Söker rounter för komplicerade förhållanden..

Permalänk

Söker rounter för komplicerade förhållanden..

Har funderingar om det finns det jag söker, kan för övrigt inte ett skit angående nätverk.

Bor i ett annat mindre hus på tomten, men nätverket är stationerat i "vanliga" huset ca 40m från varandra.. så detta med telias standardrouter och 8MB/S internet gör att man kanske har en "plupp" och skit ostabilt wifi. Till stationära datorn funkar det då jag har en nedgrävd kabel mellan husen men vill kunna köra ipad och telefon på wifi.

Finns det någon "förstärkare" som gör att det blir stabilare? eller en router som helt enkelt har stabilare internet med längre räckvidd.

har ca 1-2 aktiva internet i närheten (bor på landet)

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk

inte allt för dyr... morsan och övriga tycker väl säkert att det funkar eftersom dom är i vanliga huset jämt.. antar jag får betala skiten själv också kom annars med någon annan lösning

Permalänk
Medlem

Det enklaste vore om du satte en swtich vid din inkommande nätverkskabel i din stuga och sen skaffar en accesspunkt i switchen brevid din stationära dator

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Skrivet av hölmiz:

Det enklaste vore om du satte en swtich vid din inkommande nätverkskabel i din stuga och sen skaffar en accesspunkt i switchen brevid din stationära dator

det har jag redan en så flickvännen ska kunna ha nätverkskabel till hennes laptop och även ifall det hände att man lana, men vad är en "accesspunkt"??

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Du kan göra som jag har gjort när jag bytte router. Den gamla routern har både inbyggd switch och wifi (som de flesta routers nuförtiden) används som accesspunkt enbart och den nya routern kör bara trådat lan.

Så leta på en billig (begagnad) router med wifi och konfigga om den så att den funkar som switch/accesspunkt bara.

Permalänk
Skrivet av hölmiz:

Det enklaste vore om du satte en swtich vid din inkommande nätverkskabel i din stuga och sen skaffar en accesspunkt i switchen brevid din stationära dator

länka specifikt vad jag borde köpa, hört man kan sätta en "wi-fi förstärkare" i vägguttaget på nått sätt bara