Windows 10 Multi Monitor bug?

Permalänk

Windows 10 Multi Monitor bug?

Hej.

Har nu efter senaste uppdateringen fått en liten bug(?) som gör så att när jag ska dra musen från en skärm till en annan så stannar den vid kanten instället för att åka över. Måste "ta sats" och dra musen över med kraft för att den ska kunna komma över till de andra skärmarna.
Är detta någonting någon annan har märkt? Och om du har det och har löst det så skulle jag vilja veta hur du fixade det.

Tack för mig

Permalänk
Medlem

Jag märkte av det där när av misstag jag råkat placera skärmarna i olika höjd, se bilden.
Kolla så det stämmer, testa flytta på dem och sen tillbaka, kanske funkar.

Bild.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Inte en bug utan en feature läste jag någonstans, eftersom många tyckt att det varit svårt att kunna klicka på knappar som legat precis vid kanten mellan skärmarna.
Lämna Feedback till Microsoft.

Permalänk
Medlem

Hade likadant i win 8.1 för några dagar sedan men är som vanligt nu igen. Ingen aning om vad som orsakade det dock.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Inte en bug utan en feature läste jag någonstans, eftersom många tyckt att det varit svårt att kunna klicka på knappar som legat precis vid kanten mellan skärmarna.
Lämna Feedback till Microsoft.

Vet du om man kan avaktivera det på något sätt?

Förstår att de kan va en nice feature (har också tyckt det är jobbigt ibland med kanterna ibland).

Men är ännu jobbigare att fastna på dom när man ska till en annan skärm xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverrrGaming:

Vet du om man kan avaktivera det på något sätt?

Förstår att de kan va en nice feature (har också tyckt det är jobbigt ibland med kanterna ibland).

Men är ännu jobbigare att fastna på dom när man ska till en annan skärm xD

  1. Öppna Regedit

  2. Gå till HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

  3. Sätt MouseMonitorEscapeSpeed till 1

  4. Sätt MouseCornerClipLength till 0

  5. Gå till HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell\EdgeUi

  6. Skapa DWORD MouseMonitorEscapeSpeed och ge värde 1

  7. Starta om

Ovan gjorde det bättre för mig men tog inte bort det helt, kan dock dra mycket långsammare innan den fastnar.