Permalänk
Inaktiv

Duger dessa Spec till GTA V PC?

Innan vi börjar så vill jag bara påpeka att jag är inte nån höjdare när det gäller grafikkort och i mitt huvud snurrar det bara 2 saker: Ju högre modellnummer desto bättre och mer grafikminne är väl oftast bättre?

Jag är påväg att köpa en ny bärbar: Lenovo Y50-70 (59427680)

Mer info här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2749308

Det är en rejäl dator med i7 4710HQ Quad Core 2.5 GHz (turbo 3.5 GHz/16 GBRam/256 SSD/GTX 860M 4GB/FullHD

Nu till min fråga. Om nu GTA V kommer ut till PC (vilket jag hoppas och tror), kommer jag då kunna köra den på den datorn? För på andra konsoller ser det riktigt kråvande ut och extremt detaljerat.
Vad tror ni om det? Jag spelar inte jättemycket spel, utan mest CS om jag hinner efter jobbet. Har dock alltid älskat GTA.

Skulle vara toppen om någon som har den kunde berätta lite plus och minus om den.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan inte uttala mig alls för mycket om prestandan men sina verkar ha ett bra pris i mitt tycke.

*siba

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

svårt att säga eftersom det har inte kommit, vad utvecklarna tycker man ska ha brukar vara något annat än vad som visas när spelet testas. tror du ska klara av det.

Det är planerat att spelet ska komma ut den 27 januari.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv

A jo jag fastnade väldigt mycket för priset jag med.
Nej men oftast brukar säljare vara snåla med att berätta vad en dator klarar av. Te.x jag köpte en laptop för några år sen till studierna för 4400..Den hade en HD8570 vilket är väldigt billigt. När jag frågde media markt om vad man kan glra med en sån sa dem mest media och klarar knappt av spel alls, men jag klarade fan av CSS i full hd och gta IV i standardupplösning.

Permalänk
Avstängd

maxpris du kan tänkas lägga på datorn? Att den kommer klara av GTA V tvivlar jag inte på, men datorns skärm är inget att hänga i granen finns klart bättre kandidater på den fronten..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

Alltså det jag kan lägga mest på en dator är ju 9000 för jag spelar som sagt inte mycket, men vill gärna vara beredd på att kumma spela GTA V.
Plus att det måste vara bärbar.
Men det är ju så jävla svårt att hitta. Jag vill ju ha en bärbar med fyrkärnig processor men AMDs a-serie är för billig och jag förväntar inte mig så mycket från den. sen så vill jag också ha GeForce grafikkorten AMD sammarbetar ju inte med dem..

Jag har också läst och sett om skärmen och har funderat ett tag på att kansle byta displayen (läste det nånstans här och fick en hemsida osv). Men vi får se. Sla gå över till någon av elektronikaffärerna och kolla på den och se.

Permalänk
Avstängd

MSI datorerna ska tydligen ha en bra TN display.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

Dem är lite för dyra för mig. Den billigaste ligger på 10 papp och har bara i5 dubbelkärnig.

Men sen har jag också hört att musplattan på Y50-70 ska vara ganska bökig och dålig. Bl.a att man inte kan använda 2 fingrar. Tycker du det också? I så fall kan man inte bara ladda ner annan programvara? Synaptics är ganska bra.

Permalänk
Medlem

ASUS G551JM-CN104H - 7990:- på NetOnNet: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Citat:
  • 15,6" 1920x1080 IPS

  • Intel® Core™ i7-4710HQ

  • Minne 8GB 1600MHz

  • 24GB SSD + 1TB HDD

  • GeForce GTX 860M 2GB

  • Max 1 st per kund

God jul!

Permalänk
Inaktiv

Wow! Den var riktigt bra för det priset! Dock såg den aningen klumpigare ut än Y50-70.
Dock hade den bara 2x 4gb ram, bara 2 gb grafikminne och 1000gb hdd medans Lenovon hade 256ssd, 4 gb grafik, 2x 8gb ram samt att den var mer slimmad då den inte hade någon dvdläsare. Dvdläsaren vill jag helst skippa då man aldrig använder den och tar mycket plats. Plus att jag har en extern dvdläsare.

Men mycket bra dator från Asus! Tack!

Permalänk
Avstängd

Priset är bra, skärmen är bra och du kommer klara dig på 8GB ram. Egentligen kan man väl säga såhär hade Lenovo satsat på 8gb ram och kanske 128gb SSD så hade de kunnat få in en IPS skärm, men smaken är väl som baken.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av RTReal92:

Wow! Den var riktigt bra för det priset! Dock såg den aningen klumpigare ut än Y50-70.
Dock hade den bara 2x 4gb ram, bara 2 gb grafikminne och 1000gb hdd medans Lenovon hade 256ssd, 4 gb grafik, 2x 8gb ram samt att den var mer slimmad då den inte hade någon dvdläsare. Dvdläsaren vill jag helst skippa då man aldrig använder den och tar mycket plats. Plus att jag har en extern dvdläsare.

Men mycket bra dator från Asus! Tack!

Asusen har dock IPS display så bara av den anledningen tycker jag den är ett mycket bättre alternativ. SSD kan du säkerligen installera själv. 8GB ram+ är i överflöd tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RTReal92:

Wow! Den var riktigt bra för det priset! Dock såg den aningen klumpigare ut än Y50-70.
Dock hade den bara 2x 4gb ram, bara 2 gb grafikminne och 1000gb hdd medans Lenovon hade 256ssd, 4 gb grafik, 2x 8gb ram samt att den var mer slimmad då den inte hade någon dvdläsare. Dvdläsaren vill jag helst skippa då man aldrig använder den och tar mycket plats. Plus att jag har en extern dvdläsare.

Men mycket bra dator från Asus! Tack!

Asus:en har en ganska bra IPS-skärm medan Y50-70 har en TN-panel som är dålig till och med för att vara TN. Detta gör valet enkelt imo.

2x4 gb ram layouten gör det lite bökigare att expandera till 16 gb men för att komma upp till 12 gb är det ju bara att byta ut ena 4:an mot en 8:a. Som föregående inlägg nämner så lär nog 8 gb hursomhelst nog räcka för dig.

Lenovon kostar 1000 kr mer. För dessa 1000 kr kan du köpa en SSD och montera själv, t.ex. denna: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/in...

2 gb vram vs 4 gb vram kommer inte göra så stor skillnad när det kommer till 860m på en FHD-skärm. Dessutom är 860m med 2 gb Maxwell medan 860m med 4 gb är baserad på Kepler arkitekturen. Maxwell är strömsnålare, producerar mindre värme och ger även lite mer prestanda. Jmf. t.ex. vad som sägs här: http://www.notebookcheck.net/Review-Nvidia-GeForce-GTX-860M-M...
Vill du ha ett kraftigare grafikkort kostar det i dagsläget från 11k och uppåt. Under kvartal 1 2015 borde vi även få se 960m som förmodligen kommer att gå att få tag på i en dator under 10k.

Permalänk
Inaktiv

Ssd har jag redan en Samsung 850 250 gb så ssdn är inte så stor bekymmer.

Men däremot blir det riktigt bökigt med att byta ut ramen till 16 gb, speciellt när jag har ett gäng 4gb ddr3 minnen från min gamla laptop. Men det kan jag väl tåla. Jag vill ju helst ha 16 gb bara för den blir maxad och att 8gb minnena ligger på 800 kr styck medans en 4gb ligger på knappt 400.

När det gäller skärmen så känner jag också att Asus vinner på den utan tvekan. Lenovos skärm är ju helt värdelös och det ser man mycket på når man kollar runt på reviews på nätet.

Ok, så det är inte alltid högst minne som är bäst när det gäller grafikkort? Har aldrig förstått mig på grafikkort och dess minne och prestanda.

Ja nu efter ditt svar så ligger ju Asusen ett snepp högre up än Lenovon.

Men när jag kollar under spec på Netonnet står det max 32 gb Ram men den har bara 2 platser.. Finns det ens sodimm minnen på 16GB?

Finns det några nackdelar med Asusen? Lenovon har ju sin värdelösa skärm och en bedrövlig touchpad.

Permalänk
Medlem

Den dagen du behöver 32gb minne så kommer nog inte den datorn kännas särskilt aktuell längre, du kommer nog köpa ny dator innan du uppgraderar till 32gb.

Permalänk
Inaktiv

Fick svar på min fråga på denna tråd så denna stängs ner. Fortsättningen flyttas hit:
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Hur tar man bort denna tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastback:

2 gb vram vs 4 gb vram kommer inte göra så stor skillnad när det kommer till 860m på en FHD-skärm. Dessutom är 860m med 2 gb Maxwell medan 860m med 4 gb är baserad på Kepler arkitekturen. Maxwell är strömsnålare, producerar mindre värme och ger även lite mer prestanda. Jmf. t.ex. vad som sägs här: http://www.notebookcheck.net/Review-Nvidia-GeForce-GTX-860M-M...
Vill du ha ett kraftigare grafikkort kostar det i dagsläget från 11k och uppåt. Under kvartal 1 2015 borde vi även få se 960m som förmodligen kommer att gå att få tag på i en dator under 10k.

Blev sugen på denna, hur vet jag vilka versioner av Lenovo Y50-70 som har Maxwell? (Ja, jag har frågat internet men fick olika svar.)
http://www.siba.se/aktuella-kampanjer/veckans-erbjudande/leno...

Har denna Maxwell?
https://www.inet.se/produkt/1972451/lenovo-y50-70-i7-8gb-1tb-...

Och vad gör skillnaden mellan 2gb och 4gb grafikminne? Är det om jag skulle byta till en högre upplöst skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

Blev sugen på denna, hur vet jag vilka versioner av Lenovo Y50-70 som har Maxwell? (Ja, jag har frågat internet men fick olika svar.)
http://www.siba.se/aktuella-kampanjer/veckans-erbjudande/leno...

Har denna Maxwell?
https://www.inet.se/produkt/1972451/lenovo-y50-70-i7-8gb-1tb-...

Och vad gör skillnaden mellan 2gb och 4gb grafikminne? Är det om jag skulle byta till en högre upplöst skärm?

860M med 4gb vram är Kepler och 860M med 2gb vram är Maxwell, i alla fall såvitt jag vet. Maxwell är alltså bättre så det bör du satsa på trots att vram mängden är mindre.

Precis som du säger blir vram viktigare när man ska spela med högre upplösningar såsom 4k. Å andra sidan är 860M inte ett tillräckligt starkt grafikkort för att spela nyare titlar i 4k upplösning så vram mängden kommer ändå inte spela så stor roll.

ASUS G551JM-CN104H - 7990:- på NetOnNet: http://www.netonnet.se/art/dator/lap...h/210166.3003/

Ovanstående Asus, som även TS valde, skulle jag säga är ett bättre val än Lenovo Y50-70.

Permalänk
Inaktiv

Är så grymt nöjd med min dator! Vill bara påpeka att det inte var 2x 8gb ram som det stod i beskrivningen på netonnet... Det var 1x 8gb )

Permalänk
Medlem

Någon som vill spekulera i hur bra Gigabyte Radeon HD-7970 Windforce 3X OC, kommer att komma överens med Grand Theft Auto V?
Resten av min dator är lika hård som Chuck Norris, så det är bara GPU´n jag är fundersam över.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Hej jag har exakt samma specs på min laptop (Se sign) och har testat den med GTA V nu när det släppts. Vet att tråden är gammal men kan svara iallafall ifall någon annan undrar :). Spelet flyter på som en dröm i höga inställningar på laptopen installerat på en 850 SSD, det flyter på runt 50 fps genomsnittlig (Kan dippa ner till ca 35 fps under väldigt intensiva effekter, men inte ens då känns det som något problem) utan stutter eller screentearing eller några Spel förstörande buggar. De enda problemet jag har mött i detta spel är att det kraschat ett fåtal gånger men det fungerar mer än godkänt vilket är en skön omväxling jämfört med de flesta AAA spel som släpps på PC idag. Kör med följande settings:

Graphics
Ignore suggested limits: On
DirectX Version: DX11
Screen Type: Full Screen
Resolution: 1920x1080p
Aspect Ratio: Auto
Refresh Rate: 60hz
Output Monitor: 1
FXAA: Off
MSAA: Off
NVIDIA TXAA: Off
VSynk: On
Pause Game On Focus Loss: On
Population Density: Max
Population Variety: Max
Distance Scaling: Max
Texture Qualtiy: Very High
Shader Qualtiy: Very High
Shadow Qualtiy: High
Reflection Qualtiy: Very High
Reflection MSAA: Off
Water Qualtiy: High
Particles Qualtiy: Very High
Grass Qualtiy: High
Soft Shadows: Softer
Post FX: Very High
Motion Blur Strength: Off
In Game Depth Of Field Effects: On
Anisotropic Filtering: x16
Ambient Occlusion: High
Tessellation: High

Advanced Graphics
Long Shadows: Off
High Resolution Shadows: Off
High Detail Streaming While Flying: On
Extended Distance Scaling: Off
Extended Shadows Distance: Off

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Inaktiv

Hej där! Jag tycker den är väldigt bra och allt flyter på som det ska och då är jag kräsen. Gillade att det var 7 skivor på spelet hehe

Standardspecen på den var i7 4710HQ, GTX860, 8GB DDR3, 1000GB hårdddisk.
Jag la till en 250GB SSD Samsung 840 och ytterligare 8GB ram. efter köpet.