Permalänk
Medlem
Skrivet av waswasd:

Aha akej så 24pinsen måste vara isatt och köra för volten ens ska börja strömma igenom?
Funkar de då att köra ner 24pinsen och dra igång allt å sen mäta på 8pinsen eller äre samma princip där?
Har tyvärr ingen annan dator att prova de på, skriver från min bärbara dator

Det kan gå att göra så ja, men går att kortsluta grön och jord, men håll reda på fingrarna. sen koppla in fläkt på molex om den inte rullar igång.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Okej, vissa agg måste ha lite belastning för att starta (en fläkt kan räcka)och du har kortslutit grön och jord?

Skrivet av Broken-arrow:

Det kan gå att göra så ja, men går att kortsluta grön och jord, men håll reda på fingrarna. sen koppla in fläkt på molex om den inte rullar igång.

Jag mätte upp 1,7V på grön till jord, Om jag nu kortsluter grön till jord ska agget då börja snurra? eller hur vet jag om det fungerar som det ska?

Permalänk
Skrivet av waswasd:

Jag mätte upp 1,7V på grön till jord, Om jag nu kortsluter grön till jord ska agget då börja snurra? eller hur vet jag om det fungerar som det ska?

Sätt tex ett gem mellan grön och svart, så ska agget starta och då kan du börja mäta, gemet måste vara i hela tiden tror jag annars stängs agget av, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av waswasd:

Jag mätte upp 1,7V på grön till jord, Om jag nu kortsluter grön till jord ska agget då börja snurra? eller hur vet jag om det fungerar som det ska?

Ja, fläkten ska gå igång om inte agget är semi passiv (tror inte detta var det dock), Grön och jord ska vara anslutet hela tiden när du sätter i stömmen till agget. Går det inte igång, så koppla in en fläkt genom molex den klarar 12volt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja, fläkten ska gå igång om inte agget är semi passiv (tror inte detta var det dock), Grön och jord ska vara anslutet hela tiden när du sätter i stömmen till agget. Går det inte igång, så koppla in en fläkt genom molex den klarar 12volt

Skrivet av SweSparky:

Sätt tex ett gem mellan grön och svart, så ska agget starta och då kan du börja mäta, gemet måste vara i hela tiden tror jag annars stängs agget av, rätta mig om jag har fel.

Okej provade kortsluta grön med jord de som hände var att fläkten på agget fick skjut och snurrade i ca 3 sekunder innan de stannat helt. Hade kvar kortslutningen å mätte flera olika kopplingar på 6pinnen fick inte ut nån volt nånstans där. Är det såhär agget ska fungera?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Okej förlåt. Tänkte inte att de snodde uppmärksamhet, tänkte mera att min fråga var något helt annat än rubriken men kanske bara borde ändrat den eller så! aja tack för sammanfogning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter som något annat problem, agget låter inte friskt om det inte orkar dra runt bara moderkort och ram, är ju inget kvalités agg du köpt. men skulle vara så om du gör RMA på agget, annars rammminen som inte sitter i som dom ska eller böjda pinnar i sockeln för cpu.

Du hade helt rätt!! Lyckades ta mig till brodern och provade lite delar från hans dator. Första jag gjorde var att koppla in mitt agg i hans dator, blev exakt samma problem som det var med min dator att agget inte orkar driva alla delar i datorn. Provade sen att ta hans agg till min dator med alla delar i! Fungerade utmärkt, allt snurra på som och fick bild på skärmen å allting! jävlar va ja e glad nu! Tackar som fan för all hjälp och tips!

Får bli att skicka tillbaka agget som tur har jag fortf öppet köp, kanske ska uppgradera mig å lägga ner 300-400kr mera på ett bättre agg. Någon med bra tips på bättre agg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av waswasd:

Du hade helt rätt!! Lyckades ta mig till brodern och provade lite delar från hans dator. Första jag gjorde var att koppla in mitt agg i hans dator, blev exakt samma problem som det var med min dator att agget inte orkar driva alla delar i datorn. Provade sen att ta hans agg till min dator med alla delar i! Fungerade utmärkt, allt snurra på som och fick bild på skärmen å allting! jävlar va ja e glad nu! Tackar som fan för all hjälp och tips!

Får bli att skicka tillbaka agget som tur har jag fortf öppet köp, kanske ska uppgradera mig å lägga ner 300-400kr mera på ett bättre agg. Någon med bra tips på bättre agg?

Dessa
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m

Skönt du hitta felet. Ja tyvärr visar det att det oftast är dumsnål att snåla på den viktigaste delen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Så det verkar vara nätagget då?

Isf skönt så du kan utesluta resten av komponenterna och kan byta den felaktiga delen, kanske t.o.m skall passa på att kika på andra nätagg när du ändå får chansen isf eller åtminstone fundera på det samt räkna lite på vad du kanske ha råd med om pengar är en begränsande faktor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Så det verkar vara nätagget då?

Isf skönt så du kan utesluta resten av komponenterna och kan byta den felaktiga delen, kanske t.o.m skall passa på att kika på andra nätagg när du ändå får chansen isf eller åtminstone fundera på det samt räkna lite på vad du kanske ha råd med om pengar är en begränsande faktor?

Verkligen skönt att de va agget som de va fel på så ja kunde se de direkt istället för å hålla på å byta ut min brorsas moderkort å CPU å allt de där skitet
Förra agget kostade 400kr men tänkte säkert lägga på 400-500kr mer så har jag ett riktigt bra för 700-900kr så vill inte snåla på de nu även fast pengarna drar kort

Skrivet av Broken-arrow:

Dessa
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m

Skönt du hitta felet. Ja tyvärr visar det att det oftast är dumsnål att snåla på den viktigaste delen.

Aaa verkligen Har du nån personlig favorit utav de där 5? Om ja väljer blire lite på slump då ja inte riktigt har koll på vad som egentligen är bra när de kommer till nätagg! Modulärt eller ej? vad föredrar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av waswasd:

Verkligen skönt att de va agget som de va fel på så ja kunde se de direkt istället för å hålla på å byta ut min brorsas moderkort å CPU å allt de där skitet
Förra agget kostade 400kr men tänkte säkert lägga på 400-500kr mer så har jag ett riktigt bra för 700-900kr så vill inte snåla på de nu även fast pengarna drar kort

Aaa verkligen Har du nån personlig favorit utav de där 5? Om ja väljer blire lite på slump då ja inte riktigt har koll på vad som egentligen är bra när de kommer till nätagg! Modulärt eller ej? vad föredrar du?

hm nu blir det svårt

Nä men evga g2 om du har råd. modulärt så slipper du hålla på med lika mycket kablar. annars xfx 550 watt om du inte har råd.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Skulle också lägga min röst för Supernova G2

Permalänk
Medlem

Ta inte det från Seasonic, till GTX 970 är det rekommenderat att du har ett nätagg på minst 500W.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaraxor:

Ta inte det från Seasonic, till GTX 970 är det rekommenderat att du har ett nätagg på minst 500W.

Rekommenderat ja, men är inte hela sanningen. ett skräp agg bör man ha marginal. gissar att en rigg med 970 inte drar över 300 watt ett helt system alltså. Dom har gjort denna gen mer strömsnål än förgående.

Men dessutom är inte seasonic g 450 inte så prisvärt per watt som evga g2 t.ex.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaraxor:

Ta inte det från Seasonic, till GTX 970 är det rekommenderat att du har ett nätagg på minst 500W.

Skrivet av Broken-arrow:

Rekommenderat ja, men är inte hela sanningen. ett skräp agg bör man ha marginal. gissar att en rigg med 970 inte drar över 300 watt ett helt system alltså. Dom har gjort denna gen mer strömsnål än förgående.

Men dessutom är inte seasonic g 450 inte så prisvärt per watt som evga g2 t.ex.

Blev en EVGA g2, orkade inte vänta så åkte till lagershoppen å bytte ut den! Satte in den i datorn och nu fungerar datorn prima! Hade lite problem dock att ja inte kunde få nån skärm när jag körde med grafikkortet i men efter lite google och x antal försök att ändra lite inställningar i bios så fungerar det bra! Vill tacka alla som hjälp i tråden jättemycket! hade nog gett upp utan er! Tänkte uppdatera första posten med lösningen så om folk har googlat tråden och har samma problem