Assassin's Creed Unity

Permalänk
Medlem
Skrivet av jomakr:

Är det någon idé att köpa Unity med ett GTX 660, upplösning 1680x1050.

Spelet kräver mestadels på Processorn, Jag spelar spelet på ett 980 kan bara spela spelet på High och ligger ganska stabilt på ca 57fps

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frexima:

Spelet kräver mestadels på Processorn, Jag spelar spelet på ett 980 kan bara spela spelet på High och ligger ganska stabilt på ca 57fps

Bara på high ? Du får ändra till fxaa.
Jag kör ultra och fxaa, funkar ok 50-60fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Frexima:

Spelet kräver mestadels på Processorn, Jag spelar spelet på ett 980 kan bara spela spelet på High och ligger ganska stabilt på ca 57fps

Inte med så klena grafikkort som ett 660.
Jag har gjort mängder med loggningar av FPS, gpu usage, cpu load/ram/vram, med en Intel 2600K och ett GTX 670.
670't får nästan alltid jobba fullt ut, medans cpun ligger på ca 15%/kärna, ibland upp till 40%.

Inte ett dugg processorkrävande med sådana grafikkort med andra ord.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Inte med så klena grafikkort som ett 660.
Jag har gjort mängder med loggningar av FPS, gpu usage, cpu load/ram/vram, med en Intel 2600K och ett GTX 670.
670't får nästan alltid jobba fullt ut, medans cpun ligger på ca 15%/kärna, ibland upp till 40%.

Inte ett dugg processorkrävande med sådana grafikkort med andra ord.

Spelet är sjukt tungdrivet..den saken är ju klar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Spelet är sjukt tungdrivet..den saken är ju klar

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men inte för själva hårdvaran i sig (mycket beroende på vad man har såklart), utan mestadels för att de använder ett gammalt API (DX11). AMD hade ju kommenterat om att spelet gör närmare 50 000 draw calls och DX11 kanske klarar hantera runt 10 000st.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på lite co-op? Bj0rkman heter jag på uplay

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja men inte för själva hårdvaran i sig (mycket beroende på vad man har såklart), utan mestadels för att de använder ett gammalt API (DX11). AMD hade ju kommenterat om att spelet gör närmare 50 000 draw calls och DX11 kanske klarar hantera runt 10 000st.

Det förklarar den där märkliga känslan man har utav spelet, att motorn är typ kasst optimerat. Spelet är visuellt sexigt dock, jag gillar kombinationen av ultra textures och msaa, spelet är väldigt uppbyggt på texturena, fast jag kan inte riktigt förstå hur spelet kan ta 4GB Vram, jag tror Nvidia helt enkelt gjorde en deal med Ubisoft för att få fart på deras nya 970 och 980 kort, jag tror man kunde ha löst det på ett mycket bättre sätt, jag menar, det finns ju inte ens medium settings på texturerna, bara low, high och Ultra.

Permalänk

Har ett 7950, får 17 på vilken inställning som helst! kan någon ge några tips?...

Permalänk
Skrivet av Fpsmannen88:

Har ett 7950, får 17 på vilken inställning som helst! kan någon ge några tips?...

Jag tror att det är cpu som flaskar för dig, du kan testa att överklocka eller ta bort cpu parking om du har windows 7.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Avstängd

Är riktigt kul att köra CO-OP men varför är folk som ego och ska köra sitt eget race hela tiden?
Man startar med 3 andra, och alla springer åt olika håll. Happ, bara hänga på någon. Sen dör någon av de två som stack åt varsit håll.
Jaha, då ska man springa och återuppleva dessa. Vad fan är problemet??

För en stund sedan spelade vi 4st co-op, och skulle "ESCAPE THE AREA", varpå två pappskallar sticker för att avsluta. Dock är den 3e kvar och har stora problem. Inte tror ni någon av dessa springer tillbaka och hjälper? Är väl tur att jag ser snabbt att personen har problem.

HJÄLP VARANDRA ISTÄLLET FÖR ATT LEKA RAMBO.
(synd att man inte kan prata med varandra (text/mic) näär man lirar..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Inte med så klena grafikkort som ett 660.
Jag har gjort mängder med loggningar av FPS, gpu usage, cpu load/ram/vram, med en Intel 2600K och ett GTX 670.
670't får nästan alltid jobba fullt ut, medans cpun ligger på ca 15%/kärna, ibland upp till 40%.

Inte ett dugg processorkrävande med sådana grafikkort med andra ord.

Min CPU ligger på ca 50-60% (4790k)

Permalänk
Skrivet av makn:

Min CPU ligger på ca 50-60% (4790k)

Och ditt GTX 980 är i klass med ett 660 eller 670 menar du?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av BrainDrain56:

Jag tror att det är cpu som flaskar för dig, du kan testa att överklocka eller ta bort cpu parking om du har windows 7.

Ska se hur mycket CPU belastas och GPU, är det så krävande? Körde på High i Black Flag och hade 50-60 fps!
Annars är ju 300 vaskade i sjön..

Permalänk

Få typ 20 fps på vilken inställning som helst, måste vara fel på spelet. Hoppas de patchar de!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Och ditt GTX 980 är i klass med ett 660 eller 670 menar du?

Nej det hoppas jag inte..:)
Ville bara delge lite

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som fått patch 3 och märker förbättring?

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem

http://assassinscreed.ubi.com/en-SE/community/liveupdates/liv...

Citat:

An Update on Assassin’s Creed Unity from Yannis Mallat

The launch of Assassin’s Creed Unity was a highly-anticipated moment for me and for our development teams around the world who dedicated a tremendous amount of energy, passion and skill to the game’s creation. For us, it was the culmination of years of work on new technologies, the development of multiple innovations -- including an all-new game engine -- and an evolution of the Assassin’s Creed franchise’s core pillars. More importantly, we know that it was a highly-anticipated moment for many of you as well, as you looked forward to taking part in the first truly next generation Assassin’s Creed game.

Unfortunately, at launch, the overall quality of the game was diminished by bugs and unexpected technical issues. I want to sincerely apologize on behalf of Ubisoft and the entire Assassin's Creed team. These problems took away from your enjoyment of the game, and kept many of you from experiencing the game at its fullest potential.

We’ve been working hard to fix the problems players are reporting, and the patches we have released so far have resolved many of them. Today, we’re releasing our third patch, which fixes a variety of specific issues related to the game’s stability and performance, matchmaking and connectivity, gameplay and menus. You can find the release notes on that patch here.

To show our appreciation for your continued support, we’re making the upcoming Assassin’s Creed Unity Dead Kings DLC free for everyone. For Season Pass holders, we will also offer the choice of one additional game from a selection of Ubisoft titles for free. More details on the offer for Season Pass holders can be found here: AC Unity FAQ

In addition to the latest patch and this offer, we are committed to delivering further fixes for other issues you’ve raised. In the meantime, please keep your feedback coming – it has been both humbling and incredibly helpful as we continue working hard to improve the overall quality of the game. We are hopeful that with these forthcoming updates, everyone will be able to truly enjoy their Assassin’s Creed Unity experience.

We will continue striving to make Assassin’s Creed one of the most ambitious and innovative franchises on the market, and we thank you for your continued loyalty and support.

Sincerely,

Yannis Mallat

CEO, Ubisoft Montreal & Toronto

Permalänk
Skrivet av jolle1:

Nån som fått patch 3 och märker förbättring?

Kommer imorgon (torsdag) väll?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Synd bara att anledningen att jag slutade spela inte var pga buggar och prestandaproblem, utan för att spelet helt enkelt kändes jävligt tråkigt. Kändes lite som AC3 utan revolution, alla uppdrag var bara leta info och sen döda target, kändes precis som uppdragen i AC1

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fpsmannen88:

Har ett 7950, får 17 på vilken inställning som helst! kan någon ge några tips?...

Har även jag 7950, får precis som dig runt 20fps. Får se vad man får efter patchen imorgon!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joel E:

Har även jag 7950, får precis som dig runt 20fps. Får se vad man får efter patchen imorgon!

Har patchen kommit??

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Har patchen kommit??

Nä den kommer imorgon vad jag hört!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har fått patchen. Men kan ha varit en annan patch.

Permalänk

Ladda ner patch på 1800mb tror jag, ingen större skillnad i prestan dock.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Är inte alls insatt i Unity förutom att det var fruktansvärt buggigt vid launch? Reviewsen på steam var ju katastrof, men blev så sjukt taggad nu när det är stora reor på många spelsiter, men är ju inte värt det om det är ospelbart, vad tycker ni? Har ni märkt nån förbättring sen launch? Kommer man uppskatta det om man älskar de tidigare spelen?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker striderna är enormt enformiga om man jämför tex black flag?
Att man inte kan avväpna finden eller välja vapen under strid, nåt så enklet ett luftanfall kan va rena cirkusen att bara en fiende blir röd markerad om det är två.

En annan sak kanske bara är jag också men när man går runt i en folk massa och är anonym och hukar sig då blir man upptäckt huxflux av vakterna.

Sist men inte minst när man smyger omkring och verkligen försöker vara ninja, vart har då det roliga insalgt att man kan vissla på vakterna tagit vägen? då vakterna inte verka gå tillräcklig nära så man kan dra in dom i hölasset eller dra ner från balkonger, nädå man måste va på exakt rätt pixel för att det ska va möjligt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Sist men inte minst när man smyger omkring och verkligen försöker vara ninja, vart har då det roliga insalgt att man kan vissla på vakterna tagit vägen? då vakterna inte verka gå tillräcklig nära så man kan dra in dom i hölasset eller dra ner från balkonger, nädå man måste va på exakt rätt pixel för att det ska va möjligt.

Cherry bombs är vissla-funktionen är Unity.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel E:

Har även jag 7950, får precis som dig runt 20fps. Får se vad man får efter patchen imorgon!

Verkar konstigt. Ligger mellan 25-18 med ett 6950 och 965... Skillnad med patchen? LAddat ner nya drivrutiner?

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolle1:

Verkar konstigt. Ligger mellan 25-18 med ett 6950 och 965... Skillnad med patchen? Laddat ner nya drivrutiner?

Har nyaste drivrutinerna samt även senaste patchen. Fungerar fortfarande inte vid strider eller stora folksamlingar (~20fps), annars flyter det på hyfsat (~40fps).

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo