Permalänk

Arma III Altis life

Tjenare!

Har spelat på lite olika Altis life serverar men nu är de så att jag har tröttnat på dom servrarna jag spelar på för att jag är den ända aktiva där i princip så jag tänkte höra med er här om er server skulle behöva en rutinerad Arma III Lirare som älskar att Roleplaya?

//Grimzone1009

Permalänk
Medlem

Tänkte själv testa på att roleplaya i arma, testade altis life men kände att det inte var så "seriöst" som jag vill ha det riktigt. Men har kollat upp Arma 3 life "http://arma3-life.com/" och där har dom väldigt strikta regler när det gäller rollspelandet. Kan ju kolla på youtube om det kanske är något på dig då det finns gott om videos där om det!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Skrivet av jerkaaaa:

Tänkte själv testa på att roleplaya i arma, testade altis life men kände att det inte var så "seriöst" som jag vill ha det riktigt. Men har kollat upp Arma 3 life "http://arma3-life.com/" och där har dom väldigt strikta regler när det gäller rollspelandet. Kan ju kolla på youtube om det kanske är något på dig då det finns gott om videos där om det!

http://forums.bistudio.com/showthread.php?184772-Legal-violat...

Rekommenderar inte att spela på deras servrar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Arma 3 life har riktig RP. Tänk på att man måste vara white listad för att kunna spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Arma 3 life har riktig RP. Tänk på att man måste vara white listad för att kunna spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Behöver man ju inte (:

Permalänk
Skrivet av careau:

Behöver man ju inte (:

Behöver man inte det? Har hört att man måste gå igenom en intervju för att kunna spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Behöver man ju inte (:

Så vida inte några nya Arma 3 life servrar dykt upp så behöver man det. Du tänker kanske på Altis Life vilket är något helt annat?

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Altislife.co.UK är en riktigt bra altislife server. Oftast riktigt bra roleplaying och populär. Poliserna är grymt bra där. Uppdateras och förbättras ofta och har ett levande online community.

http://www.altislife.co.uk

Läs reglerna innan du börjar lire annars är du snart bannad så det visslar om det. Ej så avancerade lr mycket att läsa, det ligger på forumet men bra att ha gjort det en gång så man inte gör bort sig.

Grandtheftaltis servern är hyffsad med.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Så vida inte några nya Arma 3 life servrar dykt upp så behöver man det. Du tänker kanske på Altis Life vilket är något helt annat?

Jag spelar Altis Life, Wasteland, BR och A3L. Och jag behöver inte vara whitelistad för att spela A3L

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasDuster:

Behöver man inte det? Har hört att man måste gå igenom en intervju för att kunna spela.

Det finns en del servrar som kräver whitelist, men sen finns det servrar som inte kräver det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Jag spelar Altis Life, Wasteland, BR och A3L. Och jag behöver inte vara whitelistad för att spela A3L

Då får jag erkänna mig besegrad

Kan dock tänka mig att "none whitelist servers" om man är ute efter riktigt rollspel är ganska dåliga? För de som är mest kända för sina a3l servrar är ju riktigt strikta med rollspel och rollspelar man inte 100% så blir man bannad. Men jag kan väl ha fel där också kanske

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Behöver man ju inte (:

Det behöver man visst.

http://arma3-life.com/forums/index.php?/topic/16237-arma-3-li...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Trodde också man behövde på alla servrar. På deras servrar du länkade behöver man dock. Trodde också det var de enda som fanns, men det fanns fler som inte krävde whitelist såg jag efter in snabb googling

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Letar själv efter en Gossamer's Warfare server på Arma 3.
Lätt roligaste sättet att lira Arma enligt mig, och på Arma 2 var det de enda som jag lirade.

Har ni några tips på bra warfare servers?

Permalänk
Skrivet av careau:

Det finns en del servrar som kräver whitelist, men sen finns det servrar som inte kräver det.

Hur bra är dessa servers? Har de seriöst rp, community och saker att göra?
Kan du isåfall länka din server eftersom jag orkar inte skriva en ansökan till arma 3 life på 1000 ord

Permalänk
Medlem

Nej, det behöver man INTE!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasDuster:

Hur bra är dessa servers? Har de seriöst rp, community och saker att göra?
Kan du isåfall länka din server eftersom jag orkar inte skriva en ansökan till arma 3 life på 1000 ord

Jag spelar på en server som heter Untouchable. Sök efter "Arma 3 Life" i Filter och vänta tills den kommer upp
Den har precis haft restart på allt, så den är ganska "ny" igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasDuster:

Hur bra är dessa servers? Har de seriöst rp, community och saker att göra?
Kan du isåfall länka din server eftersom jag orkar inte skriva en ansökan till arma 3 life på 1000 ord

Har du kört altislife? Asso jag körde altislife sen kom den öppna betan till arma 3 life och alla var wow vad grymt det ser ut. Hade en polare som testade det så man fick betala för att vara med.
Iaf det var inte i närheten av de utvecklade altislife servrarna då. Han sa det man får är det man ser i reklamen, snygga bilmodeller etc annars funktionsmässigt var altislife servrarna bättre. Arma 3 life säger också att de verkar sakna script kodare etc så då jag tittade på det och det öppnades så var det bara snygga modeller, funktionsmässigt var det kasst.

Var några månader sen nu så mycket kan ha hänt men av de jag vet som signa upp och gjorde intervjuer etc (däribland jag själv fast jag tog aldrig steget att betala efter min vän testade det) så vet jag ingen som fortsatte lira den modden, de gick tillbaka till altislife i väntan på arma 3 life skulle utvecklas till samma nivå.

men som sagt kanske hänt mycket sen dess på arma 3 life fronten? Men hör ej så mycket om det nu som för en 3-4 månader sedan.

Sen är där stor skillnad på altislife servrarna. Otur så väljer du en i listan och den är helt död. Tur träffar du rätt och hittar en avancerad server med massa funktioner och aktiva admins etc. Är som natt och dag mellan servrarna och de seriösaste servrarna har egna utvecklare som bygger vidare på funktionaliteten.

https://www.youtube.com/watch?v=lY3b2ON51oQ reglerna typ

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Har du kört altislife? Asso jag körde altislife sen kom den öppna betan till arma 3 life och alla var wow vad grymt det ser ut. Hade en polare som testade det så man fick betala för att vara med.
Iaf det var inte i närheten av de utvecklade altislife servrarna då. Han sa det man får är det man ser i reklamen, snygga bilmodeller etc annars funktionsmässigt var altislife servrarna bättre. Arma 3 life säger också att de verkar sakna script kodare etc så då jag tittade på det och det öppnades så var det bara snygga modeller, funktionsmässigt var det kasst.

Var några månader sen nu så mycket kan ha hänt men av de jag vet som signa upp och gjorde intervjuer etc (däribland jag själv fast jag tog aldrig steget att betala efter min vän testade det) så vet jag ingen som fortsatte lira den modden, de gick tillbaka till altislife i väntan på arma 3 life skulle utvecklas till samma nivå.

men som sagt kanske hänt mycket sen dess på arma 3 life fronten? Men hör ej så mycket om det nu som för en 3-4 månader sedan.

Sen är där stor skillnad på altislife servrarna. Otur så väljer du en i listan och den är helt död. Tur träffar du rätt och hittar en avancerad server med massa funktioner och aktiva admins etc. Är som natt och dag mellan servrarna och de seriösaste servrarna har egna utvecklare som bygger vidare på funktionaliteten.

https://www.youtube.com/watch?v=lY3b2ON51oQ reglerna typ

Här har du svaret varför det tar så lång tid: http://forums.bistudio.com/showthread.php?184772-Legal-violat...
- De har stulit modeller från andra spel
- De har tagit kod från andra moddare och tagit betald för att få spela på servrarna (Stred mot BI's EULA)
- Just nu så har flera utvecklare lämnat då de inte vill vara med i denna härva
- De har sagt att de håller på att skriva om allt från grunden, och ta bort all kod som ursprungligen kommer från Tonic.
- Flera moddare har bett att de ska ta bort deras moddar/addons från servrarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Jag spelar på en server som heter Untouchable. Sök efter "Arma 3 Life" i Filter och vänta tills den kommer upp
Den har precis haft restart på allt, så den är ganska "ny" igen

Men det är ingen "legit" A3L server. Det är en klon.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Men det är ingen "legit" A3L server. Det är en klon.

But still same shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

But still same shit?

Nej. Utan whitelist, aktiva admins och fullständiga ansökningsintervjuer så blir det inte bra. Försök spela Altis Life, Statis Life, vad som helst utan strikta regler: det fungerar inte. Det är inte RP utan mer eller mindre TDM.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Nej. Utan whitelist, aktiva admins och fullständiga ansökningsintervjuer så blir det inte bra. Försök spela Altis Life, Statis Life, vad som helst utan strikta regler: det fungerar inte. Det är inte RP utan mer eller mindre TDM.

Mycket beror väl på vilken server du hoppar in på. Den servern jag spelar på är det mycket RP, bra aktiva admins och vettiga poliser/medics. Så inga problem där! Jag är själv Medic på en server, varpå den servern är dunder bra. Visst finns det Kavala trollers, men dom blir ju bannade ganska fort!

"Försöka spela Altis Life utan strikta regler?" Det är väl klart som fan att den är kass då? Men jag väljer att spela på servrar med strikta regler.

Permalänk
Medlem

Finns det ens nån server där man inte blir rånad direkt när man spawnar i princip? Spelade Island Life på en server med intervju i Arma 2 och där var de inte alls så.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Finns det ens nån server där man inte blir rånad direkt när man spawnar i princip? Spelade Island Life på en server med intervju i Arma 2 och där var de inte alls så.

altislife.co.uk vilken är min favvoserver, inte hittat ngn bättre än. Där finns det safe zones om du spawnar i kavala i början. Dessa är dock begränsade till centrala ytor i stan. Utanför gäller djungelns lag nej men väldigt bra rp server och många schyssta spelare. Men ingen garanti för att inte bli rånad, hör till att att börja spela altis alla har nog varit där ngn gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Cvgaming.net är en svensk Altis Life server med stort community.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Cvgaming.net är en svensk Altis Life server med stort community.

Citerar ovanstående skribent.

Cvgaming.net är ett väletablerat och seriöst community med en hel hop av genuina och sköna spelare. Rollspelet hålls på en bra och seriös nivå och har gett många spelare en djupare inblick i själv rollspelandet som krävs för Altis Life. Tycker verkligen ni ska ta en kik in på denna server/community om ni inte gjort detta innan!

Over n out

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, jag hittar inte Arma 3 nånstans i princip, prisjakt listar några sidor jag helst inte vill köpa från och steam är inte billigt precis...

Varför har inte typ Webhallen de längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Varför har inte typ Webhallen de längre?

Börjar väl bli gammalt, kanske.

http://www.gamekeys4all.com/242-arma-3-cd-key-steam.html?a_ai...

Läs på vad som gäller angående nycklar från tredje part.

Permalänk
Medlem

Arma 3 Altis Life Server 4.0 Secretone
Är en skön altis life server med väldigt stort fokus på RP, aktiva admins whitelisted faktioner. Så som Militär/Polis/Medic/Rebeller och även Channel 7 news.

Denna servern har jag spelat på sen i juni 2014

Vi är ett riktigt gött community där

Admins lyssnar väldigt mycket på idéer från folk som kommer med dom

Secretone servern har stort fokus på utveckling av servern, typ inga idéer är dåliga och tas upp i admin möten osv

Länk till forum
http://secretone.net/