The Pirate Bay måltavla i polistillslag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gilgamesh:

BluRay

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Man kan faktiskt räkna ut det rätt enkelt (i ren teori, har ingen grund för detta, men bara för exemplets skull)

Säg att en polis snittar 160kr/tim, det tar kanske 20-30timmar att planera en räd, sedan lika många timmar med byråkrati. Du har 2 timmar genomgång med alla in/utgånger osv. Du ska sedan ta dig dit, genomföra räden och sedan allt efterarbete på det, säg 200 timmar med advokater, åklagare osv?

Jag skulle gissa på att det kostar runt 80-100,000kr som minst att genomföra en sådan här räd, bara i rena avlöningstimmar (sedan lika mycket till för alla kostym nissar). Som sagt, rena spekulationer, dock rätt realistiska.

Medellön för en polis i Sthlm: 29354:-.
Sociala avgifter (arb.givaravgift+försäkring+pension: + ca 100%
Dvs. 367:- per timme. Plus OB och andra risktillägg.

Ta det gånger 2.5 för jurister samt tillägg för omkostnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

nej

vi har redan gått igenom det men här har vi det igen...

http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_name

jag skrev det medvetet med stora bokstäver enbart för han skrev Blueray, det absolut rätta är dock Blu-ray.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBoX:

Du menar miljarder, inte biljoner.

Ja men jag pratar ju om någonting i USA, inte i Sverige var jo du har rätt skulle kallas miljarder..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag håller med! Bojkotta bion och vänta tills förlängda versionen kommer ut istället! För vem f*n vill betala en unken bio där man får ont i hela kroppen av att sitta och dessutom se på en KLIPPT film?! Folk får fan ringa frisören och be han klippa till dom alltså..

Så skulle du föredra att betala cirka 300kr för att du och din bästa vän skall kunna gå och se en film på en fredag kväll än att vänta ett par månader från att filmen kommit ut och dra ner den gratis? Och jag säger inte att jag bara har tagit ner, typ 93% av filmerna som jag har dragit ner har jag betalat för att se på bio.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Rättighetsalliansens och Antipiratbyråns hemsidor är nere. DDOS much?

Kanske låg på samma server?

Visa signatur

Games!

Permalänk

Kostnad

Skrivet av phoenixdisciple:

Man kan faktiskt räkna ut det rätt enkelt (i ren teori, har ingen grund för detta, men bara för exemplets skull)

Säg att en polis snittar 160kr/tim, det tar kanske 20-30timmar att planera en räd, sedan lika många timmar med byråkrati. Du har 2 timmar genomgång med alla in/utgånger osv. Du ska sedan ta dig dit, genomföra räden och sedan allt efterarbete på det, säg 200 timmar med advokater, åklagare osv?

Jag skulle gissa på att det kostar runt 80-100,000kr som minst att genomföra en sådan här räd, bara i rena avlöningstimmar (sedan lika mycket till för alla kostym nissar). Som sagt, rena spekulationer, dock rätt realistiska.

Hmm bara jag en enkel It konsult kostar ~100000 i månaden.
Har du haft med advokater att göra? Skulle tro att bara deras kostnad ligger på ~500000 för 200 timmars jobb.
Räknar man in Polisen, tekniker, anti piratbyrån etc. så är det många miljoner i skattepengar.
Räknar man in jobb från FRA/NSA så rasar pengarna i väg.
Polis/åklagare har troligen lagt ner rätt mycket tid på detta i förundersökning och spårning etc. 10 miljoner är nog lågt räknat, allt kostar mycket mer än man tror

Permalänk
Inaktiv

Löjligt och irriterande, bara dem som redan är rika som gnäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Det fick mig att tänka på en sak. Varför skriver personer olika så som BRRip,BDRip o.s.v? BD låter ju bara konstigt, BluDisc.. men det är väl en smaksak.

Blu-ray Disc.
Enkelt va?

Så BD får väl sägas vara den mest korrekta förkortningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

Kaliten på netxlix är inte lika hög som en blueray disk. Bitraten kommer inte inärheten. Skall man ha 1080p i hög bitrate med dts 5.1 så kan man inte använda netflix om man vill ha något att vila ögonen p.

Men utbudet är såklart det stora.

Jag kan tillägga att till skillnad från browserversionen så har Netflix-programmet ("appen") till Windows 8 och senare faktiskt acceptabelt god kvalitet (om än inte lika god som blu-rayskivor) och erbjuder DTS 5.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Det fick mig att tänka på en sak. Varför skriver personer olika så som BRRip,BDRip o.s.v? BD låter ju bara konstigt, BluDisc.. men det är väl en smaksak.
Så himla blåa tycker jag inte skivorna är http://i.imgur.com/JHfYsNi.png
! Mina blurayskivor hemma är gråa :S..

Och mina DvD-skivor är röda p g a lasern i DvD-spelaren

Undrar om det är lasern i spelaren som är violett-blå som fått namnet Blu-ray

(obs ironi från början till slut)

Felstavning och radbrytning.
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Haha, vad är det här, spanska inkvisitonen?
Förstår inte hur mitt inlägg om där jag frågade om Tribler kunde tas bort.
Är sweclockers hållning numera att det inte överhuvudtaget går att fildela lagligt?
Iaf, undrar jag fortfarande om någon provat Tribler?

Repostar länken http://www.tribler.org/
Programmet diskuteras i denna tråden som inte är stängd än. http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...

Och här kan en läsa om programmet.
http://techworld.idg.se/2.2524/1.431688/tribler-fildelningstj...

(Om moderator tycker det är regelvidrigt får du gärna pm mig vad jag bryter för forumregler så jag kan korrigera mig.)

Permalänk
Medlem

nu vet inte jag hur det är men att "Pirate Bay är en illegal kommersiell tjänst som tjänar stora summor på att lägga ut andras filmer och musik." är väl ändå att ta i? Möjligtvis tjänar de pengar på reklamintäkter men de säljer ju knappast någon film eller musik..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraniet:

nu vet inte jag hur det är men att "Pirate Bay är en illegal kommersiell tjänst som tjänar stora summor på att lägga ut andras filmer och musik." är väl ändå att ta i? Möjligtvis tjänar de pengar på reklamintäkter men de säljer ju knappast någon film eller musik..

Ta bort allt illegalt material från TPB och de tappar troligtvis >99% av sina reklamintäkter. Så jo. De tjänar stora summor på att illegalt ge folk tillgång till andras filmer, musik, och program.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

Haha, vad är det här, spanska inkvisitonen?
Förstår inte hur mitt inlägg om där jag frågade om Tribler kunde tas bort.
Är sweclockers hållning numera att det inte överhuvudtaget går att fildela lagligt?
Iaf, undrar jag fortfarande om någon provat Tribler?

Repostar länken http://www.tribler.org/
Programmet diskuteras i denna tråden som inte är stängd än. http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...

Och här kan en läsa om programmet.
http://techworld.idg.se/2.2524/1.431688/tribler-fildelningstj...

(Om moderator tycker det är regelvidrigt får du gärna pm mig vad jag bryter för forumregler så jag kan korrigera mig.)

Har varit och är fortfarande riktigt värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Men snälla du, läs på ett fodral till en Blu-rayskiva ska du få se att det står Blu-ray.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Men snälla du, läs på ett fodral till en Blu-rayskiva ska du få se att det står Blu-ray.

Men snälla du, läs hela tråden, så ser du att detta redan påpekats ett flertal gånger.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Tog tillfället i akt och kollade upp konkurrensen till PB.

Netflix verkar många försöka sälja in som en orsak till att PB inte behövs.

Minns att deras sajt var totalt 100% värdelös sist jag var där.
Men utvecklingen går ju snabbt, och det har gått ett par år, så...

Går till deras sajt, och:

NOLL info om vad dom erbjuder!

NOLL!!!

Inte EN enda titel.
Inte ett enda litet ruttet lingon till info om deras utbud.

Dom vill att jag ska ge dom mitt kreditkort för att ENS berätta vad fan det är dom säljer!!!!

Jesus-Hitler-Christ!

Försöker registrera mig med mitt FB,
ERROR, detta konto redan kopplat till netflix!

Ok, måste ha reggat mig där nån gång...
Försöker logga i med mitt FB,
ERROR, detta konto är inte kopplat till netflix!

Jesus-Fucking- Hitler-Christ!

Undra på att dessa "tjänster" inte vill ha några konkurrenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Har varit och är fortfarande riktigt värdelöst.

Ok. Torrentsidornas tid är kanske förbi, men tänker att på något sätt kommer folk att fortsätta vilja dela med sig. Och den tekniken borde finnas här idag eller komma snart. Vad finns mer för alternativ?

(Vill med emfas betona att jag syftar såklart på laglig delning moderator.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Tog tillfället i akt och kollade upp konkurrensen till TB.

Netflix verkar många försöka sälja in som en orsak till att PB inte behövs.

Minns att deras sajt var totalt 100% värdelös sist jag var där.
Men utvecklingen går ju snabbt, och det har gått ett par år, så...

Går till deras sajt, och:

NOLL info om vad dom erbjuder!

NOLL!!!

Inte EN enda titel.
Inte ett enda litet ruttet lingon till info om deras utbud.

Dom vill att jag ska ge dom mitt kreditkort för att ENS berätta vad fan det är dom säljer!!!!

Jesus-Hitler-Christ!

Var kom nu Hitler in i bilden med jesus ? Skärpning.

Och vill du prova en månad gratis Netflix, så är det bara att köra.

Vad är problemet?

Netflix är Niiiice

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Tog tillfället i akt och kollade upp konkurrensen till PB.

Netflix verkar många försöka sälja in som en orsak till att PB inte behövs.

Minns att deras sajt var totalt 100% värdelös sist jag var där.
Men utvecklingen går ju snabbt, och det har gått ett par år, så...

Går till deras sajt, och:

NOLL info om vad dom erbjuder!

NOLL!!!

Inte EN enda titel.
Inte ett enda litet ruttet lingon till info om deras utbud.

Dom vill att jag ska ge dom mitt kreditkort för att ENS berätta vad fan det är dom säljer!!!!

Jesus-Hitler-Christ!

Undra på att dessa "tjänster" inte vill ha några konkurrenter.

Har inte heller använt mig av netflix. Dock möts jag av en hel hög med serier direkt jag går in på deras hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Tog tillfället i akt och kollade upp konkurrensen till PB.

Netflix verkar många försöka sälja in som en orsak till att PB inte behövs.

Minns att deras sajt var totalt 100% värdelös sist jag var där.
Men utvecklingen går ju snabbt, och det har gått ett par år, så...

Går till deras sajt, och:

NOLL info om vad dom erbjuder!

NOLL!!!

Inte EN enda titel.
Inte ett enda litet ruttet lingon till info om deras utbud.

Dom vill att jag ska ge dom mitt kreditkort för att ENS berätta vad fan det är dom säljer!!!!

Jesus-Hitler-Christ!

Undra på att dessa "tjänster" inte vill ha några konkurrenter.

Du ska vara glad att du får köpa(betala) något överhuvudtaget. Sen att det är grisen i säcken...
Företag idag har väldigt lite skyldigheter.

Permalänk

Går in på:
netflix.com

Jag ser ett bildspel med flinande modeller och säljtext, inga titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Var kom nu Hitler in i bilden med jesus ? Skärpning.

Och vill du prova en månad gratis Netflix, så är det bara att köra.

Vad är problemet?

Netflix är Niiiice

Jo, första fixen är alltid gratis. Att jag betalar med mina personuppgifter ser jag inte som gratis. Kan tänka att jag kommer bli trakasserad av massa reklam
om jag tar den där "gratis"-månaden. Jämför med att få något gratis på stan, då är jag helt anonym oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Går in på:
netflix.com

Jag ser ett bildspel med flinande modeller och säljtext, inga titlar.

https://www2.netflix.com/WiHome?buttonname=visitOpenSite&loca...

Permalänk

Dom ska som sagt ha mitt kreditkort INNAN dom vill berätta vad dom säljer.

Är inte mentalt handikappad, så nope.

Permalänk

En inloggningsruta.

Och?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

En inloggningsruta.

Och?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

Jo, första fixen är alltid gratis. Att jag betalar med mina personuppgifter ser jag inte som gratis. Kan tänka att jag kommer bli trakasserad av massa reklam
om jag tar den där "gratis"-månaden. Jämför med att få något gratis på stan, då är jag helt anonym oftast.

Jag kan lova dig, du blir inte "trakasserad av massa reklam" varken på netflix "film/serieutbud" eller via epost!! Bara bocka i "skicka inte bla bla bla till mig"

Prova "Bas" en månad, gillar du det inte, är det bara att skita i det. efter en månad får du ett mail om du vill fortsätta, ja eller nä

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

Ok. Torrentsidornas tid är kanske förbi, men tänker att på något sätt kommer folk att fortsätta vilja dela med sig. Och den tekniken borde finnas här idag eller komma snart. Vad finns mer för alternativ?

(Vill med emfas betona att jag syftar såklart på laglig delning moderator.)

Att tribler eller någon annan tjänst inte skulle vara relevant i framtiden säger jag dock inte emot. Det finns säkert en framtid för det. Men för mig har det inte fungerat specielt smidigt de gånger jag testat tjänsten.