HyperX CLoud.Varför säger alla att de är så bra?

Permalänk

HyperX CLoud.Varför säger alla att de är så bra?

Hej! Jag fick ett par HyperX Cloud i julklapp och jag öppnade och testade de. Jag hade jätte höga förväntningar på headsetet eftersom alla säger att det är så bra. Så jag tog på mig dem och lyssnade lite på musik och spelade, testade micken också. Jag blev både besviken på ljudet, mikrofon kvaliteten och på att det inte finns någon software för headsetet. Till och med mitt nuvarande Headset, Steelseries seberia v2 tycker jag är bättre. Skulle någon kunna förklara om de är värda att ha eller om jag ska sälja de. Om man ska ladda ner något eller något liknande ( stoppade bara in de med ljudkortet i datorn och körde ). Vill helst ha kvar luranra eftersom de inte går och lämna tillbaka.

Tack så mycket

Permalänk

Om du kan byta eller liknande skulle jag rekomdendera dessa

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Fantastiskt ljud, sitter skönt, bra kvalitet och helt okej miktofon

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Om du kan byta eller liknande skulle jag rekomdendera dessa

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Fantastiskt ljud, sitter skönt, bra kvalitet och helt okej miktofon

Nu är väl ändå HyperX Cloud rebrandade QH90 eller har jag fått allt om bakfoten? :S

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Om du kan byta eller liknande skulle jag rekomdendera dessa

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Fantastiskt ljud, sitter skönt, bra kvalitet och helt okej miktofon

Det är samma hörlurar.

Om du drar ut lite skyddet på micken kommer du se att det står Qpad.
Har själv cloud och jag tycker att dem är tillräckligt bra för sitt pris men smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Om du kan byta eller liknande skulle jag rekomdendera dessa

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Fantastiskt ljud, sitter skönt, bra kvalitet och helt okej miktofon

Det är exakt samma hörlur som TS köpt...

Permalänk

Tycker du att ljudet på Siberia är bättre så är du väl van med kasst ljud helt enkelt.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

De kostar runt 500 kronor. Vad förväntar du dig egentligen? Det är lätt det bästa du kan få för 500 kronor.

Antingen så är du full av skit eller så är det något fel som gör att ditt exemplar låter dåligt. Jag har dessa lurar och de är riktigt bra.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk

Ja men asså jag gillar inte att de är så instängda. Gillar nog surround ljud mer. Kraken 7.1 kanske

Skrivet av Treant:

De kostar runt 500 kronor. Vad förväntar du dig egentligen? Det är lätt det bästa du kan få för 500 kronor.

Antingen så är du full av skit eller så är det något fel som gör att ditt exemplar låter dåligt. Jag har dessa lurar och de är riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då du skriver din åsikt i "titelrutan" när du ska svara, så måste jag tyvärr klistra in din åsikt, så skit i att skriva in dina svar i "titelrutan" är du snäll!!

"Ja men asså jag gillar inte att de är så instängda. Gillar nog surround ljud mer. Kraken 7.1 kanske"

Skrivet av Glassen88:

Gå inte på 5.1 & 7.1 grejen!!! Det är bara rent bullshit! Det finns hur många trådar som helst om ämnet här är ett exempel av alla hundratals Läs på lite om du inte har tilit.

Köp ett par bra hörlurar, och köp sedan en extern mic!
Om du nu vill ha det bästa ljudet s a s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Glassen88:

Ja men asså jag gillar inte att de är så instängda. Gillar nog surround ljud mer. Kraken 7.1 kanske

Det blir tyvärr ganska uppochnervänt om man nämner bra ljud och Kraken eller något annat 7.1-headset i samma mening. Det är ingen slump att ALLA dyra hörlurar är 2.0.

Både Kraken och Siberia v2 låter fruktansvärt dåligt jämfört med Cloud. Om du använder Cloud i några veckor och sedan provar Siberia igen kommer du förstå precis vad jag menar.

Man behöver för övrigt ingen speciell mjukvara till analoga headset så det går inte att klaga på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

HyperX eller Logitech UE 6000?

Jag sitter och velar mellan HyperX Cloud och Logitech UE 6000 (http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/horlurar/LUE6000...). Eftersom Logitech är dyrare från början så tänkte jag att dom kanske är bättre? Någon som vet?

Permalänk

Men kan man behöva uppgradera ljudkortet eller moderkortet kanske? Vet inte om det jag har är så bra, och jag har kollat runt lite på headsetet och de säger att man kan behöva ett nyare moderkort. stämmer det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!