Hjälp med ett Virus.
Jag var på dreamhack winter i år, och när jag var där så var jag inte där för att spela utan jag stod och sålde produkter från mitt företag, och jag hade med min dator som en demonstration till produkten eftersom det är en produkt som används till stationära datorer. Allt jag hade datorn till var att ha uppe ett spel för att locka fram folk till montern, och ibland innan montern öppnade så kollade jag facebook någon gång ibland.
Sista dagen på dreamhack när jag öppnade google chrome så ser jag att jag har fått ett "malware virus" som jag tror att det kallas. Hur jag fick det har jag ingen aning om. Startsidan var automatiskt satt till hemsidan webssearches som jag kollade upp och var tydligen inget bra alls. Så jag googlar på hur man får bort det och jag lyckas få bort det utan problem. Men några dagar senare så kommer det upp igen, och jag tar bort det på samma sätt igen. Men detta repeteras om och om igen så jag inser att viruset är nog inte helt borta i alla fall.
Jag märker att jag har ett program på datorn jag inte känner igen som heter "Search Protect" av Conduit. Jag googlar det, och får reda på att detta är viruset som startar webssearches hela tiden. Jag googlar på hur man ska få bort viruset och det var inte lätt, fick ladda ner en del program för att det skulle gå bort helt. Jag använde mig av den här sidan till hjälp: http://www.wikihow.com/Remove-Conduit-Search-Protect
Men nu till problemet. När jag raderade Search Protect (i alla fall tror jag att jag lyckades ta bort det) så började min dator bli väldigt konstig. Alla program jag startar nu fryser och svarar inte. Kommer inte ens in på google chrome för det svarar inte. Kan inte spela en låt på spotify för det kraschar så fort jag trycker på play. Kommer knappt åt någonting på datorn. Programmen svarar inte på typ en kvart eller något.
Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta problem, vore jätte tacksamt.
Och ber om ursäkt för den långa texten. Kan avsluta med att säga att jag har Windows 8.1