Permalänk

Kylning

Hej, nu har jag tänkt uppgradera datorn lite till jul, har redan ett 780 och 1200w corsair nätagg. men jag har h80i kylare, som kyler väldigt kasst, vet inte om det är just den som håller på att ge upp eller om det är något annat, ligger på ungefär 60C i idle (vet att idle är skitsamma men känns fortfarande inte rätt).
Så jag undrar om ni har nå tips på bra kylare till detta. Ska antagligen inte klocka och om jag ska så väldigt lite. Tack på förhand

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7408760/2014-11-28

Permalänk
Avstängd

60c i idle? ja något är väldigt fel. Min ligger på ca 25-27c i idle med h80i.

Denna har fått väldigt bra kritik: http://www.inet.se/produkt/5322388

Vill du köra luft så är det 212 Evo eller kanske Noctua D14 / D15

Permalänk

Okej tack för snabbt svar, prövade ändra lite i bios och huxflux så låg tempsen på 45-55C i idle på 4ghz. var alltså högre temps med lägre clock. men tror du nh-d15 tar i ram minnena som är i kundvagnen, även om jag skulle köpa 4st ram stickor?

Permalänk
Skrivet av Kungtomte:

Okej tack för snabbt svar, prövade ändra lite i bios och huxflux så låg tempsen på 45-55C i idle på 4ghz. var alltså högre temps med lägre clock. men tror du nh-d15 tar i ram minnena som är i kundvagnen, även om jag skulle köpa 4st ram stickor?

De ska få plats under kylaren med tillhörande fläktar

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kungtomte:

Okej tack för snabbt svar, prövade ändra lite i bios och huxflux så låg tempsen på 45-55C i idle på 4ghz. var alltså högre temps med lägre clock. men tror du nh-d15 tar i ram minnena som är i kundvagnen, även om jag skulle köpa 4st ram stickor?

kolla vad din cpu ligger på för spänning
kan du se i bios , cpu-z, hwmonitor eller liknande

Permalänk

Inte säker på vart jag ser det, men såhär ser cpu-z ut iaf.

Såg nu också att på chassit står det "max höjd på cpu kylare 161mm" och på nh-d15 står det 165mm, så jag antar att det inte passar? Är ett NZXT S340 jag funderar på istället för h440w som är i kundvagnen.