature Plastics inte tillverkar någon ISO Enter-tangent med DSA-profilen. De set som har gjorts i DSA-profil för ISO har haft en Enter-tangent i DCS-profil istället.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Det är för att Signature Plastics inte tillverkar någon ISO Enter-tangent med DSA-profilen. De set som har gjorts i DSA-profil för ISO har haft en Enter-tangent i DCS-profil istället.

Det verkar gå att beställa till en ISO Enter i DCS profil om man tar kontakt med dom, dock så hade dom ingen i lager just nu och för att dom ska tillverka en måste totala ordervärdet överstiga 100 dollar. Vi får styra upp en swec group buy någon gång så vi får ett schysst nordiskt set ^^

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Det verkar gå att beställa till en ISO Enter i DCS profil om man tar kontakt med dom, dock så hade dom ingen i lager just nu och för att dom ska tillverka en måste totala ordervärdet överstiga 100 dollar. Vi får styra upp en swec group buy någon gång så vi får ett schysst nordiskt set ^^

Vi behöver nog inte mer än 2-3 stycken för att nå 100 dollar...
Men jag är med

Permalänk
Medlem

Vet ni ungefär hur snabba wasdkeyboards är på leverans? Beställde lite keycaps därifrån i helgen. Blev lite siffror med tryck, stör mig på att jag trycker fel hela tiden när jag sitter med Internetbanken - har duckys blåa + gråa keycaps utan tryck (men "inristad" text).

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

Vet ni ungefär hur snabba wasdkeyboards är på leverans? Beställde lite keycaps därifrån i helgen. Blev lite siffror med tryck, stör mig på att jag trycker fel hela tiden när jag sitter med Internetbanken - har duckys blåa + gråa keycaps utan tryck (men "inristad" text).

ca 2-3veckor tog det för mig iaf

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Oj... Okej, nåja. får vänta helt enkelt.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Jag fick mina på 4-5 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockefoten:

Jag fick mina på 4-5 dagar.

Valde du billiga USPS eller den dyrare UPS/DHL/randombudfirma-frakten?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

USPS - First-Class Package International Service

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockefoten:

USPS - First-Class Package International Service

Aha coolers. Då finns det chans att det kommer snabbare då!

--

Edit: De skeppade ordern idag. Beställde i söndags... hrm.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Konsolgrävare

Ny sleevad kabel micro usb till mini usb för min JD40 som ska användas till Nexus 9!

Foto av Pexon

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ny sleevad kabel micro usb till mini usb för min JD40 som ska användas till Nexus 9!
http://i.imgur.com/mfK7SHE.jpg

Foto av Pexon

Snyggt!

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯