Tips på headset/hörlur för gaming

Permalänk
Medlem

Tips på headset/hörlur för gaming

Hej, jag letar efter ett par lurar eller ett headset för gaming.
Priset får inte överstiga 1000 kronor.
Jag vill inte ha något ljudkort.

Jag har rätt stora öron, och vill ha någorlunda ljudisolerade kåpor.

De jag har kollat på än så länge är:
Razer Blackshark
QPAD QH-90//Hyper-x versionen
ASUS Vulcan
Logitech G430
Endast hörlurar fungerar också bra, jag har mic (om än dålig så funkar den)
Om ni vet andra headsets, bara rada upp dem så tar jag en titt.

Om ni har några synpunkter eller har haft problem med de jag bara har kollat på, skriv det.
Jag har haft 2 st QPAD QH-90s, det ena hade jag sönder och det andra var av väldigt låg kvalite, ljudet och resten med headsetet har dock varit väldigt bra.

Det jag prioriterar är en kabel av OK kvalitet och den ska (helst) vara 3.5mm analog, USB funkar men analog kan jag ansluta lite lättare till högtalare istället för direkt till datorn.
Det ska vara bra ljudkvalitet, och om det är headset bryr jag mig inte speciellt mycket om micken, mer än att den ska fungera.
Om det finns erbjudande, på något ni känner till, var god och skriv det.

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50 ger mycket ljud för pengarna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Du kanske hittar något?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tack för svar, men vill gärna handla där jag vet att det är snabb leverans eller i lokal butik då jag inte orkar vänta 2 veckor eller mer ****Webhallen**** på att få någonting.

Permalänk
Medlem

Cdon har också rea på lurar.
http://cdon.se/hemelektronik/h%C3%B6rlurar/

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren, står mellan ett par Audio Technica ATH-m50 och ett par QPAD-QH90//Hyperx Cloud
Hur bra är byggkvaliten i ATH-m50 och hur bra ljudprecision har dem? (Om du spelar, kan du höra relativt säkert var ljud kommer ifrån? steps eller skott på cs t.ex)
QPAD fungerade bra och hade bra ljud, det enda som suger är att de går sönder efter ett tag p.g.a halvdan kvalitet, hur är det med m50?
Om jag bara ska spela och prata i skype, vilket av dessa är bäst lämpade? (svara inte med några extrema svar angående musikproduktion eller dylikt)

Edit: läst att m50's ska ''klämma åt'', är detta någon problem tror ni? jag har stort huvud men brukar inte uppleva några besvär med sådant.

Permalänk
Medlem

Har inte använt m50 men har hört att ljudet ska vara mycket detaljerat. Hade qpad qh90 tidigare och tycker lurarna är lite överhypade (absolut inte dåliga dock). Bytte upp mig till sennheiser 360 och det var en ENORM skillnad. Blev mycket lättare att lokalisera ljud och dessutom var ljudet mycket klarare och härligare

Jag hade nog satsat på m50

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

tyty, budgeten räcker inte för pc 360, annars hade jag tagit dem då det är ett headset med riktigt bra ljud.
Jag kör på ett par m50's