Permalänk
Avstängd

Köp & Sälj sida.

Tjenare, Vart hittar man företag som kan koda en köp & sälj sida från grunden? Har googlat runt efter olika företag men hittar inte nån som verkar "seriös". Så kan någon rekommendera nån bra webbyrå som kan hjälpa mig med min idé. Och NEJ det ska inte bli nya blocket..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av iXam:

Har du använt dom innan eller varför är dom okej?

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad du har för ungefärlig budget? Även den enklaste sida via en byrå kan bli kostsam, tex en wordpress/drupal med plugin så får du nog räkna på mellan 50.000-75.00kr. Är du ute efter ett custombygge från grunden med interaktionsdesign, webdesign, UX, CEO och självklart funktionalitet - kanske 300.000-500.000:-

Sen kommer du behöva support och vidare utveckling och då är det ca 700-1000kr/tim per gubbe.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naicro:

Får man fråga vad du har för ungefärlig budget? Även den enklaste sida via en byrå kan bli kostsam, tex en wordpress/drupal med plugin så får du nog räkna på mellan 50.000-75.00kr. Är du ute efter ett custombygge från grunden med interaktionsdesign, webdesign, UX, CEO och självklart funktionalitet - kanske 300.000-500.000:-

Sen kommer du behöva support och vidare utveckling och då är det ca 700-1000kr/tim per gubbe.

Har inte någon budget. Men kommer inte lägga ut 300.000-500.000:- iallafall

Edit: Finns det några andra alternativ än byrå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oseriöstnamn:

Har inte någon budget. Men kommer inte lägga ut 300.000-500.000:- iallafall

Edit: Finns det några andra alternativ än byrå?

Ska du göra en webshop? eller ska du skapa en blocket klon?
Mitt ända förslag; om du inte vill lägga ned ett par hundra tusen, är att du lär dig att koda själv.

Kolla Craigslist - Det är ett bra exempel på en köp och sälj sida där endast logiken finns. Designtänket är nästan obefintlig men ändå så är sidan större än blocket!
http://sfbay.craigslist.org/

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oseriöstnamn:

Har inte någon budget. Men kommer inte lägga ut 300.000-500.000:- iallafall

Edit: Finns det några andra alternativ än byrå?

Ett skapligt alternativ kan vara Wordpress + tex woocommerce + ett bra premium tema + domän och webbhotel

Det kan du nog göra själv, då det inte är inblandat att du kan koda mer än ganska grundläggande.
Kostnad blir då domän + webbhotell + premiumtema + kanske betalnings gatways för woocommerce, för mig paypal är gratis dock, andra kostar.

Detta är för en webbshop, en köp och säljsite kan behöva nått annat än woocommerce förstås.
Finns säkert några färdiga system som kan användas som plugins.

Då får du ungefär samma resultat som när du går och hyr webbbyrå eller liknade för 50.000+ dom kommer göra på samma sätt nämligen.
Flesta kör wordpress eller joomla, drupal som grund.

En skillnad kan vara att dom kanske kan koda ett tema eller modifiera nått befintligt om du vill ha nått unikt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oseriöstnamn:

Har du använt dom innan eller varför är dom okej?

Jag är inblandad i projekt med dom samt att jag då och då sitter på deras kontor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Ett skapligt alternativ kan vara Wordpress + tex woocommerce + ett bra premium tema + domän och webbhotel

Det kan du nog göra själv, då det inte är inblandat att du kan koda mer än ganska grundläggande.
Kostnad blir då domän + webbhotell + premiumtema + kanske betalnings gatways för woocommerce, för mig paypal är gratis dock, andra kostar.

Detta är för en webbshop, en köp och säljsite kan behöva nått annat än woocommerce förstås.
Finns säkert några färdiga system som kan användas som plugins.

Då får du ungefär samma resultat som när du går och hyr webbbyrå eller liknade för 50.000+ dom kommer göra på samma sätt nämligen.
Flesta kör wordpress eller joomla, drupal som grund.

En skillnad kan vara att dom kanske kan koda ett tema eller modifiera nått befintligt om du vill ha nått unikt.

Jo hade det bara varit en webbshop så hade det inte varit några problem. Men jag vill ju att folk själva ska kunna lägga in annonser och även ta bort som själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KeVVa:

Ska du göra en webshop? eller ska du skapa en blocket klon?
Mitt ända förslag; om du inte vill lägga ned ett par hundra tusen, är att du lär dig att koda själv.

Kolla Craigslist - Det är ett bra exempel på en köp och sälj sida där endast logiken finns. Designtänket är nästan obefintlig men ändå så är sidan större än blocket!
http://sfbay.craigslist.org/

Ska inte göra en webbshop. Man ska kunna lägga in annonser och även ta bort dom själv. Så blocket klon är namnet

Permalänk
Medlem

Det går att göra med Wordpress med hjälp av custom post types samt användarroller och behörigheter.

Permalänk
Medlem

www.rushmore.se

Riktigt skillade grappar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevvs:

Det går att göra med Wordpress med hjälp av custom post types samt användarroller och behörigheter.

Jasså, Har då inte hittat nåt sånt plugin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oBomg:

www.rushmore.se

Riktigt skillade grappar

Du gjorde ett nytt konto för att rekommendera dig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av oBomg:

www.rushmore.se

Riktigt skillade grappar

Skämtar du? Jag gick in på hemsidan och de som gjorde "jobbet" klarade tydligen inte av att koda den för Chrome och Firefox. Allt flyger sin kos till höger och det spelar ingen roll hur man ändrar fönstret, för att inte nämna den allmänt tråkiga designen på hemsidan. Med tanke på ditt Swec account skapades just denna kväll verkar ditt förslag ganska misstänkt men vad har jag med det att göra :U

Jag har kodat hela forum från scratch och skulle inte lita på "rushmore" som det ser ut nu.

EDIT Ninja'd av Oseriöstnamn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oseriöstnamn:

Jasså, Har då inte hittat nåt sånt plugin

Vad får dig att tro att det finns ett plugin till Wordpress som ger dig alla funktioner som du behöver? Tog du dig ens tid att googla de saker som jag tog upp i mitt inlägg?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevvs:

Vad får dig att tro att det finns ett plugin till Wordpress som ger dig alla funktioner som du behöver? Tog du dig ens tid att googla de saker som jag tog upp i mitt inlägg?

Självklart googlade jag det du skrev! Men låter riktigt krångligt och har svårt att tro att det skulle fungera i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Skämtar du? Jag gick in på hemsidan och de som gjorde "jobbet" klarade tydligen inte av att koda den för Chrome och Firefox. Allt flyger sin kos till höger och det spelar ingen roll hur man ändrar fönstret, för att inte nämna den allmänt tråkiga designen på hemsidan. Med tanke på ditt Swec account skapades just denna kväll verkar ditt förslag ganska misstänkt men vad har jag med det att göra :U

Jag har kodat hela forum från scratch och skulle inte lita på "rushmore" som det ser ut nu.

EDIT Ninja'd av Oseriöstnamn

Jag äger inte Rushmore men jag har arbetat med dem förut.

[QUOTE="Navicula;15017299"]Allt flyger sin kos till höger och det spelar ingen roll hur man ändrar fönstret[/QOUTE]

Det är en smaksak om det är snyggt eller inte, men det är så sidan skall se ut.
Varför skulle en designfirma inte klara av att koda till chrome och firefox, det är det dummaste jag hört.

Som om någon skulle endast optimera en sida till IE? Kappa

Anyway dom är bra på det dom gör därför rekomenderade jag dem.

Till topic så om du vill göra en seriös Köp & sälj site och inte kan koda själv så får du räkna med att betala en slant för jobbet.
Det är inget man gör på en helg eller laddar ner ett plugin så fungerar allt.

Det kan dock finnas färdiga script som har en grund att bygga på, kolla http://codecanyon.net/
Men som sagt om du vill få något som är skräddarsytt för dig så borde du kolla på att anlita någon.

Jag skulle endå tippa på ett sånt här jobb kan gå på 50k+

Permalänk
Medlem
Skrivet av oBomg:

Jag äger inte Rushmore men jag har arbetat med dem förut.

Där hade vi det.

Skrivet av oBomg:

Det är en smaksak om det är snyggt eller inte, men det är så sidan skall se ut. Varför skulle en designfirma inte klara av att koda till chrome och firefox, det är det dummaste jag hört.

Det ser för jäkligt ut och är knappast smart att hugga av hälften av hemsidan så att man inte kan läsa text eller se högra sidan av bilderna. Just saying :U

Skrivet av oBomg:

Anyway dom är bra på det dom gör därför rekomenderade jag dem.

Om jag höll med skulle vi båda ha fel