BitFenix Phenom Grafikkorts kylning

Permalänk
Medlem

BitFenix Phenom Grafikkorts kylning

Tja!
Jag funderar på att köpa chasit BitFenix Phenom Mini-ITX men jag undrar hur bra grafikkortet (asus gtx970) kommer bli kylt? Eftersom att det värkar som att det inte finns några ventelationshål som i Bitfenix Prodigy. Kommer inte grafikkortet bli överhettat då när det sitter så nära chasits sidopanel?

Tack för svar på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxel40:

Tja!
Jag funderar på att köpa chasit BitFenix Phenom Mini-ITX men jag undrar hur bra grafikkortet (asus gtx970) kommer bli kylt? Eftersom att det värkar som att det inte finns några ventelationshål som i Bitfenix Prodigy. Kommer inte grafikkortet bli överhettat då när det sitter så nära chasits sidopanel?

Tack för svar på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

GTX970 är väldigt strömsnålt och utvecklar därmed lite värme. Det skall alltså inte vara några problem att kyla det, trots att ventilationshål saknas. Sedan skulle det säkert gå än svalare i ett Prodigy, men någon överhettningsrisk torde inte föreligga.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet kommer att bli varmare i detta chassit än vad det kommer att bli i ett chassi med bättre ventilation som till exempel Phenom M eller Prodigy M-itx. Det är en ganska stor miss att inte ha ventilation på den sidopanelen men Phenom Mini-itx är mer riktat åt de som tänker vattenkyla.

Så om du nu vill ha mer kylning för ditt grafikkort så får du nog ta en titt på Phenom M som behåller samma yttre eller så får du tyvärr leta efter någonting annat.

Visa signatur

When you write copy you have the right to copyright the copy you write.

Permalänk
Medlem

Som Khers säger så är dock 970 väldigt strömsnålt och utvecklar därför lite värme, men ifall det skulle bli för varmt så kommer kortet att klocka ner sig självt för att bli lite svalare och det kommer därmed inte att ta någon som helst skada.

Visa signatur

When you write copy you have the right to copyright the copy you write.