Permalänk
Medlem

H100i Pump missljud.

Som titeln så har jag en h100i, Pumpen låter lite kort och gott såhär
Video: https://vid.me/sF5H
Jag har fått en rma godkänd via corsair men det verkar som om det kostar lika mycket att skicka in sakerna som det är att köpa nytt?...
Sen vad säger att jag inte kommer få en med liknande ljud tillbaka?

Just nu blir jag galen då jag sitter vid datorn då det enda som överhuvudtaget låter är just pumpen till h100i

Visa signatur

i5 4690k @ 4,4 - 1.1v | Corsair 250D | Gigabyte GTX970 G1 Gaming | Seasonic X-850 | Gigabyte Z97N |
Corsair H100i | Noctua F12-PWM | Noctua A-14 PWM | Crucial MX100 256

Permalänk

Om du fortfarande har garanti kvar kan du byta in den där du köpte den, då slipper du ju betala för corsairs rma. För den ska ju absolut inte låta sådär, du borde bara få en ny direkt

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av tmdgx:

Som titeln så har jag en h100i, Pumpen låter lite kort och gott såhär
Video: https://vid.me/sF5H
Jag har fått en rma godkänd via corsair men det verkar som om det kostar lika mycket att skicka in sakerna som det är att köpa nytt?...
Sen vad säger att jag inte kommer få en med liknande ljud tillbaka?

Just nu blir jag galen då jag sitter vid datorn då det enda som överhuvudtaget låter är just pumpen till h100i

Hejsan,

Nä så där ska den såklart inte låta, har du testat att vicka lite på datorn medans den är igång, testa att lägga ner den på sidan, för ibland så är det luftbubblor som kan skapa oljud i den.

Angående RMA så måste man stå för frakten om man som privatperson vänder sig direkt till oss, därför är de bäst att vända sig till butiken du köpte den ifrån så dom istället byter ut den åt dig.

Permalänk

min dator sluta fungera efter jag installera H100i!
efter lite felsökning konstatera jag det va usb anslutningen till vattenpumpen som orsakade problemet.
fungerar inte era grejor med widows 8.1?

Visa signatur

Min nuvarande rigg: Fractal Design Define R4| Nätagg corsair rm 750w | CPU i7 4790K |Crucial Ballistix 16GB|ssd hyperx 120GB |Moderkort ASUS Z97-A|ASUS GeForce GTX770 2GB OC|benq 24''

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av generalen_84:

min dator sluta fungera efter jag installera H100i!
efter lite felsökning konstatera jag det va usb anslutningen till vattenpumpen som orsakade problemet.
fungerar inte era grejor med widows 8.1?

Hur menar du att din dator slutar fungera?

Permalänk

windows kraschar med usbkontakten kopplad på moderkortet.
prova och koppla bort den och efter det har datorn fungerat felfritt
har ej vågat koppla in den igen och tänker inte göra det då jag kör fläktarna med asus mjukvara
var bara nyfiken på om det va fler som har detta problem eller om det bara är jag.

Visa signatur

Min nuvarande rigg: Fractal Design Define R4| Nätagg corsair rm 750w | CPU i7 4790K |Crucial Ballistix 16GB|ssd hyperx 120GB |Moderkort ASUS Z97-A|ASUS GeForce GTX770 2GB OC|benq 24''

Permalänk
Skrivet av generalen_84:

windows kraschar med usbkontakten kopplad på moderkortet.
prova och koppla bort den och efter det har datorn fungerat felfritt
har ej vågat koppla in den igen och tänker inte göra det då jag kör fläktarna med asus mjukvara
var bara nyfiken på om det va fler som har detta problem eller om det bara är jag.

Corsair Link är rena skiten om du frågar mig hårdvaran såväl som mjukvaran, har orsakat mängder med konstiga problem. Skulle undvika det

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av generalen_84:

windows kraschar med usbkontakten kopplad på moderkortet.
prova och koppla bort den och efter det har datorn fungerat felfritt
har ej vågat koppla in den igen och tänker inte göra det då jag kör fläktarna med asus mjukvara
var bara nyfiken på om det va fler som har detta problem eller om det bara är jag.

Ja så ska det ju förstås inte vara. Har du testat någon annan USB-port?