Asus Strix 970 på ASUS Z97-A sitter snett

Permalänk

Asus Strix 970 på ASUS Z97-A sitter snett

Backplaten på grafikkortets ovansida, dvs den som skyddar lödnings sidan tar i själva låsmekanismen på PCI-E vilket resulterar i att kortet inte kommer in hela vägen. Kortet funkar bra men det sitter lite snett, skiljer nån millimeter eller två. Kan ni som har samma kort kolla om era sitter hela vägen in? Av det jag sett är låsmekanismen på mitt moderkort standard för de flesta Asus kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verysleepyme:

Backplaten på grafikkortets ovansida, dvs den som skyddar lödnings sidan tar i själva låsmekanismen på PCI-E vilket resulterar i att kortet inte kommer in hela vägen. Kortet funkar bra men det sitter lite snett, skiljer nån millimeter eller två. Kan ni som har samma kort kolla om era sitter hela vägen in? Av det jag sett är låsmekanismen på mitt moderkort standard för de flesta Asus kort.

Mitt kort går in utan några som helst problem, skulle du kunna ta en bild på hur det ser ut ?
Tycker det låter konstigt att den inte ska gå trycka in helt.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Hittade den här tråden nu för det är samma för mig. Har ett Asus 970 och det känns väldigt slappt när jag moterar det i mitt Asus Z87-Deluxe moderkort. Det sitter liksom snett ner mot höger. Det händer på ena sidan. Väldigt irriterande och känns bristfälligt rent kvalitetsmässigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verysleepyme:

Backplaten på grafikkortets ovansida, dvs den som skyddar lödnings sidan tar i själva låsmekanismen på PCI-E vilket resulterar i att kortet inte kommer in hela vägen. Kortet funkar bra men det sitter lite snett, skiljer nån millimeter eller två. Kan ni som har samma kort kolla om era sitter hela vägen in? Av det jag sett är låsmekanismen på mitt moderkort standard för de flesta Asus kort.

Skrivet av Louca:

Hittade den här tråden nu för det är samma för mig. Har ett Asus 970 och det känns väldigt slappt när jag moterar det i mitt Asus Z87-Deluxe moderkort. Det sitter liksom snett ner mot höger. Det händer på ena sidan. Väldigt irriterande och känns bristfälligt rent kvalitetsmässigt..

Jag hittade också den här tråden nu och har samma problem med kortet i Gigabyte z97x Gaming 5. Löst ni det på något sätt eller låter ni korten hänga lite snett? Det fungerar ju bra, men är störande när man vet om det...plus att jag har en fönstersida så det syns om man tänker på det :/

Visa signatur

The answer is technology! What was the question?