Ska brygga min Thomson router från Telia, fast vet inte vilken router jag ska använda...

Permalänk
Medlem

Ska brygga min Thomson router från Telia, fast vet inte vilken router jag ska använda...

Hej! Jag ska brygga min Thomson router för att få mitt Wii U att fungera, funderade på att köpa denna http://www.inet.se/produkt/5404495/asus-rt-n12-d1-n300-mrea14...

Jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter när jag köper en ny router, vi är en familj på 4 person som alla har varsin smartphone med 2 datorer och 2 Smart-tv:s uppkopplade på nätverket, hade en sådan router fungerat eller behöver vi något maffigare? Tack för hjälpen!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Då får du nog en klart sämre router än Thomson misstänker jag.
Du säger inget om hur snabbt internet ni har eller hur stort ni bor. Bra routers kostar det tredubbla. Asus N56 är bra och går att få för 600kr. Asus N66 är ännu vassare och ligger på 900kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Då får du nog en klart sämre router än Thomson misstänker jag.
Du säger inget om hur snabbt internet ni har eller hur stort ni bor. Bra routers kostar det tredubbla. Asus N56 är bra och går att få för 600kr. Asus N66 är ännu vassare och ligger på 900kr.

Vi betalar för tillfället för 12-30 mbit/s och får ut ~12 mbit/s. Vi bor i en vanlig villa och har de vanliga tekniska grejerna uppkopplade på det, smartphones Smart-tv's och datorer, 2 st tv och 2 datorer

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Då får du nog en klart sämre router än Thomson misstänker jag.
Du säger inget om hur snabbt internet ni har eller hur stort ni bor. Bra routers kostar det tredubbla. Asus N56 är bra och går att få för 600kr. Asus N66 är ännu vassare och ligger på 900kr.

Tipsade min morbror om denna förut för att deras Sketna Thomson inte klarade av att 4st satt och lira över WiFi med Asus Routern så funkar det utan några som helst problem. Vist dfen är billig men funkar riktigt bra

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.