Permalänk
Medlem

€483 Go BTC go!!

Permalänk
Entusiast

Värdet gjorde ett väldigt stort hopp på 200 dollar innan det verkar ha stabiliserat sig, i den mån bitcoin kan anses vara stabila. Var det någon som drog igång en ny bot?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stenull:

€478 oj vad händer ^^

Jag får nog ge upp snart.

Majoriteten som jag förstår det ägs av ett fåtal personer som sparar dem på någon wallet.
Bitcoin används till stor del inom droghandel vilket skapar efterfrågan som kanske leder till deflation och driver upp priset?

Skulle värdet på bitcoins gå upp om de inte gick att använda?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av gabriel15:

Skulle värdet på bitcoins gå upp om de inte gick att använda?

Jag tror att samlarvärdet på Bitcoin kommer att bli dåligt, det lär inte vara nått som dyker upp på auktioner om 100 år.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stenull:

€478 oj vad händer ^^

Bump nu är vi tillbaka på 380$ igen

Inflation på marknaden eller är det priset som rättar till sig bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Bump nu är vi tillbaka på 380$ igen

Inflation på marknaden eller är det priset som rättar till sig bara?

Ja det var ett ordentligt ras. spännande månader framför oss.
Alla som gjorde short i det raset är överlyckliga iaf Verkar ha funnit ett golv och små antydningar på upptrend syns. Får se om motståndet vid 340$ gränsen bryts, isf kan man väll säga att vi har en upptrend igen. I varje fall om den finner support där.

Man ska veta att denna marknad är enormt manipulerad, den är ännu inte reglerad. Svägningar är ju det man tjänar pengar på i en marknad, ner eller upp spelar mindre roll...

Någon dumpade också 30000 btc under marknadspriset :/ motivet kan man bara spekulera i
http://techcrunch.com/2014/10/06/watch-what-happens-when-some...

EDIT:
För att inte göra er för hoppningsfulla så är 1 dags trenden fortfarande nedåt...

Permalänk
Avstängd

Dags o bumpa denna tråden igen då.
Runt 270$ nu då.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Dags o bumpa denna tråden igen då.
Runt 270$ nu då.

http://i.gyazo.com/710018498681c3e6ecda0907a6009c66.png

Visa signatur

|||

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av gabriel15:

Dags o bumpa denna tråden igen då.
Runt 270$ nu då.

Jäklar vilket drop.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jäklar vilket drop.

Äntligen! Nu får vi bara hoppas att det fortsätter!
Så vackert! http://i.gyazo.com/66bc87bf95a67964e029cc463775460e.png

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

Haha, ja vad händer med Bitcoin? Volatiliteten har ju minskat i alla fall; nu går det rakare neråt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Haha, ja vad händer med Bitcoin? Volatiliteten har ju minskat i alla fall; nu går det rakare neråt.

Ingen vill sälja för att det är för lågt och ingen vill köpa för att det är på väg ner.
Någon gång lär vi nog se en stor upp sving igen när folk anser att det är tillräckligt lågt och börjar köpa.
Och då lär nog volatiliteten öka också. Bitcoin är ju fortfarande väldigt ungt.

Något som jag också tror påverkar nedgången är att många företag börjar ta betalt med bitcoins via bitpay eller liknande tjänster.
Istället för att bitcoinsen förblir bitcoins så säljs dom för en annan valuta.

Skrivet av GaMeR2K5:

Ska bli spännande o se NÄR BitCoin försvinner.

Lär nog inte ske inom dom närmsta åren.
Bitcoin är fortfarande ungt och lite vilt och det finns inget som direkt ersätter bitcoin än (vad jag vet).
Bitcoin lär ju inte ersätta svenska kronan eller börja användas av gemene man på länge då det inte finns behov av det.
I alla fall inte i Sverige. I andra länder där den inhemska valutan inte är så stark och säkert lite korrupt så används bitcoins mer flitigt.

Kollar man på andra grafer än priset som t.ex. antal transaktioner per dag så ser man att bitcoin inte går ner utan mer upp:
https://blockchain.info/charts/n-transactions?showDataPoints=...

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rumpnisse:

Ingen vill sälja för att det är för lågt och ingen vill köpa för att det är på väg ner.

Är sällan ett gott tecken i ekonomiska sammanhang ;).

Skrivet av rumpnisse:

Någon gång lär vi nog se en stor upp sving igen när folk anser att det är tillräckligt lågt och börjar köpa.
Och då lär nog volatiliteten öka också. Bitcoin är ju fortfarande väldigt ungt.

Om intresset för valutan ökar för valutan ja. Inte säkert att marknaden är så lättväckt igen med fräsiga rubriker i nyhetsflöden lägre. Vanligtvis behövs en del rejält goda nyheter för att bryta sådana trender. Vi får se om det reella användandet kommer öka till en nivå som gör valutan värdefull som mer än bara "värdepapper" eller om valutan hamnar i en konstant nedåtgående värdespiral.

Skrivet av rumpnisse:

Något som jag också tror påverkar nedgången är att många företag börjar ta betalt med bitcoins via bitpay eller liknande tjänster.
Istället för att bitcoinsen förblir bitcoins så säljs dom för en annan valuta.

Mjaa. Bitcoins försvinner inte när de växlas in. Samma antal bitcoins forsätter existera även efter en inväxling. De byter bara ägare så det i sig torde inte påverka värdet negativt. Det enda som bestämmer värdet på bitcoins idag är hur villiga folk är att köpa i förhållande till hur villiga folk är att sälja. Och med läget som du beskrivit högst upp så ser det inte så bra ut kortsiktigt iaf.

Skrivet av rumpnisse:

Lär nog inte ske inom dom närmsta åren.
Bitcoin är fortfarande ungt och lite vilt och det finns inget som direkt ersätter bitcoin än (vad jag vet).

Behöver faktiskt inte finnas någon exakt motsvarighet. Finns otal ekonomiska system, valutor och företag som havererat trots att de haft unika egenskaper. Så att det inte finns någon motsvarighet är ingen garanti för fortlevnad.

Skrivet av rumpnisse:

Bitcoin lär ju inte ersätta svenska kronan eller börja användas av gemene man på länge då det inte finns behov av det.
I alla fall inte i Sverige. I andra länder där den inhemska valutan inte är så stark och säkert lite korrupt så används bitcoins mer flitigt.

Ja här kan det säkert finnas potential. Detta om något kan nog få bitcoinen att finna en plats i samhället. Här om någonstans finns framtiden för bitcoins att växa sig större än en fluga.

Skrivet av rumpnisse:

Kollar man på andra grafer än priset som t.ex. antal transaktioner per dag så ser man att bitcoin inte går ner utan mer upp:
https://blockchain.info/charts/n-transactions?showDataPoints=...

Fast enkom en ökad transaktionsmängd är en dålig indikator för att påvisa hälsostatus för ett ekonomiskt system. Det kan bero på goda nyheter som en förväntad vinst eller ett ökat förtroende men det kan lika gärna bero på motsatsen. Exempel är att antalet transaktioner skjuter i taket på börsen när en ekonomisk bubbla spricker. Samma sak, om ett lands ekonomi snabbt försämras så kommer antalet inväxlingar av landets valuta ske. Ökat antal transaktioner betyder egentligen bara att något är i en förändringsfas.

Själv är jag nog rätt skeptisk (har säkert redan framgått) för det finns en hel del problem med systemet. Men det finns absolut ljusglimtar och öppningar för att det hela ska hitta en naturlig plats i samhället också.
Ja den som lever får se hur det går ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det spekuleras i att ryssarna "flyr" till bitcoin pga rubelns svaga värde ( http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/2nm261/russians_flee... )..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fenix:

Det spekuleras i att ryssarna "flyr" till bitcoin pga rubelns svaga värde ( http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/2nm261/russians_flee... )..

Pengatvättande oligarker/gangstrar som försöker gömma pengar låter tryggt, om de nu växlar in så vill de säkert använda sina pengar nån gång också och säljer, frågan är hur det påverkar, bitcoins rykte/image går nog iallafall ner av det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Det spekuleras i att ryssarna "flyr" till bitcoin pga rubelns svaga värde ( http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/2nm261/russians_flee... )..

Till och med rubeln har bättre utveckling än BTC, så knappast att ryssarna flyttar sina rubels till BTC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Till och med rubeln har bättre utveckling än BTC, så knappast att ryssarna flyttar sina rubels till BTC.

Mjo.. senaste ryktet är väl att både ryssarna och kineserna kommer införa guldbackad valuta..
det är onekligen intressant iaf att se vad som händer

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Om intresset för valutan ökar för valutan ja. Inte säkert att marknaden är så lättväckt igen med fräsiga rubriker i nyhetsflöden lägre. Vanligtvis behövs en del rejält goda nyheter för att bryta sådana trender. Vi får se om det reella användandet kommer öka till en nivå som gör valutan värdefull som mer än bara "värdepapper" eller om valutan hamnar i en konstant nedåtgående värdespiral.

Mjo har ju varit en del negativa i nyheterna under 2014 som t.ex. mtgox och silkroad. Men Microsoft intagande av bitcoins var i alla fall lite positivitet.
Och det händer i alla fall en del små positiva saker. Dyker ju ganska ofta upp poster i r/bitcoin där ett nytt företag tar betalt i bitcoins eller något sådant.
Det må kanske inte skjuta i taket men intresset/acceptansen ser i alla fall ut att öka lite för varje dag som går.

Skrivet av Söderbäck:

Mjaa. Bitcoins försvinner inte när de växlas in. Samma antal bitcoins forsätter existera även efter en inväxling. De byter bara ägare så det i sig torde inte påverka värdet negativt. Det enda som bestämmer värdet på bitcoins idag är hur villiga folk är att köpa i förhållande till hur villiga folk är att sälja. Och med läget som du beskrivit högst upp så ser det inte så bra ut kortsiktigt iaf.

Nej det har du rätt i. Fel skrivet av mig.
Förhoppningsvis kan mtgox incidenten blåsa över under 2015/2016. Kanske då kan vi se ett litet större uppsving.

Skrivet av Söderbäck:

Behöver faktiskt inte finnas någon exakt motsvarighet. Finns otal ekonomiska system, valutor och företag som havererat trots att de haft unika egenskaper. Så att det inte finns någon motsvarighet är ingen garanti för fortlevnad.

Nej, givetvis inte men då bitcoins är open source och ganska utbrett bland programmerare så tror jag att bitcoin har svårt att försvinna utan att det kommer något som tar över dom delarna. I alla fall inte inom den närmsta tiden. Men då måste det inte heller vara en valuta.
Blockchain tekniken är ju något som kan implementeras på många områden.

Skrivet av Söderbäck:

Fast enkom en ökad transaktionsmängd är en dålig indikator för att påvisa hälsostatus för ett ekonomiskt system. Det kan bero på goda nyheter som en förväntad vinst eller ett ökat förtroende men det kan lika gärna bero på motsatsen. Exempel är att antalet transaktioner skjuter i taket på börsen när en ekonomisk bubbla spricker. Samma sak, om ett lands ekonomi snabbt försämras så kommer antalet inväxlingar av landets valuta ske. Ökat antal transaktioner betyder egentligen bara att något är i en förändringsfas.

Fair enough. Men samtidigt får man ändå se det lite som att fler transaktioner = fler personer som använder det.
Klart man inte kan dra en sådan rak linje men någon relation finns det ju i alla fall och jag hoppas att det är för det positiva

Skrivet av Söderbäck:

Själv är jag nog rätt skeptisk (har säkert redan framgått) för det finns en hel del problem med systemet. Men det finns absolut ljusglimtar och öppningar för att det hela ska hitta en naturlig plats i samhället också.
Ja den som lever får se hur det går ;).

Inget fel med att vara skeptisk så länge man inte är helt blind
Nu är jag inte direkt djupt insatt i det tekniska eller det ekonomiska men som jag förstår det så utvecklas bitcoin ändå ganska flitigt.
Ser här ut att vara runt drygt 25 commits per dag vilket man får hoppas kan fixa dessa problem.
Är det några speciella problem du kan beskriva?

Själv stör jag mig på blockchain:ens storlek som ligger på snart 27 GB
Detta ska tydligen kanske "fixas" när version 0.10 släpps (enligt en kommentar) fick jag läst nu.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

en sak till som inte nämnts som kan ha bidragit till bitcoins kurs fall är att för några dagar sedan hackades en utav dem största bitcoin sidorna som går under namnet bitstamp och vid hackningen stals ca 19000 btc...
sedan har ett stort antal darknet sidor gått ner under slutet av året även där ha rmängder med bitcoins hamnat i händerna på myndigheterna

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rumpnisse:

Nej, givetvis inte men då bitcoins är open source och ganska utbrett bland programmerare så tror jag att bitcoin har svårt att försvinna utan att det kommer något som tar över dom delarna. I alla fall inte inom den närmsta tiden. Men då måste det inte heller vara en valuta.
Blockchain tekniken är ju något som kan implementeras på många områden.

Jag tror vi får vara lite tydliga med att två olika saker diskuteras samtidigt här. När ordet "försvinna" användes i det här sammanhanget så tolkade jag det som att det existerar som ett ekonomiskt system. Inte att bitcoins blockchains och liknande totalt skulle raderas av alla. Lite som tyska marken. De finns ju kvar idag i en del byrålådor men de existerar inte längre som ekonomiskt system. Där håller jag såklart med om att systemet med bitcoins inte helt kommer gå upp i rök även om det skulle sluta användas.
Det var ena delen.
Den andra delen håller jag däremot inte alls med om. Du framför två påståenden. Dels att bitcoins inte kan försvinna (alltså sluta användas som ekonomisk plattform) så länge det inte finns en ersättare och dels att det inte finns en ersättare. Alltså kan inte bitcoins försvinna (alltså sluta användas som ekonomisk plattform).
Men de påståendena har inte bärighet. Bitcoinplattformen är inte oumbärlig. Och den kan försvinna om folk tappar tron på valutan/systemet även utan en ersättare. Det är inte några naturlagar som skyddar bitcoins på det sättet.

Skrivet av rumpnisse:

Fair enough. Men samtidigt får man ändå se det lite som att fler transaktioner = fler personer som använder det.

Inte ens det är säkert faktiskt. När en ekonomisk bubbla spricker så ökar inte aktiviteten på börsen för att fler skaffar aktier. Istället beror den ökade aktiviteten på att redan befintliga aktieägare blir mer aktiva i sin förvaltning. Men det är ju rätt dåligt för utvecklingen av börsen för alla vill ju ut ur systemet just då.
Det man däremot kan se på grafen för det ökande antalet transaktioner så är det snarare förändring över tid som är av intresse. Det har skett en konstant ökning över ett års tid och den delen har större potential att påvisa något positivt. Men även här kan det betyda motsatsen.
Vi kan ta lite exempelscenarier för just bitcoins som kan ge en sådan graf.
Antalet transaktioner av bitcoins har ökat på grund av scenario:
1.
Ett litet antal personer äger en stor andel av alla coins och storägarna försöker bli av med sitt innehav för att de tappat tron, men det går inte att sälja av allt direkt för det finns det såklart inte köpare till. Därför försöker storägare att portionera ut/sippra ut många småsummor kontinuerligt och eftersom att det handlar om så pass stora innehav så ger det tydliga utslag i transkaktionsmängden.

2.
De som fortfarande minear säljer av sina "fynd" efter hand istället för att spara på sig bitcoins. Tidigare var det en investering att spara coins medan man nu förlorar pengar på att behålla sina mineade conis och därmed säljer av dagens skörd efter hand. Därför ökar antalet transaktioner efterhand som misstron ökar.

3.
Fler och fler handlar med bitcoins efterhand som utbudet av affärer kar som tar in valutan. Det gör att fler transaktioner registreras.

Det är tre tänkbara orsaker som kan var bidragande till varför grafen ser ut som den gör. Men det finns såklart fler faktorer. Det viktiga här är att det kan vara negativa orsaker likväl som positiva som är orsakerna till kurvan.

Skrivet av rumpnisse:

Klart man inte kan dra en sådan rak linje men någon relation finns det ju i alla fall och jag hoppas att det är för det positiva

Yes. Men om man bara väljer att tro på positiva orsaker så är det en form av konfirmation bias. Den typen av förhoppningar och önskningar ska man hålla isär från framtidsprognoser och uttalanden om vad man tror kommer hända längre fram. Framtidsprognoser om vad man faktiskt tror kommer hända bör ta med även negativa möjligheter och utfall.

Skrivet av rumpnisse:

Inget fel med att vara skeptisk så länge man inte är helt blind
Nu är jag inte direkt djupt insatt i det tekniska eller det ekonomiska men som jag förstår det så utvecklas bitcoin ändå ganska flitigt.
Ser här ut att vara runt drygt 25 commits per dag vilket man får hoppas kan fixa dessa problem.

Utvecklingen av koden bakom bitcoin och dess teknik ser jag inte som ett stort problem egentligen. Det kanske finns problem där också men jag ser större problem i popularitet, kursutfalll opinioin och hur folk brukar bete sig kring marknadshandel. Men det är kul att det utvecklas!

Skrivet av rumpnisse:

Är det några speciella problem du kan beskriva?

Ja. Förtroendeproblem exempelvis. Protokollet är säkerligen bra på alla sätt i sig, men det har hänt mer än en gång att en aktör drar med andras bitcoins. Hemdatorer hackas och det norpas småslantar till höger och vänster också. Så det är förtroende för hanteringen för många som inte vill hålla på med egen säkerhet för sina tillgångar. Det som behövs är troligen stora väletablerade bitcoinbanker som är börsnoterade och har lite mer credability men det förtar ju såklart en hel del av charmen med bitcoins då också.
Men största problemet är väl att valutan inte är oumbärlig. Bitcoinsystemet finns och används så länge folk är intresserade. Nu faller värdet för att folks intresse svalnat. För andra valutor och aktier kan en bra kvartalsrapport, framtidsvisioner eller chefsbyten ge positiva utfall men något sådant kan ju inte bitcoin heller hoppas på.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elyxiator:

en sak till som inte nämnts som kan ha bidragit till bitcoins kurs fall är att för några dagar sedan hackades en utav dem största bitcoin sidorna som går under namnet bitstamp och vid hackningen stals ca 19000 btc...
sedan har ett stort antal darknet sidor gått ner under slutet av året även där ha rmängder med bitcoins hamnat i händerna på myndigheterna

Slutar folk handla knark så finns det inte något att använda bitcoins till.
Vad som hände med bitstamp kommer vi nog inte få veta t.ex när eller hur mycket som egentligen stals och på vilket sätt men gox borta och nu bitstamp.

Det är iallafall intressant att följa när det händer saker

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Utvecklingen av koden bakom bitcoin och dess teknik ser jag inte som ett stort problem egentligen. Det kanske finns problem där också men jag ser större problem i popularitet, kursutfalll opinioin och hur folk brukar bete sig kring marknadshandel. Men det är kul att det utvecklas!

Ja. Förtroendeproblem exempelvis. Protokollet är säkerligen bra på alla sätt i sig, men det har hänt mer än en gång att en aktör drar med andras bitcoins. Hemdatorer hackas och det norpas småslantar till höger och vänster också. Så det är förtroende för hanteringen för många som inte vill hålla på med egen säkerhet för sina tillgångar. Det som behövs är troligen stora väletablerade bitcoinbanker som är börsnoterade och har lite mer credability men det förtar ju såklart en hel del av charmen med bitcoins då också.
Men största problemet är väl att valutan inte är oumbärlig. Bitcoinsystemet finns och används så länge folk är intresserade. Nu faller värdet för att folks intresse svalnat. För andra valutor och aktier kan en bra kvartalsrapport, framtidsvisioner eller chefsbyten ge positiva utfall men något sådant kan ju inte bitcoin heller hoppas på.

bitcoinbanker med multisignature transaktioner som behöver t.ex. 2 av 3 eller 3 av 5 underskrifter. Det går inte ens att göra med dagens banksystem.. jag tror bitcoins kommer vara mycket säkrare i framtiden än dagens system. Problemet nu är att det fortfarande inte är många som förstår bitcoins och det finns inte så jätte mycket standarder ute för hur saker ska göras..

Jag hoppas att det här med bitstamp skyndar på multisig användning hos växelkontor och liknande. Det finns en del som använder det men det bör vara standard practise tycker jag.

Jag ser bitcoin precis som internet var i början. Det fanns knappt några protokoll alls och det mesta sög rätt hårt men tillsammans så löste (och fortfarande löser) folk de problem som uppstod med tiden. Jag menar.. jag minns inte exakt när multisig kom till bitcoin men det var nog inte mer än ett år sedan..

Man ska komma ihåg att inflationen är ganska hög för bitcoins just nu - även om bitcoins i det långa loppen är en devalverande valuta.

edit: Bitstamp är uppe igen och se här

MULTI-SIG * With the integration of BitGo multi-sig technology, Bitstamp is now the first and only major bitcoin exchange to incorporate the industry's best security practices available today.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Dags o bumpa denna tråden igen då.
Runt 270$ nu då.

Japp dollarn är starkare än någonsin. Väldigt dumt att gå lång BTCUSD. Som tur är kan man ta short positioner Spelar ingen roll om de går upp eller ned, bara det rör på sig så är jag glad.
Det skulle inte förvåna mig om vi ser btcusd under 200$ på väg mot 100$ inom kort, iaf någon gång under året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Slutar folk handla knark så finns det inte något att använda bitcoins till.

http://www.coindesk.com/took-bring-bitcoin-5000-taiwan-conven...

Å andra sidan, folk kommer aldrig sluta handla knark

Permalänk
Avstängd

Inatt har vi legat mellan 240-250$.
Lite kul att bitcoinextremister alltid tror att den ända vägen är uppåt när vi nått en "botten"

Tror vi kan se en stabil btc runt 100$ någon gång i år eller nästa år alternativt dö ut som det gjorde 2012 om folk slutar sälja knark för btc.

Edit: nere på runt 225-230$ nu så ganska stor skillnad mot igår, något speciellt som händer eller är det bara en vanlig dag för bitcoin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Inatt har vi legat mellan 240-250$.
Lite kul att bitcoinextremister alltid tror att den ända vägen är uppåt när vi nått en "botten"

Tror vi kan se en stabil btc runt 100$ någon gång i år eller nästa år alternativt dö ut som det gjorde 2012 om folk slutar sälja knark för btc.

Edit: nere på runt 225-230$ nu så ganska stor skillnad mot igår, något speciellt som händer eller är det bara en vanlig dag för bitcoin?

Never call bottom ;D
Gjorde 70% vinst i dagens ras
Ingen aning om något fundamentalt hänt, förlitar mig helt på TA.
Håller med 200-100$ range är nog inte långt borta, men man vet aldrig, it goes where it needs to go...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gabriel15:

Inatt har vi legat mellan 240-250$.
Lite kul att bitcoinextremister alltid tror att den ända vägen är uppåt när vi nått en "botten"

Tror vi kan se en stabil btc runt 100$ någon gång i år eller nästa år alternativt dö ut som det gjorde 2012 om folk slutar sälja knark för btc.

Edit: nere på runt 225-230$ nu så ganska stor skillnad mot igår, något speciellt som händer eller är det bara en vanlig dag för bitcoin?

Bitcoin har varit väldigt irrationellt och priset svarar inte alls på nyheter som man förväntat sig. Senaste raset skedde innan alla problemen med Bitstamp och när nyheten om Bitstamp kom ut och under dagarna de låg nere så ökade priset. Fast det kan vara så att det börjar gå segt för mining. Det kostar i runda slängar $150 i el att tillverka ett mynt idag och de trycker ut ungefär 3600 mynt per dygn. CoinTerra verkar ha gått i konkurs och de är nu stämda på ett par miljoner dollar för att de inte betalat räkningar till serverhallen. En annan cloudmingtjänst CEX.io sa också att de ska avbryta mining ett tag för att det inte går runt. Det var innan nattens stora ras så de baserade det på ett pris på $270. Med nuvarande priser lär de inte dra igång igen på ett tag. Ska bli intressant att se vad som händer nu när priserna är nere på ungefär samma nivå som kostnaderna för mining är. Vinstmarginalerna är små och vad händer när de försvinner helt?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Har inte läst igenom vad som sagts tidigare i tråden men som jag hört så har någon lyckats hackat Bitcoin eller på något sätt få fram egna utan att köpa. Detta har gjort att Bitcoin inte känns lika säkert och därför tappar det i värde.

Informationen hörde jag på radionyheterna för ett tag sen, har jag för mig.
Har inte själv några Bitcoin så lyssnade inte så intensivt. Borde finnas information om detta på någon sida, om det nu inte redan informerats om tidigare i tråden.

Tror inte heller att Bitcoin kommer nå upp till den nivån de har varit på men tror absolut inte att den är död.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det var väl en fluga likt många andra saker som dyker upp jämt och ständigt, nu dalar den fritt och dess storhetstid ligger bakom dem.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Man kan stjäla Bitcoins och komma undan med det väldigt lätt vilket gör stora bitcoinplånböcker/databaser till en stor måltavla.

Att raset innan bitstamp kom ut offentligt med nyheten inträffade kan bero på insiderinformation sedan har vi ingen aning om när det egentligen inträffade.

Majoriteten av alla bitcoins ägs av ett fåtal personer så man vet aldrig vad som kan hända om någon av dem vill sälja sina bitcoins snabbt.