Permalänk
Medlem

Montering av skärm

Godkväll,
Idag vi middagsbordet så började jag och sambon prata om att sätta in en skärm i bilen till barnen i baksätet. Då kommer ni säkert säga att det finns färdiga paket med två dvd-skärmar, men faktum är att vi vill ha en datorskärm på ca 8-10" som sitter mellan sätena. Finns det någon som har tips på hur detta kan fästas fast?

Om tråden skulle ligga i fel forumdel, så får den gärna flyttas av admin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur mycket åverkan vill du göra på bilen är väll första frågan?
Sen hur hade du tänkt med datordelen, köra typ RPi Eller koppla till laptop etc?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det lutar åt laptop eller liknande. RPi är jag inte bekant med, men antar det är raspberry pi?
Googlade lite på möjliga lösningar och fann då en länk från brodit som tiidgare hade fästen för att sätta vid mittkonsollen, men dessa verkar inte finnas för försäljning längre. Vill ju helst inte borra eller så i inredningen.

Permalänk
Medlem

Om du inte är helt omöjlig på att bygga saker skulle jag säga ett järnstag mellan nackstöden på framsätena och sen hänga på ett vesafäste eller vad som finns till en sån liten skärm på denna. Bör vara noll åverkan på bilen och ändå kunna hålla tillräckligt bra.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |