Cyber Monday 2014 - Här är butikerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Vad är poängen att köpa därifrån när man kan köpa på rea direkt i Steamklienten?

Om man är snål, som jag, så kan man spara otroligt mycket på att köpa därifrån istället för från Steam direkt. Köpte bland annat Alien Isolation för 120 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

En otroligt vild gissning, men jag chansar på att det blir otroligt mycket billigare.
"REA" är inte direkt någon fastslagen procentsats så priset automatiskt blir detsamma i alla butiker som har rea

Otroligt billigare?

Kollade nu och Fallout New Vegas kostar drygt 47 Kr hos Steam direkt. Så man sparar 30 Kr. Visst man spara ytterligare men inte blir det otroligt billigare. Visste förövrigt inte att man kan handla Steamspel på andra marknader. Hur går det då till att få spelet till ens konto? Jag är ju reggad i Sverige!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd
Skrivet av meb79:

Du lägger till varan i kundvagnen så ändras priset och du får 10% rabatt

Najs! Vet du om det är värt att skaffa en Chromecast när min tv har stöd för miracast dvs screen mirroring? Vad är den stora skillnaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Otroligt billigare?

Kollade nu och Fallout New Vegas kostar drygt 47 Kr hos Steam direkt. Så man sparar 30 Kr. Visst man spara ytterligare men inte blir det otroligt billigare. Visste förövrigt inte att man kan handla Steamspel på andra marknader. Hur går det då till att få spelet till ens konto? Jag är ju reggad i Sverige!

Koden är väl ändå inte bunden till ett visst land, jag har köpt spel ifrån g2play och aktiverat i mitt steam och det fungerar utmärkt, llr om det var i origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Otroligt billigare?

Kollade nu och Fallout New Vegas kostar drygt 47 Kr hos Steam direkt. Så man sparar 30 Kr. Visst man spara ytterligare men inte blir det otroligt billigare. Visste förövrigt inte att man kan handla Steamspel på andra marknader. Hur går det då till att få spelet till ens konto? Jag är ju reggad i Sverige!

Det går att spara en hel del på nyare spel också när de kör reor. Jag handlar ofta från sidan och har inte stött på några problem hittills. Du får en produktkod när du köper ett spel som du sedan löser in i steam-klienten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Vill passa på o tipsa om nuuvem.br
Det är en brasiliansk sida som säljer steam-spel väldigt billigt. De kör en black friday/cyber monday nu och har bland annat Fallout New Vegas för cirka 15kr.

De använder BRL som valuta och 1 BRL motsvarar cirka 3 kr. Går att betala med paypal utan problem, dock är ett fåtal spel regionslåsta men kör med Chrome och google translate så ska det stå om så är fallet

http://www.nuuvem.com.br/promo/blackfriday-2014

Det står att att produkten inte är tillgänglig in din region. Brukar du använda en proxy?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Koden är väl ändå inte bunden till ett visst land, jag har köpt spel ifrån g2play och aktiverat i mitt steam och det fungerar utmärkt, llr om det var i origin.

Ibland kan koder vara bundna till ett visst land. Det gäller dock oftast för ryska nycklar (kan aktiveras på VPN och sedan köras från svenskt IP).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alicorn:

Det står att att produkten inte är tillgänglig in din region. Brukar du använda en proxy?

För vissa spel kan man behöva använda en proxy för att lägga det i kundvagnen. Testa med Hola-pluginet till Chrome och Firefox och välj brasilien så ska det funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Otroligt billigare?

Kollade nu och Fallout New Vegas kostar drygt 47 Kr hos Steam direkt. Så man sparar 30 Kr. Visst man spara ytterligare men inte blir det otroligt billigare. Visste förövrigt inte att man kan handla Steamspel på andra marknader. Hur går det då till att få spelet till ens konto? Jag är ju reggad i Sverige!

Man får alltså i princip 3 fall out new vegas för 1 om man köper via sidan han länka och du tycker inte att man sparar mycket?

Permalänk

Jag är ingen admin men den här diskussionen börjar spåra kring nycklar så ta den i en annan tråd eller via PM då "Butikerna SKA kunna skicka till Sverige (vid internationella butiker)" inte gäller om man behöver VPN eller Proxy eller liknande.

Min högst personliga åsikt är att behöva göra allt det, dvs. sitta med en halvknackig översättning från portugisiska med proxy/VPN för att spara 20kr mot Steams reor eller Kinguin / G2Play etc. är inte värt det. Känns osäkert men to each his / her own. Ta dock ev. fortsatt diskussion i annan tråd eller PM (vänligen).

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Jag är ingen admin men den här diskussionen börjar spåra kring nycklar så ta den i en annan tråd eller via PM då "Butikerna SKA kunna skicka till Sverige (vid internationella butiker)" inte gäller om man behöver VPN eller Proxy eller liknande.

Min högst personliga åsikt är att behöva göra allt det, dvs. sitta med en halvknackig översättning från portugisiska med proxy/VPN för att spara 20kr mot Steams reor eller Kinguin / G2Play etc. är inte värt det. Känns osäkert men to each his / her own. Ta dock ev. fortsatt diskussion i annan tråd eller PM (vänligen).

Håller med. Köpte själv nyss Fallout: New Vegas Ultimate Edition direkt från Steam för 4.99 Euros. Helt värt och utan strul! Steam har inte direkt en Cyber Monday men de har en Exploration Sale fram till imorgon!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Enda klipp idag var Media markt tassimo kapslar. 9 kr per paket. Köpte 70 st

Synd att dom tog slut tidigt i morse .. :/

Permalänk
Medlem

Någon som sett bra rabatter på kameror? Specifikt Olympus OM-D E-M1 är jag väldigt sugen på. Övriga tips (mer mode men ändå):

H&M kör 15%
Hypebeast kör 30% + fri frakt (dock tull)
ASOS kör 20%
Fancy kör 25%
COS kör 20%

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket! Blev 1.8k fattigare men många fina kap förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

http://www.outnorth.se/

Kör 20% koden CYBER

Köpte Lowepro - Dashpoint 20
Såg sen i tråden dom sålde något lite bättre och mindre mått (i annan webbshop) , men denna kommer funka med (hade sparat ytligare 20 kr, men äsch inte mycket att bråka om och denna har ju lite dämpning och det är ju i för sig inte så dumt för det jag ska ha den till:))

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Den här dagen (Cyber Monday) har verkligen trist nog varit ett stort skämt. I min mening kunde butikerna lika gärna lagt de få erbjudandena de hade idag på "Black Friday" istället och kört en (ännu) maffigare sådan. Verkar bara magert och fattigt IMHO iaf. efter att ha sett vad som erbjöds på BF.

Jag kommer inte uppdatera huvudtråden längre men hoppas folk gjorde några fynd iaf. Eftersom den här tråden blev så liten så kan fynd (de få, de tappra) diskuteras här med.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk

I det stora hela känns cyber monday som att en säljer ut restrerande av de varor som det var rea på ifrån Black Friday.

Visst har en funnit några godbitar, men överlag så har det inte skiljt något på detta och en vanlig rea eller mellandagsrea.

Jag ville ha rea på ett åviken våffeljärn 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

I det stora hela känns cyber monday som att en säljer ut restrerande av de varor som det var rea på ifrån Black Friday.

Visst har en funnit några godbitar, men överlag så har det inte skiljt något på detta och en vanlig rea eller mellandagsrea.

Jag ville ha rea på ett åviken våffeljärn 😁

Vad är det för speciellt med åviken?

Har ett från InVite som jag köpte på rea. Ger riktigt frasiga våfflor, i för sig jämfört mot andra billiga runt 400kr. Denna är en helt annan klass, frasigheten är så bra att man nästan kan hålla i ett hörn och våfflan står rakt ut (kom på att tror jag gjort det, fast inte ända ute i hörnet då):)

Men är något annat bra med just det du nämner så:)

Åviken är inte så dyra häller för ett enkeljärn i alla fall http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=9537&c=571

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Den här dagen (Cyber Monday) har verkligen trist nog varit ett stort skämt. I min mening kunde butikerna lika gärna lagt de få erbjudandena de hade idag på "Black Friday" istället och kört en (ännu) maffigare sådan. Verkar bara magert och fattigt IMHO iaf. efter att ha sett vad som erbjöds på BF.

Jag kommer inte uppdatera huvudtråden längre men hoppas folk gjorde några fynd iaf. Eftersom den här tråden blev så liten så kan fynd (de få, de tappra) diskuteras här med.

Jo, men för min del, så fick jag äntligen en produkt jag ville ha på rea, dock var det endast frakten jag slapp betala (men är inte helt missnöjd för det):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheSwede86:

Den här dagen (Cyber Monday) har verkligen trist nog varit ett stort skämt. I min mening kunde butikerna lika gärna lagt de få erbjudandena de hade idag på "Black Friday" istället och kört en (ännu) maffigare sådan. Verkar bara magert och fattigt IMHO iaf. efter att ha sett vad som erbjöds på BF.

Jag kommer inte uppdatera huvudtråden längre men hoppas folk gjorde några fynd iaf. Eftersom den här tråden blev så liten så kan fynd (de få, de tappra) diskuteras här med.

Bra jobbat ändå av dig, sämre från butikernas sida. Nu blev det ändå ungefär som jag räknat med (repris på erbjudandena de hade i fredags) men jag trodde nog ändå att fler butiker skulle hoppa på.

Mellandagsreorna härnäst då antar jag..

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vad är det för speciellt med åviken?

Har ett från InVite som jag köpte på rea. Ger riktigt frasiga våfflor, i för sig jämfört mot andra billiga runt 400kr. Denna är en helt annan klass, frasigheten är så bra att man nästan kan hålla i ett hörn och våfflan står rakt ut (kom på att tror jag gjort det, fast inte ända ute i hörnet då):)

Men är något annat bra med just det du nämner så:)

Åviken är inte så dyra häller för ett enkeljärn i alla fall http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=9537&c=571

Därför att åviken är svenskproducerat och vinner i princip varenda test, vill ha kvalitet och har åviken brödrost ifrån 50-talet som går än idag 60år senare och ger överlägset bästa rostbrödet. Förövrigt är brödet rostat och klart efter 10-15 sekunder.

Hade velat ha 905 eller 906 dubbellagg på rea Har redan 3 våffeljärn, 2 äldre ifrån 60-talet och 1 belgiska våfflor. Men vill köra på Åviken nu för det känns som de är ett av få märken idag som kör på just kvalitet. Dvs det håller i mer än ett par år.

Permalänk

Sitter och försöker att köpa Battlefield 4 Premium via Origin och dom bara gnäller om att dom inte kan hitta mitt kortnummer eller nåt liknande. Är det någon som någonsin har lyckats köpa något via den varianten som Origin har...?
Varför inte bara betala via Internetbank, klart på 2 minuter...!

Permalänk
Skrivet av Sweet_Shadow:

Sitter och försöker att köpa Battlefield 4 Premium via Origin och dom bara gnäller om att dom inte kan hitta mitt kortnummer eller nåt liknande. Är det någon som någonsin har lyckats köpa något via den varianten som Origin har...?
Varför inte bara betala via Internetbank, klart på 2 minuter...!

Vad får du ge för det ? Jag köpte mitt bf4 ifrån g2play och aktivera nyckeln i origin.

Permalänk

Namecheap säljer ssl-cert, hosting och domäner (.com/.net/.org) för 0.98 dollars idag i form av flash-sales
https://www.namecheap.com/campaigns/2014/bf-cm-deals.aspx

Redditgifts kör flash-sales (merchandise osv)
https://ssl.redditgifts.com/flash/

Permalänk
Skrivet av streamner:

Vad får du ge för det ? Jag köpte mitt bf4 ifrån g2play och aktivera nyckeln i origin.

299 kr ska dom ha för det, rean slutar imorgon kl. 9 om jag har räknat rätt så man vill ju gärna få det gjort innan dess...
Edit; Hur länge tog det innan du fick nyckeln skickad till dig?

Permalänk

Tomb Raider går för € 3.99 på Steam-rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Därför att åviken är svenskproducerat och vinner i princip varenda test, vill ha kvalitet och har åviken brödrost ifrån 50-talet som går än idag 60år senare och ger överlägset bästa rostbrödet. Förövrigt är brödet rostat och klart efter 10-15 sekunder.

Hade velat ha 905 eller 906 dubbellagg på rea Har redan 3 våffeljärn, 2 äldre ifrån 60-talet och 1 belgiska våfflor. Men vill köra på Åviken nu för det känns som de är ett av få märken idag som kör på just kvalitet. Dvs det håller i mer än ett par år.

Jo, svenskt bör man egentligen sponsra. Gör det i mataffären i alla fall.

"Sen att det finns tydligen viss övertro att svenskt= kvalité" Hehe var någon som kläckte ur sig det (säkert sant om man köper något extremt billigt oavsett land):)

Var inte så dyra järn, jämfört med det jag betala för mitt (låg någon hundralapp lägre tror jag vid rea, men originalpriset låg på runt 330/350kr). Mitt har hållit i alla fall 4 år (i för sig inte välanvänt), men använt kanske 5/8 gånger på dessa år. Då är det bättre än helt nya "billighets järn". Men använder man det ofta så är det ju värt att gå upp i kvalité, för att få ett som håller längre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

http://www.outnorth.se/

Kör 20% koden CYBER

Köpte Lowepro - Dashpoint 20
Såg sen i tråden dom sålde något lite bättre och mindre mått (i annan webbshop) , men denna kommer funka med (hade sparat ytligare 20 kr, men äsch inte mycket att bråka om och denna har ju lite dämpning och det är ju i för sig inte så dumt för det jag ska ha den till:))

Tack för det! Köpte en anorak jag länge suktat efter.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtfulBotcher:

Tomb Raider går för € 3.99 på Steam-rean.

Fasen köpte imorse och betalde då 15 Euro för GOTY versionen nu helt plötsligt nere på 6 Euro så förlorade 9 Euro på det. Känns snopet!

Nån som vet ifall det finns möjlighet att få mellanskillnaden tillbaka av goodwill skäl (har ännu inte installerat spelet)?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version