Dragon Age 2 - striderna omöjliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

En helt annan fråga, har du spelat det första? om inte så är det mycket bättre än tvåan, om inte också bättre än 3an.. iaf combat är 1000ggr bättre i första spelet.

Kan ju bero på att det är BG/NWN stil på combat. Förstår inte varför de skulle göra ett medival MassEffect av DA:2 när mekaniken var så bra i 1an.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Dragon Age 2 är väl det där spelet med den hemska kameravinkeln? kanske en orsak som påverkar då man får sämre översikt i striderna. Första spelet hade ju en klart bättre kameravinkel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

nästan allt i DA serien om man spelar på svårare är att planera och förbereda en strategi. tex Los på casters. cc och pots. rekommenderar att du spelar på lättare tills du lärt dig saker och kommer in i rätt tänk

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Dragon Age 2 är väl det där spelet med den hemska kameravinkeln? kanske en orsak som påverkar då man får sämre översikt i striderna. Första spelet hade ju en klart bättre kameravinkel

Helt klart ja, tänkte spela igenom det igen men kameran är fruktansvärt dålig så jag gav upp.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

ja gameplay är ju bra mycket bättre i 1an också. känns lite som vanilla wow typ. man står och slår och blir oom och det slutar med vem som har tur med auto slag och critts

Permalänk
Medlem

Om man spelar DA Origins, och sen går man in i 3an eller i 2an så undrar man verkligen, VEM FAN är så jävla korkad , som kom på den briljanta iden att ändra vyn och combat? alla tyckte verkligen den var grymt jävla bra. Ge oss iaf möjlighet att köra samma som i 1an. Blev så jävla besviken på 3an när det gäller combat... Får avvakta till "pc" patchen kommer helt enkelt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Vill du spela ett svårt spel? Varsågod - http://store.steampowered.com/app/318530/
Har inte kört det själv men en polare säger att det är extremt svårt med små/inga marginaler för fel

Det där ser ut att vara ett utmanande spel, sånt som jag växte upp med. Jag saknar Ice Climber, det var utmanande.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.