Ingen bild men datorn startar, hjälp sökes. Bilder är påväg.

Permalänk
Avstängd

Ingen bild men datorn startar, hjälp sökes. Bilder är påväg.

Hej på er!

Har ett litet problem med datorn som jag tyvärr inte har kunskapen att lösa.
Har fått "ärva" min polares gamla moderkort,nätaggregat och minnen då han har fixat nytt i sin burk. Att tillägga är att hans "gamla" delar är så mycket kraftfullare än mina.

Nu till mitt problem, datorn får ström och startar (fläktar,lampor lyser) men jag får ingen bild alls utan grafikkortet står och snurrar men ger ingen bild tyvärr.

Har någon kunnig person en ide om vad det kan va för fel? Har försökt felsöka genom att endast använda ett minne och byta plats på detta. Grafikkortet ska fungera då jag använde det senast imorse med mina andra delar. Har ett extra grafikkort men ingen DVI-kabel, ska försöka få fram en genom samma polare som jag fick delarna av.

Bilder är påväg.
All hjälp uppskattas och tack på förhand

Permalänk
Skrivet av Huldaa:

Hej på er!

Har ett litet problem med datorn som jag tyvärr inte har kunskapen att lösa.
Har fått "ärva" min polares gamla moderkort,nätaggregat och minnen då han har fixat nytt i sin burk. Att tillägga är att hans "gamla" delar är så mycket kraftfullare än mina.

Nu till mitt problem, datorn får ström och startar (fläktar,lampor lyser) men jag får ingen bild alls utan grafikkortet står och snurrar men ger ingen bild tyvärr.

Har någon kunnig person en ide om vad det kan va för fel? Har försökt felsöka genom att endast använda ett minne och byta plats på detta. Grafikkortet ska fungera då jag använde det senast imorse med mina andra delar. Har ett extra grafikkort men ingen DVI-kabel, ska försöka få fram en genom samma polare som jag fick delarna av.

Bilder är påväg.
All hjälp uppskattas och tack på förhand

Dold text

Du bör länka dina prylar på sådanna här problem. Så att vi vet vad du har inne i burken

Permalänk
Avstängd

Moderkort: Asus RoG Formula III
Grafikkort: Nvidia GeForce gt440
Ram-minne: Hyper-X 4gig 3st.
Nätaggregat: Corsair GS800
Processor: Kan ej namn, redig sak med i7.
Slö gammal hårddisk i den också.

Det här är vad som ska användas i datorn men datorn får ej bild.
Sen har min förra dator gått åt helvete, fin måndag!

Permalänk
Skrivet av Huldaa:

Moderkort: Asus RoG Formula III
Grafikkort: Nvidia GeForce gt440
Ram-minne: Hyper-X 4gig 3st.
Nätaggregat: Corsair GS800
Processor: Kan ej namn, redig sak med i7.
Slö gammal hårddisk i den också.

Det här är vad som ska användas i datorn men datorn får ej bild.
Sen har min förra dator gått åt helvete, fin måndag!

Har inget direkt exempel å ge här. Du bör nog prova med ett annat kraffikkort. Se om detä r problemet. Har du säkertställt att du suttit CPU (8 pins kaberln) rätt och att den inte sitter i graffikkortet eller tvärtom? har du även kontrollerat så att graffikkortet sitter i RÄT PCI-E ingång? så att du inte tagit nmr 2 eller liknande.

Permalänk
Avstängd

Ska köpa ny burk i veckan för delarna fungerade inte riktigt som jag ville, sen hade min gamla burk runt 7år på nacken så den hade nog gjort sitt också. Tack för att du försökte hjälpa mig!
Schysst utav dig