Permalänk
Medlem

Rimpac's Minimalistiska Hörna/Rum

halloj!

efter mycket om och men så har jag bestämt mig för att även visa min datorhörna/rum då väldigt många har inspirerat mig här på sweclockers. Den är väldigt simpel och gjord för att passa mig perfekt, vilket är rätt logiskt. Smått budget på den då jag bara är 16 år.

dom flesta här vill ju ha information om vad man äger och inte bara visar upp det med tre eller fyra bilder.
så här kommer också specifikationer och tillbehören:

datorn
cpu - intel i5 3570
cpu kylare - noctua nh-u12s
grafikkort - gigabyte gtx 780
moderkort - gigabyte z77x-d3h
ram - corsair vengeance 8gb 1600mhz
psu - corsair rm750 750w
hdd - seagate barracuda 2tb
ssd - samsung 840 evo 120gb
chassi - phanteks enthoo luxe (tillkommer ledslinga inuti)

tillbehör
högtalare - m-audio av40 mk2
skärmar - asus vn247h x2
konsol - playstation 3 super slim 250gb
hörlurar - audio technica ath-m50
in-ear - audio technica ath - ckp500bk
hörlursförstärkare - asus xonar u7
telefon - sony xperia z ultra 6,4tum STOR skärm
tangentbord - cooler master storm quickfire tk bruna brytare
mus - logitech g402 hyperion fury
musmatta - logitech
webbkamera - logitech lifecam studio
kamera - canon eos 1000d

suttit och funderat på ifall jag skulle beställa två eller tre skärmar, men insåg sedan att jag inte behövde mer än två då jag mest sitter vid skype med polarna och spelar på den andra skärmen.
ps3:et stod förut vid tv:n, men då jag börjat intressera mig mer och mer inom konsolspelande så fick den flytta över till datorhörnan. Blir mycket spelande på den också nuförtiden med olika polare, dock mest nfs rivals då det är så förbenat kul!
högtalarna är rätt budget med, hade velat ha några tusingar dyrare men det tillåter inte ekonomin tyvärr, dock funkar dessa utmärkt att lyssna på även om man hade velat ha lite mer klarhet i dom och även lite mer tryck.
När det kommer till hörlurar så är jag smått kräsen, det ska vara bang for the buck när det gäller sådant, och dessa var de enda som ekonomin tillät och som lät bäst när det kommer till hur mycket de kostar, kände då samtidigt att jag ville ha något att driva de med för att det skulle låta så bra som möjligt så det fick bli en extern hörlursförstärkare.

det var nog allt jag hade att säga. hoppas ni tycker om galleriet och är det några funderingar eller frågor så skicka bara iväg ett pm eller skriv i forumet.

/Pontus

Besök galleriet här

Permalänk
Jacob Fanboy

Öhm lite budget? Annars kul att du dela med dig, påminner lite om mitt rum då jag bodde hemma.

Permalänk
Medlem

Snyggt galleri! bra med bilder, inte bara 1 bild

Dock undrar jag vart du har skaffat den lilla lampan som du har vid skrivbordet på en av de sista bilderna?