Kan någon förklara detta? (Battlefield 4)

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara detta? (Battlefield 4)

Varför kan jag inte göra privata servrar och lira med polare i ett lan? Eller om jag vill utforska en karta själv? Varför i helvete går inte detta?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Varför kan jag inte göra privata servrar och lira med polare i ett lan? Eller om jag vill utforska en karta själv? Varför i helvete går inte detta?

EA delar inte med sig av server filerna, men du kan alltid hyra en egen server på http://www.rocketblast.com/

Permalänk
Skrivet av Treant:

Varför kan jag inte göra privata servrar och lira med polare i ett lan? Eller om jag vill utforska en karta själv? Varför i helvete går inte detta?

Varför kan nog bara EA/DICE svara på, resten kan endast spekulera.

Jag är väldigt glad över att dom tog bort den funktionen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Treant:

Varför kan jag inte göra privata servrar och lira med polare i ett lan? Eller om jag vill utforska en karta själv? Varför i helvete går inte detta?

För du inte har server-mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MestBaraLiteRåd:

Varför kan nog bara EA/DICE svara på, resten kan endast spekulera.

Jag är väldigt glad över att dom tog bort den funktionen.

Nu hänger jag inte med riktigt. Vad är det att vara glad över? Det är ett rent helvete idag att konfigurera en server som passar en klan som vi i BF30. Om man nu betalar dyra pengar för att hyra en server så borde man åtminstone kunna få konfigurera en server som man som server ägare själv önskar.

Istället så låser man inställningsmöjligheter som tex att man inte kan idla igång sin egen server utan att behöva installera macron eller andra plugins som gör att man går förbi dessa låsningar.

Nä frihet till oss som betalar för servern. Ha kvar Officiell mode om man vill med all rasistisk snack och pajkastning om dittan och datten. Men så vill vi inte ha det på våra servrar. Vi vill kunna banna folk när dom bryter mot regler som vi i klanen satt upp.

Det man får göra då är att köra rankat och stå ut med den lilla trafik EA/Dice styr mot en sådan server samt dom begränsningar med inställningar man har för att server ska visas Normal i battlelog.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |