ASUS laptop blackscreen tre sekunder efter start.

Permalänk
Medlem

ASUS laptop blackscreen tre sekunder efter start.

Tjenare! Är så att jag personligen är väldigt dålig med datorer så söker mig hjälp av er som kanske kan något om problemet!
Min flickvän köpte nyligen (2-3 månader gammal) en ASUS laptop som nu inte startar.
När jag trycker på startknappen så kommer ett meddelande upp på skärmen "Preparing automatic repair." men några sekunder efter detta så stängs datorn av helt. Detta funkar endast med laddningskabeln i (annars funkar det inte överhuvudtaget).
Datorn dog helt utan förvarning när hon satt vid Netflix. Har provat ta ut batteri etc men ingen skillnad, vet inte riktigt vad mer jag kan göra när man inte ens hinner komma in i BIOS.

Edit: Är windows 8 installerat.

Tacksam för all hjälp! // Samuel

Permalänk
Hedersmedlem

Om datorn kommer fram till "Preparing automatic repair" så har du antagligen gått förbi sekvensen där du kan komma in i bios. På min asus använder jag F2 för att komma in i bios.

Vilken modell är det på datorn? Det brukar stå på undersidan, en klisterlapp där det står "Model: xxxx"

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag inte ens fram till "Preparing automatic repair" utan den stängs i stort sett av direkt. Här har du en direktlänk till vilken dator det är! http://www.oc.nu/asus-g56jk-cn063h-4700hq-8gb-8gbssd-750gb-gt...