Permalänk

Knasig ping

Tja,

Spelar ett gammalt fps som heter tribes ascend sen det släpptes och alla iterationer av det dessförinnan. Har legat runt 19-20 tills för några dagar sedan då den drog iväg helt åt helsike. Alla mina favoriter har nu ping 999 i serverlistan och när man väl kommer in på nån av dom ligger man som bäst 300+ :/ Andra burkar hemma får samma ping.

Har startat om router, fibermodem, tvingat fram nytt IP etc osv men nu har jag kommit till vägs ände avseende idéer vad det kan bero på.

Någon som spelar själv som märkt någon försämring? HiRez, utvecklaren, har lagt spelet i malpåse men kör servrarna ännu, så någon support från deras håll är obefintlig. De verkar fokusera mer på Smite nu för tiden.

Tankar?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ptja, vad ligger de andra spelarna på? Det lär inte vara din utrustning som bråkar i och för sig

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Som alltid så gäller det att felbegränsa.

Har du fördröjningar på din internetuppkoppling?
Pinga t.ex ping.sunet.se.

Har du normala värden dit så är det inte frågan om ett problem med "nätverk och uppkoppling".
Utan då är det nog ett serverproblem - alternativt något i din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jangofett:

Tja,

Spelar ett gammalt fps som heter tribes ascend sen det släpptes och alla iterationer av det dessförinnan. Har legat runt 19-20 tills för några dagar sedan då den drog iväg helt åt helsike. Alla mina favoriter har nu ping 999 i serverlistan och när man väl kommer in på nån av dom ligger man som bäst 300+ :/ Andra burkar hemma får samma ping.

Har startat om router, fibermodem, tvingat fram nytt IP etc osv men nu har jag kommit till vägs ände avseende idéer vad det kan bero på.

Någon som spelar själv som märkt någon försämring? HiRez, utvecklaren, har lagt spelet i malpåse men kör servrarna ännu, så någon support från deras håll är obefintlig. De verkar fokusera mer på Smite nu för tiden.

Tankar?

Kan svara direkt på vad det är för fel då jag spelar EUTL (competetive) i Tribes och gjort i snart 2år. AMS/LON servrarna ligger nere, tydligen ISP problem. Servrarna just nu som du ser i server listen är re-routade, alla EU servrar är numera re-routade till Oceania = 300-350ms, eller till NAC (Na-Central) 120-150ms.

Hirez supporterar inte Tribes längre då det är ett skit företag och satsar nu enbart på Smite. När servrarna blir fixade vet ingen, vi är i mitten på EUTL s5 och vi kan inte spela några matcher som det ser ut nu. Vi får helt enkelt se ifall dom fixar det snart eller om dom skiter i det. Vi har länge levt med hög ping, server crasher, långa kart byten. Men vad gör man inte för Tribes, finns inget spel i närheten av det.

Mer info om Tribes och dess community hittar du på http://www.reddit.com/r/Tribes/
Mer om Competetive Tribes (det lilla som finns kvar) hittar du här http://www.gameshrine.org/

Tackar för mig.

EDIT: Jag fick kontakt med APC/Hirez, och servrarna är nu tillbaks till EU. Fortsatt trevlig kväll.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."