Permalänk
Medlem

1156 socket, moderkort

Halloj!

Köpte en Kinect 2a i julklapp till mig själv men upptäckte först när jag fått den att den kräver windows 8 samt usb 3.0.
Windows 8 kan jag köpa men mitt moderkort är ett P7P55D DELUXE P55 S-1156 som saknar usb 3.0 så jag måste få tag på ett nytt.

Socket 1156 verkar dock inte finnas alls längre och inte heller verkar jag kunna köra min INTEL CORE I7 870 2.93GHZ 8MB S-1156 på nån annan morderkorts sockel, eller kan jag det?

Hur får man tag på ett moderkort med sockel 1156 lite snabbt i stockholm?

Väldigt tacksam för förslag!

Permalänk
Medlem

Nåt sånthär kanske kan funka: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2786284
Så slipper du köpa nytt moderkort.

Permalänk
Medlem

Amen poesi! fan så bra! Trodde inte nån sån fanns, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Går tyvärr inte riktigt framåt...
Köpte ett kontrollerkort för usb 3.
Köpte en usb3.0 sticka på 32gb.
Försökte flera gånger få till ett windows 8 to go usb sticka, fastnade alltid på boot.
Gav upp och installerade windows 8.
Kontrollerkortet stödjer inte windows 8.
Kontrollerkortet ska funka med usb 3 i win8, försökt med massa olika drivers utan framgång.

Jag är rätt säker på att jag fick usb 3 o funka i win 7 men nu i win 8 vill den inte.
När jag testar hastigheten med CrystalDiskMark får jag 121.2 mb i read, 21.2 mb write med usb 3 sticka, är inte det rätt rimliga värden?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jlarsen:

Går tyvärr inte riktigt framåt...
Köpte ett kontrollerkort för usb 3.
Köpte en usb3.0 sticka på 32gb.
Försökte flera gånger få till ett windows 8 to go usb sticka, fastnade alltid på boot.
Gav upp och installerade windows 8.
Kontrollerkortet stödjer inte windows 8.
Kontrollerkortet ska funka med usb 3 i win8, försökt med massa olika drivers utan framgång.

Jag är rätt säker på att jag fick usb 3 o funka i win 7 men nu i win 8 vill den inte.
När jag testar hastigheten med CrystalDiskMark får jag 121.2 mb i read, 21.2 mb write med usb 3 sticka, är inte det rätt rimliga värden?

Uppdatera till W8.1 och försök igen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Fått det att funka!
Bytte pci-e port usb kortet använde samt slog av ena ethernet:et på moderkortet, de verkade dela på porten eller nåt.