Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Bara jag som inte hör min fläkt alls om jag inte verkligen lutar mig ner mot den med öppet chassi?

Allt är förstås relativt; kanske drunknar den i annat ljud (andra komponenter, fläktdrivet ventilationssystem i rummet osv), kanske har du fått ett guldexemplar av fläkten som saknar rasslet eller så kanske är du är omedvetet hörselskadad?

Personligen hatar jag oljud, och hör det väldigt tydligt...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Inte mer än Sweclockers borde byta namn till Datordelar bara för att man gör ett reportage om just en datordel som man inte överklockar eller är från sverige.

80 PLUS är ett namn, ett certifikat, typ som EC och S märkningen. Den har av en oberoende test-organisation som heter 80 Plus, certifierat denna enligt en klass de valt att kalla Titanium.
Du kan dock starta en annan organisation som heter 90 PLUS om du vill, och göra samma sak, så kan den få båda märkningarna om tillverkaren så önskar.

Sen önskar jag att de faktiskt registrerade 90 PLUS i samma organisation och satte båda, men som det är nu, är inte så fallet.

De har inte tänkt igenom det riktigt dock, det lär bli många suffix efter 80 Plus.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |