Permalänk

3 skärmar? vad behöver jag?

Funderar på att skaffa flera skärmar.
vad behöver jag för hårdvara?
har ni något tips på vilka skärmar också så vore det najs.

tack för hjälpen på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hlbb... Jag rekommenderar starkt denna skärm.
Men vad har du för komponenter nu Och vad är din budgett?

Permalänk
Skrivet av Axel95:

http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hlbb... Jag rekommenderar starkt denna skärm.
Men vad har du för komponenter nu Och vad är din budgett?

Ska han ha tre sådana skärmar så måste han punga ut minst 25-30 tusen eller mer på en dator om den ska palla 144 fps minimum.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

jag ska uppgradera allt. tänkte köpa:
ASUS MAXIMUS VII HERO + Intel Core i7 4790K paket
ASUS GeForce GTX TITAN Black

Permalänk

Skulle nog rekommendera två gtx 970 istället, om du nu vill kunna få högre fps.
Men dock blir det då sli som kan ha problem med vissa titlar.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd flyttad*

Då din fråga rör Multiskärm så flyttar jag den till det forumet, här hittar du fler som också sitter med samma fundering eller redan har en egen uppsättning. Rekommenderar att du speccar lite mer:

  • vad din budget är

  • vad du tänkt dig spela för spel

  • vilka kvalitetskrav du har på spelen (Ultra, max, kvantum med extra parmesan etc)

  • vilken storlek på skärmar du vill ha

  • vilken uppdateringsfrekvens (hz) du siktar på

Kika gärna på SweClockers testcenter och deras GPU tester på flera skärmar - GTX 980 och 970 på flera skärmar.

Lycka till!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liam Jobark:

jag ska uppgradera allt. tänkte köpa:
ASUS MAXIMUS VII HERO + Intel Core i7 4790K paket
ASUS GeForce GTX TITAN Black

Antingen GTX 980 eller GTX Titan Black för din del.
Själv skulle jag dock ha hoppat över Asus till förmån för t.ex MSI eller Gigabyte.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

så bra som möjligt men ändå inte överdrivet. jag har ingen speciell budget bara det inte är överdrivet mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liam Jobark:

så bra som möjligt men ändå inte överdrivet. jag har ingen speciell budget bara det inte är överdrivet mycket.

Vad är det för typ av skärm du vill ha? ska det vara 144hz, 60hz storlek?

Permalänk

3st 24 tum iallafall. men jag har inte så bra koll på hastigheterna på skärmar

Permalänk
Avstängd

Finns inget singel-gpu-kort som klarar att driva tre skärmar tillfredsställande. Det är SLI som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att ta ett kort med 6Gb minne eller mer då dagens spel kräver ganska mkt minne i högre upplösningar/inställningar och ska du då ha 3st skärmas borde du nog sikta på det. Men dubbla 780ti med 6gb eller kanske vänta tills 900 serien kommer med 8gb. Vet inte ifall amd har ngt som kontrar detta bra men det kan nog ngn annan svara på.

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem

Sorry om jag missat det men du verkar inte nämt vad du ska göra på skärmarna?? Spela battlefield på ultra eller spela nåt spel då och då casual men sen arbeta i windowsmiljö??

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

spelar massor av olika spel. jag vill hälst köra på ultra kvalite

Permalänk
Medlem

Då ska du nog köra på 1080 skärmar och inte 1440p . Detsamma gäller för 60hz vs 120hz/144hz då det kommer kräva väldigt mycket av ditt grafikkort.
Reservrar mig för att jag kan ha fel och ett singel titanblack faktiskt kan driva 1440p på 3 skärmar i ultra men tvivlar starkt.. 2kort+ kanske

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Liam Jobark:

spelar massor av olika spel. jag vill hälst köra på ultra kvalite

Exempel? Vilket spelar du mest?

Permalänk

tack för hjälpen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Liam Jobark:

tack för hjälpen

Ultra = minst tre kort.
Hade jag behövt uppgradera monsterburken idag, skulle jag kört på minst tre 980.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Räkna inte med att du kommer få ut höga FPS i 5670x1080 på högsta inställningarna med ett kort.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Liam Jobark:

Se där vad var det jag sa närmare 30+ papp kostar det. Men 2st borde räcka tycker jag. Jag har själv lagt ut 39 papp för 5760X1080 spelande.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

jag kör alla mina spel i 6400x1080 med rigg i sign, BF4 flyter på bra med över 100 fps i ultra utan AA.
Går att komma undan billigare förstås, en 4930k är lite overkill och en 4790k räcker långt!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Permalänk

Hur kraftigt nätag behöver jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liam Jobark:

Hur kraftigt nätag behöver jag?

för vad för komponenter?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lowngcawt:

jag kör alla mina spel i 6400x1080 med rigg i sign, BF4 flyter på bra med över 100 fps i ultra utan AA.
Går att komma undan billigare förstås, en 4930k är lite overkill och en 4790k räcker långt!

Över 100 FPS? I snitt? Jag hoppas du förlåter min skepsis men det där är värden som klår diverse tester jag har sett på 5760x1080, med just 290 och de inställningarna.

http://www.hardocp.com/article/2014/04/29/amd_radeon_r9_295x2_crossfire_video_card_review/8#.VIIiP8m9a78

Har du mätt snittet över ett par rundor, när du är mitt i smeten på en 64 server med fordon, explosioner och specialeffekter?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Jag vill ha 3 skärmar. Vilka skärmar passar bra?

jag ska skaffa 3 skärmar men vet inte vilka som är bra.
jag vill ha så tunna kanter som möjligt om ni förstår vad jag menar.

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannnw:

Jag skulle rekommendera att ta ett kort med 6Gb minne eller mer då dagens spel kräver ganska mkt minne i högre upplösningar/inställningar och ska du då ha 3st skärmas borde du nog sikta på det. Men dubbla 780ti med 6gb eller kanske vänta tills 900 serien kommer med 8gb. Vet inte ifall amd har ngt som kontrar detta bra men det kan nog ngn annan svara på.

Jösses vad överdrivet.

Inbillar väl mig bara när mina 2gb rullar på i 5760 x 1080 3D
Att spela på 3 skärmar drar inte 3 gånger så mycket minne.

Till ts:
Skulle rekommendera 970 eller 980. Vill du inte lägga ut överdrivet med pengar direkt kan du köpa ett 980 nu och sen ett till. Kommer klara många spel galant. Inte på högsta då men långt ifrån lägsta.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Budget? Vad ska du ha dem till?