Uppdrag: bygga sida från grunden, 100.000kr

Permalänk
Medlem

Uppdrag: bygga sida från grunden, 100.000kr

Skall bygga om gymkompaniet.se från grunden i Wordpress. Prisidén är 100.000kr.

Hur får man bäst tag i rätt människor för jobbet?

Permalänk
Medlem

Varför ta åt dig ett jobb som du inte har möjlighet att utföra direkt?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Det är inte mitt jobb. Jag hjälper min vän att kontakta rätt företag. Han har bara blivit lurad när han försökt själv. Har redan löst optimeringsföretaget, men behöver en sida de kan börja arbeta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigan:

Det är inte mitt jobb. Jag hjälper min vän att kontakta rätt företag. Han har bara blivit lurad när han försökt själv. Har redan löst optimeringsföretaget, men behöver en sida de kan börja arbeta med.

Känna som du är på hal is, men prova dig fram hos olika webbfirmor.
Annars varför inte en faktiskt färdiglösning, och sedan migrera han över till den? Antar gymkompaniet är en webbshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Känna som du är på hal is, men prova dig fram hos olika webbfirmor.
Annars varför inte en faktiskt färdiglösning, och sedan migrera han över till den? Antar gymkompaniet är en webbshop

Absolut är jag ute på hal is. Det är ett stort förtroende att ta sig an att prata med "datorkunniga" som enbart försöker luras. Gymkompaniets namn äger förra killen som gjorde en hemsida åt Kuseruds Idrottsprodukter. Nu har denna personen (gymkompaniet) satt sig på tvären för kuseruds idrottsprodukter. Gymkompaniet ägs inte på pappret av Kuseruds Idrottsprodukter. Därför behövs en ny sida.

Skall alltså öppna en ny, precis likadan sida, men jag äger inte copyright.

Permalänk
Medlem

elance.com kanske? där går det att hyra allt möjligt och man kan se betyg på personen på lik linje som ebay och sånt.

Var beredd att betala för att få något vettigt dock.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Varför måste webbsidan byggas om i just Wordpress? Den är ju byggd på Magento idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

Varför måste webbsidan byggas om i just Wordpress? Den är ju byggd på Magento idag.

Spelar det någon roll? Optimeringsföretaget tycker om att jobba med wordpress. Vad jag förstår kan vi inte stjäla hemsidan rakt av på grund av copyright.

Permalänk
Medlem

Att bygga en ny hemsida i Magento har ju sina fördelar. Att importera kunder och produkter från den befintliga hemsidan lär ju bli lätt som en plätt om ni inte byter plattform.

Jag har byggt ett par hemsidor i Wordpress med e-handelsfunktioner men det är inte att rekommendera för en större verksamhet. Ni kan ju göra en liknande hemsida men med andra grafiska element och kanske en lite smått förändrat layout.

Äger ni rättigheterna för logotyp och grafisk profil för Gymkompaniet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigan:

Spelar det någon roll? Optimeringsföretaget tycker om att jobba med wordpress. Vad jag förstår kan vi inte stjäla hemsidan rakt av på grund av copyright.

Ja, det är klart att det spelar roll. Ett plattformsbyte gör ombyggnationen av webbplatsen till ett mycket större åtagande. Det tar längre tid, innebär ny inlärningsperiod för administratörer, m.m.

Kan det vara värt det? Absolut. Magento är ingen fantastisk plattform, men det är inte Wordpress heller. Om involverade parter är insatta i Wordpress finns det givetvis fördelar med det, men att bara byta för bytandets skull är ingen bra idé.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilken spännande tråd. Särskilt eftersom jag äger varumärket och domänen Gymkompaniet.se. Vill bara förtydliga att detta uppdrag ej kommer från oss, utan trådskaparen efterfrågar ett copyright-intrång vilket jag givetvis inte förespråkar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"tar fram popcorn och lutar sig bakåt"

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Spelar dock ingen roll eftersom jag inte är ute efter att bryta några lagar. Jag letar vidare.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jobbannonser är inte tillåtna i forumet. Dessutom kan detta anses vara upphovsrättsbrott, urkundsförfalskning eller något åt det hållet.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015