Permalänk
Medlem

Grafik kort hög temperatur vid idle!

Har en clevo P150EM som har funkat rätt bra. Men temperaturen för grafik kortet kör upp till 69C vid idle. Avaktivera grafik kortet och körde med integrerade kortet (intel 4000) som vanligt och kortet körde fortfarande på 69C. Kan det vara att kylpastan är torkad? Är grafik kortet aktiv när man avaktiverar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3D2Y:

Har en clevo P150EM som har funkat rätt bra. Men temperaturen för grafik kortet kör upp till 69C vid ideal. Avaktivera grafik kortet och körde med integrerade kortet (intel 4000) som vanligt och kortet körde fortfarande på 69C. Kan det vara att kylpastan är torkad? Är grafik kortet aktiv när man avaktiverar den?

Vad har du för processor temp ? Vad får du för temp på grafik när du belastar ?

Visa signatur

AMD FX-Series FX-8350 Black Edition | ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 | G.skill Ares 8GB DDR3 1600 | MSI R9 270x 2GB GAMING | Samsung 840 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROCCCA:

Vad har du för processor temp ? Vad får du för temp på grafik när du belastar ?

CPU:n håller sig till ca 34-45*C

Vid belastning är grafikkortets temperaturen 88-99*C

Permalänk

Gör rent så gott det går med tryckluft. Säkert massa damm i kylflänsarna. Kom dock ihåg att "låsa" fläktbladen med en penna motsv innan du blåser på.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Ideal? Måste väll ändå mena idle??;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Gör rent så gott det går med tryckluft. Säkert massa damm i kylflänsarna. Kom dock ihåg att "låsa" fläktbladen med en penna motsv innan du blåser på.

Tryckluft.... Så man kan inte bara använda en dammsugare som jag har gjort..:$

Skrivet av SSGS:

Ideal? Måste väll ändå mena idle??;)

Kände att det var något fel med stavningen xD

Permalänk
Skrivet av 3D2Y:

Tryckluft.... Så man kan inte bara använda en dammsugare som jag har gjort..:$

Kände att det var något fel med stavningen xD

Dammsugare???? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ...................

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3D2Y:

Tryckluft.... Så man kan inte bara använda en dammsugare som jag har gjort..:$

Kände att det var något fel med stavningen xD

Jag brukar köra luft på burk och sen ha dammsugaren på och suga allt damm som flyger runt i luften.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag brukar köra luft på burk och sen ha dammsugaren på och suga allt damm som flyger runt i luften.

Ska försöka köra luft på burk imorgon och köpa kylpasta, funderar på junpus d-9000 är den bra?

Permalänk
Medlem

Körde luft på burk och ändra kylpastan med artic silver mx-4. Men det är samma sak, grafik kortet kör vid 65-69 grader och fläkten kör i full fart. Men glömde nämna något viktigt jag uppgradera biosen kan det bero på att temperaturen ändrades och etc....