Permalänk

Vad är mest värt?

Gokväll forat!
Skulle vilja ha lite hjälp med en grej, min ssd som sitter i burken gav upp! Men hade ändå planerat på ny hårddisk. Så nu behöver jag lite smakråd!

Är det värt att lägga pengar på en ny ssd (under 1000kr), eller lägga samma pengar på en ordentlig hdd? Problemet med ssd var ju att min andra hdd var ju ganska snål med plats o ssd är ju inte kända för att användas som fil arkiv!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Det beror på vad du själv tycker. Själv tycker jag inte en ordentlig dator är komplett utan SSD-lagring, åtminstone för operativsystemet.
För övrigt så "ska" SSD-er räcka mycket längre än vanliga hårddiskar så du har haft otur.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Det beror på vad du själv tycker. Själv tycker jag inte en ordentlig dator är komplett utan SSD-lagring, åtminstone för operativsystemet.
För övrigt så "ska" SSD-er räcka mycket längre än vanliga hårddiskar så du har haft otur.

Ja då har jag väll haft det.
Något schysst tips på bra ssd under tusingen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Finnjeveln:

Gokväll forat!
Skulle vilja ha lite hjälp med en grej, min ssd som sitter i burken gav upp! Men hade ändå planerat på ny hårddisk. Så nu behöver jag lite smakråd!

Är det värt att lägga pengar på en ny ssd (under 1000kr), eller lägga samma pengar på en ordentlig hdd? Problemet med ssd var ju att min andra hdd var ju ganska snål med plats o ssd är ju inte kända för att användas som fil arkiv!

Alright, var inne på netonnet idag o kikade runt lite bestämde mig för en Samsung EVO 840 för 990kr.
Bra beslut kände jag, vilken prestanda skillnad från förra ssd'n.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, det ska väl finnas en fix ute för den diskens prestandaproblem nu..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

beroende på när disken är tillverkad kan du behöva köra samsungs egna restoration program.

länk till fil

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)