Far Cry 4 och Asus GTX 970 strix funkar inte alls

Permalänk

Far Cry 4 och Asus GTX 970 strix funkar inte alls

Hej
installerade FC 4 för ett tag sedan. Problem som uppstår är att när programmet ska initieras blir skärmen svart och datorn bootar om. Har de senaste drivrutinerna 347-09. Har installerat om FC 4, laddat hem från Uplay, funkade ett tag i off line läge, sedan tyvärr samma sak.
Har använt Nvidia experience för att optimera mina spel och funkar klockrent med alla utom FC 4.
Tacksam för goda råd!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maple Leaf:

Hej
installerade FC 4 för ett tag sedan. Problem som uppstår är att när programmet ska initieras blir skärmen svart och datorn bootar om. Har de senaste drivrutinerna 347-09. Har installerat om FC 4, laddat hem från Uplay, funkade ett tag i off line läge, sedan tyvärr samma sak.
Har använt Nvidia experience för att optimera mina spel och funkar klockrent med alla utom FC 4.
Tacksam för goda råd!!

Bästa rådet jag kan ge dig är att avinstallera FC4.

Ärligt så är det så fullt med buggar att en felsökning blir omöjlig samt att det är inte ens säkert att du har något fel på övriga saker.

Permalänk
Medlem

Hej, testa en äldre drivrutin för grafikkortet. Kolla även så du har rätt DirectX, .net etc installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Bästa rådet jag kan ge dig är att avinstallera FC4.

Ärligt så är det så fullt med buggar att en felsökning blir omöjlig samt att det är inte ens säkert att du har något fel på övriga saker.

Jag köpte spelet samma dag det släpptes, i början var det riktigt buggigt.
Men nu är det allra mesta fixat. Att avinstallera det helt pga ett fel är rätt dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jag köpte spelet samma dag det släpptes, i början var det riktigt buggigt.
Men nu är det allra mesta fixat. Att avinstallera det helt pga ett fel är rätt dumt.

Jag visste inte att dom släppt uppdateringar som rättat till det, är det gjort är det en annan sak.

Permalänk
Medlem

Säker på att det är grafikkortet som gör att det strular?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Säker på att det är grafikkortet som gör att det strular?

Nej det är jag inte men efts det funkar bra fö så tror jag snarare att det är FC4

Permalänk
Avstängd

Nätagget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maple Leaf:

Nej det är jag inte men efts det funkar bra fö så tror jag snarare att det är FC4

Ja, eftersom det tycks funka med andra spel så bör det vara spelet som är kasst :S

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av makn:

Nätagget?

Börjar mer och mer luta åt det, beställer ett Supernova G2 750 så får vi se..

Permalänk

Problemet löst PSUn (EVGA 750 G2 Supernova) utbytt, nu funkar det hur fint som helst = som jag hade hoppats på när jag köpte spelet. VH

Permalänk

Jag menar Zalman ut Supernova in...