Nybyggd dator problem! röd lampa på moderkortet

Permalänk
Medlem

Nybyggd dator problem! röd lampa på moderkortet

tjena!
Köpte en ny dator i veckan o har byggt ihop den nu, men en röd lampa på moderkortet lyser. Får ström till datorn och alla fläktar är igång. Men direkt när jag startar datorn så lyser först en röd lampa cpu led och cpu fläkten står still. sen går röda lyset uppe till dram led lampan. och då startar cpu fläkten. Efter kanske 10 sec slutar grafikkortets fläktar snurra men de lyser.
ingen aning om vad som är fel. är det någon som kanske har någon ide vad som är fel?

MSI gtx 970
fracital design r4
z97-ar moderkort

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1sac:

tjena!
Köpte en ny dator i veckan o har byggt ihop den nu, men en röd lampa på moderkortet lyser. Får ström till datorn och alla fläktar är igång. Men direkt när jag startar datorn så lyser först en röd lampa cpu led och cpu fläkten står still. sen går röda lyset uppe till dram led lampan. och då startar cpu fläkten. Efter kanske 10 sec slutar grafikkortets fläktar snurra men de lyser.
ingen aning om vad som är fel. är det någon som kanske har någon ide vad som är fel?

MSI gtx 970
fracital design r4
z97-ar moderkort

Tack på förhand

Tjena!

Står det någonting på skärmen, samt vad säger moderkortets manual om ditt problem. Oftast finns infon du söker om dessa problem i manualen

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkhan:

Tjena!

Står det någonting på skärmen, samt vad säger moderkortets manual om ditt problem. Oftast finns infon du söker om dessa problem i manualen

stod på skärmen no signal och manualen håller jag på att läsa nu

Permalänk
Medlem

Har du kopplat 4-8pin på moderkortet samt ström åt grafikkortet?

Permalänk

Msi 970 är semipassivt så när kortet är under 50c så står fläktarna stilla. Kolla så att ramet är rätt installerat. Sen kan du behöva göra en bios uppdatering om du inte får bild med 970. Prova gärna ett annat grafikkort för att utesluta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

okej hade kopplat hårddiskarna fel så nu går iaf datorn igång. men de röda lampan kommer vid uppstart men försvinner efter någon sekund.
tack för all hjälp hittils