Permalänk

64 tick, aima?

Tja.

Spelar CS:GO lite då och då och kör mest MM med brorsan och polare osv, och de har ju så fina 64 ticks servers där man aldrig träffar, men träffad blir man alltid haha.

Tänkte bara höra om det finns något speciellt sätt att aima när hitboxen och registern är så bäng?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Håäs

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk

Njae, inget särskilt knep. Skjut på huvudet, prova tänk att du ska skjuta på pannan eller toppen av huvudet istället för ansiktet, det funkar för mig. Sen är det bara att vänja sig med 64 tick, verkar ju inte vara någon förändringen på ingående där.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att skillnaden är ingenting du märker varje gång man skjuter någon utan det kommer ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag skulle säga att skillnaden är ingenting du märker varje gång man skjuter någon utan det kommer ibland.

Märks ganska väl med deagle och awp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Märks ganska väl med deagle och awp.

Deagle använder jag inte men AWP märker jag sällan problem med. Oavsett 128 tick eller 64 tick funkar den bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Deagle använder jag inte men AWP märker jag sällan problem med. Oavsett 128 tick eller 64 tick funkar den bra.

Beror ju på hur små ytor man försöker skjuta på

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Beror ju på hur små ytor man försöker skjuta på

Spelare brukar jag skjuta på :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Spelare brukar jag skjuta på :p.

Hahah, jag med men hur små ytor på spelare, typ i springor osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Hahah, jag med men hur små ytor på spelare, typ i springor osv

Brukar inte försöka hålla pixelspringor allt för ofta faktiskt så då kan det kanske framträda ofta. Jag gillar mer aggressivt spel med AWPn där man får zooma snabbt och så.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mycket där var ju inget konstigt alls medan annat var jättekonstigt. Dörren vid nuke registrerade alla träffar men summerad endast till 96 dmg innan någon annan dödade honom bakifrån, medan t.ex. AWP skottet i Z på Train borde ju dödat killen han sköt på.

Dock kör de ju på en 128 tick server så det är inte ett 64 tick problem. Sen kan ju problemet ligga någon annanstans än i spelet självt, kan ju vara problem hos personen självt. Jag har spelat mycket med britter som haft sämre internet och satt således på riktigt hög ping som var 30-40 högre än oss andra mot de flesta servrar ute i europa, de hade i perioder riktiga problem med att de såg en träff med blod på sin skärm men ingen annan fick den informationen. En av dessa flyttade senare till en plats med vettigt internet och de flesta sådana problem försvann.