Hur använda trådad xbox 360 kontroll (kopia) till windows 8

Permalänk

Hur använda trådad xbox 360 kontroll (kopia) till windows 8

Hej!
Har en kopia 360 kontroll som jag vill använda till WINDOWS 8.1.
Vill använda till både spel och (om det går) som styrdon.
Har testat att köra både gta vice city och gta 3 men då funkar inte ena analogen eller någon av underknapparna.
Beror det på att det är en kopia eller finns det en lösning tro? Kanske något att ladda ner? Vet att det finns något att ladda ner på microsofts hemsida så kan pröva med det? Trots det är en kopia jag har.
Tacksam för lösningar eller tips för problemen.

Tack!

Permalänk
Medlem

Bara och kika hur det funkar med t ex xpadder om den funkar som den ska ens den kina kopian.

Sist man köpte en dosa utav gamestop som var något billigt skit de sålde så var den ny från lådan helt trasig.
(dosan gjorde ingenting förutom att gå åt vänster och flytta kameran uppåt i t ex halo kunde inte ens pausa spelet på den dosan.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Xinput stöds inte i Vice City eller GTA III utan mods. Installera http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=24272 så lär det fungera.

Permalänk

Okej nice! Är inte bra på datorer men vart ska man lägga modden i själva system hos spelen?
Kan jag glömma styrdonsidén kanske?

Tackar för svaren!