Demon Hunter nerf patch 2.1.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Va ju rätt väntat :/ Då är ju frågan, 500% increased dmg, vilket gör att om jag crittar 10m med Elemental arrow så crittar den istället 40m.
Synd att man måste köra 6 set bonus för att få den dock.
Fördelen nu är att man slipper tat, vilket antingen ger möjlighet till andra gloves eller annan hjälm. Kommer ge mer flexibilitet och kanske fler builds.
Vilket är det som blizz är ute efter, synd bara att Raekor är 5 set fortfarande och denna skiten blir 6 set igen.
Tillbaka till DHs då, ska bli intressant och se hur det fungerar på PTRn.
Inte helt säker på att det är en nerf, en förändring helt klart dock. Jämfört med hur Marauder ser ut ni givetvis, att jämföra med ett set som bara funnits i en testmiljö känns ju inte så smart.
Vi måste dock inte stacka ias länge och kommer tjäna in dmg där mer, samt att om man kör fire tex så har du magefist. 20% mer dmg där med.
Jag väntar spänt på att se hur det blir.
Inte bestämt om det blir DH, Crus eller Barbar i S2 ännu.

2 Piece Bonus
Companion calls all companions to your side.
4 Piece Bonus
Sentries cast your Hatred spender when you do.
6 Piece Bonus
Your generators, Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, and Cluster Arrow deal 100% increased damage for every active Sentry.

När PTR gick live så sköt även sentrys 500% inc dmg, vilket kanske var en aning OP. Nu har dom ändrat så det är bara en själv som får 500% increased dmg medan sentry inte får någon dmg multiplier alls. I praktiken gör detta att man kommer få stå still och casta ännu mera, vilket inte kommer funka vid höga Grifts. Om detta går live är M6-DH död....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Nice gear Du har dock lite över dubbelt så mycket xp som mig, dock ar jag i stortsett bara kört DH ;D Paragon 396
Kommer du upp i 4.15 bp med den gearen btw? Kollade lite snabbt och såg ut som 4.14 med en sista ring på 7% ias och gogok? Den kanske inte tar med paragon levels på armory?

Tror jag når 4.15 men inte säker för jag har inte räknat på det, satt min RoRG med gogok på min monk just nu. Armor och all res verkar inte göra ett dugg i grift. Men min damage är helt ok, har jag någon annan som chillar eller använder control imparied skills så ser jag crits på upp till 12m. Vilket jag förstår är rätt så bra skada men vad vet jag

Permalänk

Så vad är smartast just nu i väntan på 2.1.2 vad gäller DH? Bara avvakta? Farmar efter bättre T&T och RoRG för att få lilla sista buffen till min M6-build idag, men det ska man kanske lägga ner och koncentrera sig på sin Crusader istället tills patchen går live?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Så vad är smartast just nu i väntan på 2.1.2 vad gäller DH? Bara avvakta? Farmar efter bättre T&T och RoRG för att få lilla sista buffen till min M6-build idag, men det ska man kanske lägga ner och koncentrera sig på sin Crusader istället tills patchen går live?

Skippa TnT. Farma Kridershot utav bara helvete

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Skippa TnT. Farma Kridershot utav bara helvete

Varför är inte TnT så bra längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Varför är inte TnT så bra längre?

Nu när de gjort om M6 så behöver man inte nå breakpoints som innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lekle:

Nu när de gjort om M6 så behöver man inte nå breakpoints som innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Så TnTs egenskap "increase attack speed of your pets" kommer man inte heller ha nytta av?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Så TnTs egenskap "increase attack speed of your pets" kommer man inte heller ha nytta av?

Precis =/ Förutom att dina pets kommer slå snabbare, men kommer inte beröra sentries.

Edit: Btw, ingen som kör Season? Mycket snack om att vänta till nya patchen och att det är onödigt att spela nu.
Men den nya patchen kommer ju inte gå live innan season är över.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Men om vi snackar Barbar, vad är de största ändringarna där? Har inte spelat med min på en evighet för den har känts så klen. En Barbar ska ju göra sjuk dmg egentligen kan man tycka.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Men om vi snackar Barbar, vad är de största ändringarna där? Har inte spelat med min på en evighet för den har känts så klen. En Barbar ska ju göra sjuk dmg egentligen kan man tycka.

https://www.youtube.com/watch?v=5_GGvF8ZL_M

Det här är tyvärr barbar just nu, rätt hårda crits, men grymt tråkigt.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Spela med en barbar igår som typ 2-3 shotta flesta t6 elites på riften igår

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Spela med en barbar igår som typ 2-3 shotta flesta t6 elites på riften igår

Låter intressant... Har du någon aning om gear/build eller vad för ändringar som kommer?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

https://www.youtube.com/watch?v=5_GGvF8ZL_M

Det här är tyvärr barbar just nu, rätt hårda crits, men grymt tråkigt.

Tro fan att alla barbs i Battle nets forum inte tycker att jailer mobs är något problem, dom springer ju bara förbi.

Sedan tycker jag inte att det är mer skickligt att spela på detta vis än som DH med gamla M6 och sentrys. Rusa på första mob och sedan trycka det framför sig hela tiden. Visst lite mer aktivt men fan så tråkigt.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Tro fan att alla barbs i Battle nets forum inte tycker att jailer mobs är något problem, dom springer ju bara förbi.

Sedan tycker jag inte att det är mer skickligt att spela på detta vis än som DH med gamla M6 och sentrys. Rusa på första mob och sedan trycka det framför sig hela tiden. Visst lite mer aktivt men fan så tråkigt.

Håller med dig. Ser grymt tråkigt ut, men lvl 52 är ju sjukt likväl.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekle:

Nu när de gjort om M6 så behöver man inte nå breakpoints som innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur har de gjort om M6?

Jag spelar kanske 1 h i veckan eller så, så har dålig koll på vad som händer med spelet.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Hur har de gjort om M6?

Jag spelar kanske 1 h i veckan eller så, så har dålig koll på vad som händer med spelet.

Dold text

Läs patch notes, PTRn ändra dock hela tiden. De försöker trimma in en bra lösning. Men i princip så kommer sentries bara öka din skada som du gör, inget annat.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Har testat PTR lite nu och ändringen av M6 som gjorts gör helt klart spelstilen annorlunda, mer utmanande och aktiv men att kalla det en nerf är nog fel. Känns som man gör mycket mer skada med kombinationen av egna skott och sentries. Tror faktiskt det kan bli riktigt bra.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Jag gillar oxå ändringen. Helt klart mer utmanande eftersom man måste stanna upp och faktiskt skjuta själv nu. Men känslan när man har 5 sentries ute och släpper loss några cluster arrows är grym!

Permalänk
Skrivet av Frisell:

Jag gillar oxå ändringen. Helt klart mer utmanande eftersom man måste stanna upp och faktiskt skjuta själv nu. Men känslan när man har 5 sentries ute och släpper loss några cluster arrows är grym!

Ja, verkligen. Känns mer mäktigt än tidigare. Som att ens karaktär verkligen är grym. 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Ja, verkligen. Känns mer mäktigt än tidigare. Som att ens karaktär verkligen är grym. 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Japp just nu känns det grymt. Men när/om nerfen kommer som gör att bara en själv får 100% mer dmg per sentry inte sentrys själva så kommer det bli åt andra hållet

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Japp just nu känns det grymt. Men när/om nerfen kommer som gör att bara en själv får 100% mer dmg per sentry inte sentrys själva så kommer det bli åt andra hållet

Svaret på frågan om nerfen kommer ligger i påståendet "Känns mer mäktigt än tidigare. Som att ens karaktär verkligen är grym".

Med andra ord, inte om utan när.

När man säger sådant i diverse forum brukar det betyda att man är OP. Då brukar det bli en nerf eller att folk som spelar andra karaktärer börjar muttra.

Tittar man på diabloprogress topp solo så har barb. tagit över ganska rejält. Men man hör inget om att dom ska nerfas.
Samtidigt lyser nästan Wiz, WD, Monk och Crusaders med sin frånvaro. Det enda som används som en "mätare" på hur bra man förbättras är Grifts, T6 är för enkelt.

Om det nu var så att det stora felet med M6 var att fick automatisk damage via sentrys utan att vara aktiv själv. Vilket jag kan se är en godtagbar invändning, då kan man undra varför WD får:
"Wormwood ,Legendary power added, Locust Swarm is cast on a nearby enemy every second"
I princip samma sak.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Svaret på frågan om nerfen kommer ligger i påståendet "Känns mer mäktigt än tidigare. Som att ens karaktär verkligen är grym".

Med andra ord, inte om utan när.

När man säger sådant i diverse forum brukar det betyda att man är OP. Då brukar det bli en nerf eller att folk som spelar andra karaktärer börjar muttra.

Tittar man på diabloprogress topp solo så har barb. tagit över ganska rejält. Men man hör inget om att dom ska nerfas.
Samtidigt lyser nästan Wiz, WD, Monk och Crusaders med sin frånvaro. Det enda som används som en "mätare" på hur bra man förbättras är Grifts, T6 är för enkelt.

Om det nu var så att det stora felet med M6 var att fick automatisk damage via sentrys utan att vara aktiv själv. Vilket jag kan se är en godtagbar invändning, då kan man undra varför WD får:
"Wormwood ,Legendary power added, Locust Swarm is cast on a nearby enemy every second"
I princip samma sak.

Provade nya PTR patchen, M6 nerfen missades på något sätt och DH gör fortfarande bra skada, men det kommer i en framtida hotfix. Inte för att måla fan på väggen men DH kommer bara bli en T6 farmare, kan glömma höga grifts

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/15538984850?page=2

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Provade nya PTR patchen, M6 nerfen missades på något sätt och DH gör fortfarande bra skada, men det kommer i en framtida hotfix. Inte för att måla fan på väggen men DH kommer bara bli en T6 farmare, kan glömma höga grifts

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/15538984850?page=2

Det är ju det jag fruktar. Och förutom att M6 har ändrats så sak ju Helltrapper ändras också. Börjar kännas som en dubbelnerf.

Kan det här ständiga nerfandet vara ett tecken på att dom har inget att komma med för att ge spelare en utmaning.

Ja förutom då oneshot death på grift. Men det räknar jag inte som en utmaning , mer som något man ska masa sig igenom.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Hmm, idag släpptes patchen..
Ska man ändra något på sin vanliga M6-Build?

Känns som man måste ha en hatred-gainer nu.. Då är frågan vilken som är bäst att använda isåfall.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hmm, idag släpptes patchen..
Ska man ändra något på sin vanliga M6-Build?

Känns som man måste ha en hatred-gainer nu.. Då är frågan vilken som är bäst att använda isåfall.

Krindershot verkar vara det man ska använda. Förstår fortfarande inte varför Helltrapper blev nerfad.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Krindershot verkar vara det man ska använda. Förstår fortfarande inte varför Helltrapper blev nerfad.

Tror fan jag har en Kridershot i kistan.. Får ta och spana på det när jag kommer hem.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Krindershot verkar vara det man ska använda. Förstår fortfarande inte varför Helltrapper blev nerfad.

Skrivet av SunQ:

Tror fan jag har en Kridershot i kistan.. Får ta och spana på det när jag kommer hem.

Är väl bara för PS3 patchen har släppts?

Nu kan man ju bli glad att man aldrig fick en bra Etreryu, fick 1 nånsin under mina 450 paragon levlar
Har dock en Krider med ca 2.7k dps

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Hedersmedlem

Mina polare och jag byggde bara om våra demon hunters lite. Mycket roligare att spela DH nu. Och det känns inte som en nerf.. känns som om vi kör mer damage nu. Och då har jag ändå skräpgear.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/50042415

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Är väl bara för PS3 patchen har släppts?

Nu kan man ju bli glad att man aldrig fick en bra Etreryu, fick 1 nånsin under mina 450 paragon levlar
Har dock en Krider med ca 2.7k dps

Den släpptes igår på dagen till PC.

Skrivet av CCWarlock:

Mina polare och jag byggde bara om våra demon hunters lite. Mycket roligare att spela DH nu. Och det känns inte som en nerf.. känns som om vi kör mer damage nu. Och då har jag ändå skräpgear.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/50042415

Skräpgear är väll att ta i

Men ja, det känns som man gör mycket mer damage. Fick några krittar på närmare 100miljoner igår. Stört nöjd över min Krider också
http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/47484422

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ja, jag tycker DH var mycket roligare att spela igår, samt att jag tyckte att jag gjorde mer skada?
Jag bytte från cold till fire visserligen igår också för att testa.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wip3-2235/hero/15630526

Hittade en ancient Nagel ring som ökade på allt