Permalänk

Längesen sist

Det brukar alltid vara att man fått pengar eller att datorn brinner. Denna gången hände det senare, moderkortet gav upp och dödade processorn samtidigt.
Så nu är man ute efter en ny setup men det var ett tag sedan man höll på med datorbyggande och all testläsning till ära så har man fortfarande sina funderingar på vilka bitar man ska välja inom prisområdet man har och jobba med.

Jag har gjort en lista på Prisjakt som innehåller delar som jag tror ska vara värda men vill ha lite åsikter om jag är inne på rätt spår eller inte.

Största funderingen är om man ska hålla sig med ett 770 eller gå upp till ett 970. MSI gaming är spikat i vilket fall som.
Moderkortet är också troligtvis spikat eftersom det är ett mATX vilket passar mig bra för framtida lådbygge.
Priset ska hålla sig runt 5000 och setupen ska kunna tugga spel i ett par år innan man behöver byta igen.
Det kommer inte att ske någon överklockning eller liknande.

Hade varit kung om man kunnat få alla delar hos webhallen/netonnet för då kan man hämta ut det direkt.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

gtx 770 för 2700 är roligt dyrt, det betalade jag för ett år sedan.

varför skulle msi vara spikat?

varför köper du en basmodell av z97 med en låst processor? bättre att köpa en lite finare variant med h97 då.

Permalänk

Ge tips på modell då. Det du säger är grekiska om jag inte har något att gå efter

Uppdaterat listan

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

Beställde idag men man kan inte låsa tråden verkar det som.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you