Permalänk
Medlem

PS4 till datorskärm!

Hej!

Jag har en Dell U2713hm som jag jobbar på och ska snart köpa ett ps4 som jag vill koppla till skärmen. Problemet är bara att jag skulle vilja att ljudet från ps4:at kom ut ur mina högtalare. Min skärms anslutningsmöjligheter är DVI-D(den jag använder till pc), HDMI, Audio Out. Jag läste någon stans att ljudet som kommer in via HDMI kan spelas upp via högtalare som kopplas in i Audio Out jacket. Frågan är vilken kabel jag behöver? Mina högtalare idag kopplas via rca (En röd och en vit) och ska in i ett "Audio Out" kontakt som ser ut så här:

http://imgur.com/P21jtCJ

Så vilken kabel behöver jag?

mvh

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem

Har du koppla ljudet till nån förstärkare idag dvs RCA?
HDMI är det enda alternativt ser de ut som då ps4 endast verkar ha den utgång som kan skicka bild.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har du koppla ljudet till nån förstärkare idag dvs RCA?
HDMI är det enda alternativt ser de ut som då ps4 endast verkar ha den utgång som kan skicka bild.

Jag vet att HDMI är det ända alternativet, frågan är vilken kabel jag behöver som går från rca(en röd o en vit) till audio out uttaget jag har på skärmen.

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem

Om skärmen stödjer ljud ut från sin 3.5 mm port via HDMI så är det en 3.5mm till rca du ska ha om du ska koppla skärmen mot en förstärkare dvs.

Fast den bilden du visar är strömkontakten för soundbars som finns att köpa till just de dell skärmarna, det ska vara en standard 3.5mm kontakt om det finns ljud ut från skärmen. Annars använder de någon proprietär lösning, och då är det troligt att det inte finns några adaptrar.

Om skärmen inte har en 3.5mm kontakt så är det lättaste alternativet att köra optisk kabel till förstärkaren (om den har det). Annars får du leta efter en aktiv konverterare. Eftersom signalen i HDMI är digital och 3.5mm är analog så måste du ha en konverterare. Jag kollade lite men der verkar inte finnas hdmi > DVI & 3.5mm ljud (sannolikt eftersom att dvi också är digitalt)

En sån här kanske kan fungera https://www.dustin.se/product/5010615395/vga---hdmi-adapter-w...

Men då måste du köra via vga, jag tror inte du kan använda en adapter på skärmsidan om jag inte är helt ute och cyklar, men jag kan ha fel.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0lid1ce:

Hej!

Jag har en Dell U2713hm som jag jobbar på och ska snart köpa ett ps4 som jag vill koppla till skärmen. Problemet är bara att jag skulle vilja att ljudet från ps4:at kom ut ur mina högtalare. Min skärms anslutningsmöjligheter är DVI-D(den jag använder till pc), HDMI, Audio Out. Jag läste någon stans att ljudet som kommer in via HDMI kan spelas upp via högtalare som kopplas in i Audio Out jacket. Frågan är vilken kabel jag behöver? Mina högtalare idag kopplas via rca (En röd och en vit) och ska in i ett "Audio Out" kontakt som ser ut så här:

http://imgur.com/P21jtCJ

Så vilken kabel behöver jag?

mvh