Permalänk

Tele2 säljer fast bredband till BBB

För några dagar sedan kom ett brev hem med information om detta uppköp, där övergången beräknas vara klar i Maj, 2015.

Citat:

Telenor Broadband AB har förvärvat Tele2:s fasta tjänster levererade via kabel-tv och fiber-lan. Genom detta kommer du framöver att få tillgång till Bredbandsbolaget som tjänsteleverantör. Bredbandsbolaget är Telenors leverantör av fast och mobilt bredband, tv och bredbandstelefoni, och har en av Sveriges snabbaste bredbandsuppkopplingar och kanalpaket för alla smaker.

Tele2 säljer sina nät för tv, bredbandstelefoni och fast bredband utom bredband via telejacket till Telenor/Bredbandsbolaget. Det gäller alltså ej mobilt bredband och mobiltelefoni.

Mer information: [1], [2], [3].
Efter ett årtionde som nöjd kund hos Tele2 ser jag dessvärre inget annat alternativ än att byta leverantör till Bahnhof.

Vad anser ni om detta uppköp - ska ni byta leverantör, eller stanna hos BBB med deras prisbelönta kundsupport och utomordentliga tjänster?

Med vänliga hälsningar,
Pikiwedia

Permalänk
Medlem

Jag är redan flyttad till Bredbandsbolaget. Försäljningen som du själv ser var för mer än ett år sedan. Blev flyttad under hösten, fungerar precis lika bra som tidigare. Har ingen lust att byta till ADSL2+ som fungerar sämre. De är både kommunikationsoperatör och tjänsteleverantör här. Skulle jag flytta något hus bort är ändå enda alternativet Telia.