Har bara ett fåtal inställningar i Nvida Control panel

Permalänk
Medlem

Har bara ett fåtal inställningar i Nvida Control panel

Hej!

Jag har ett litet problem med min laptop. (ASUS X550C , i3, 6gb ram, GT720M, Windows 7)

När jag spelar cs go så kör jag ofta med 4:3 1024x768 på min vanliga dator (se signatur, dator1) och det blir rätt bilförhållade med svarta kanter på sidan.

Men nu när jag tog och startade cs go på min laptop och slog på 4:3 så blev bilden stretchad istället? Så jag gick in på Nvidia control panel och skulle ändra det, men då har jag bara 3 flikar på sidan. De som är inringade på bilden.

Finns det något sätt att ändra bildförhållandet eller få ut hela controlpanelen så jag kan gå in på "change resolution" and ändra till GPU scaling?

(Hittatde inge settings i intel grafikinställningar häller som har med detta att göra. Fast jag kör ju bara på GT 720M kortet ändå så det spelar nog ingen roll)

har en Asus VG248QE 144hz

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Gå in på Display > Adjust desktop size and position istället, där kan du stänga av skalningen.
http://i.imgur.com/wP23ErE.png

Du kanske ska läsa allt innan du postar? TS har tydligen inte de imställningarna i Nvidia Control Panel

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Du kanske ska läsa allt innan du postar? TS har tydligen inte de imställningarna i Nvidia Control Panel

Läste lite fort, och antog att skärmdumpen var från TS dator.

Till TS: Det verkar som att om du har Nvidia Optimus så ändrar du skalningsinställningarna i Intels kontrollpanel, är du helt säker på att det inte finns någonting där?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Läste lite fort, och antog att skärmdumpen var från TS dator.

Till TS: Det verkar som att om du har Nvidia Optimus så ändrar du skalningsinställningarna i Intels kontrollpanel, är du helt säker på att det inte finns någonting där?

Har en inställning på Intels control panel men om jag aktiverar den så får jag bara upp två stycken inställningar. Vertikal och horisontel inställning, som man kan ändra från 100% till 0%. Men då drar man ihop bilden lite men inte nog för att få 4:3 och då blir inte bara spelet indraget utan allt desktop mm. Sen finns det inga mer inställningar.

Så här ser det ut

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem

Fick till det tillslut. Fick mer valmöjligheter när jag ändrade upplösningen på desktop. Dock måste jag köra med 4:3 på desktop ifall det ska funka i CS

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro