Program för att rädda filerna på en snabbformaterad hårddisk?

Permalänk
Medlem

Program för att rädda filerna på en snabbformaterad hårddisk?

Ok, nu är det lite kris här. Jag har snabbformaterat en hårddisk, och jag måste försöka rädda en del filer som fanns på den. Jag testade Recuva (deep scan) och får tag i ett stort antal filer. Men Recuva kan inte identifiera och rädda txt-filer och inte heller exe-filer. (Lista på filer Recuva kan identifiera: https://www.piriform.com/docs/recuva/using-recuva/wizard-mode/the-deep-scan-option)
Vad finns det för något annat program som klarar detta? Jag är beredd att betala för det, men bara om det är nödvändigt.
En annan fråga; Recuva listar nästa alla räddade filer med sökvägen E:\?\. Är det inte möjligt att i något annat program få fram hela sökvägen för de filer som hittas? Det vore lättare att sålla fram de filer jag måste få tag i då.
Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Asus Prime Z270-A (bios 1009) | Intel i7 7700K | Noctua NH-U14S | 2x8MB Corsair Vengeance LPX 3000MHz | Asus GeForce GTX 960 4GB Strix DC2 OC | XFX XXX ProSeries850W, 80+ Bronze | Windows 10 Prof. (64bit)

Permalänk
Medlem

Jag har använt getdataback för ett par år sedan och fick väldigt bra resultat.
http://en.wikipedia.org/wiki/GetDataBack

Jag har inget direkt förslag på sökvägsproblematiken tyvärr, kanske bara är att bita i det sura och sitta och leta.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

active partition recovery har jag använt på NTFS partitioner några gånger, med bra lycka.
Den kan ibland återställa allt direkt, annars kan man göra en djup skanning.

Viktiga är att om du kan, återställ till en ANNAN disk, inte den du återställer från. Detta gäller samtliga recovery program. För varje gång du "skriver" ny info på disken, riskerar du skriva över det du försöker rädda.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Gurk, jag laddade ner GetDataBack for NTFS. Det kostade till sist 640kr, men jag kan säga att det är ett program som utklassar Recuva (som är gratis). Det klarar betydligt fler filtyper (inkl. exe och txt), och resultatet presenteras i den ursprungliga mapphierarkin. Grymt!
(Kan säga att jag även testade GetDataBack Simple, men det stängde sig självt efter 3h scanning, så det var inte till någon hjälp.)
Godnatt!

Visa signatur

Asus Prime Z270-A (bios 1009) | Intel i7 7700K | Noctua NH-U14S | 2x8MB Corsair Vengeance LPX 3000MHz | Asus GeForce GTX 960 4GB Strix DC2 OC | XFX XXX ProSeries850W, 80+ Bronze | Windows 10 Prof. (64bit)