Plantronics Voyager Legend till dator och telefoner

Permalänk

Plantronics Voyager Legend till dator och telefoner

Hej

Idag har jag Plantronics Voyager Legend SE som jag använder till Sony Xperia Z2. Jag vill också använda den till min dator och min Ip telefoni, frågasn är vad behövs?

Mvh Fredrk

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freddehboy:

Hej

Idag har jag Plantronics Voyager Legend SE som jag använder till Sony Xperia Z2. Jag vill också använda den till min dator och min Ip telefoni, frågasn är vad behövs?

Mvh Fredrk

En bluetooth dongle.

Permalänk
Medlem

Står inget på deras hemsida, men i manualen pratar de om att man kan para den till flera enheter. Så en bluetooth dongel behöver du. De säljer även speciella donglar men vet inte om de är bättre. Jabras specialdonglar ska med deras headset klara 30-100m istället för 10-100m som vanliga bluetooth, men vi ställer oss frågande till det.

Permalänk

Jag har tittat lite och ser att mitt headsett har Bluetooth Version 3.0 jag har 4.0. Är det, det som är felet?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Dongeln ska vara bakåtkompatibel. Så inga problem

Permalänk

Jag har även köpt en v3 dongel utan resultat, ska lämna tillbaka den, är det någon som har fått detta headsett att fungera med datorn?

Finns det andra bluetooth headsett med datorkompatibilitet direkt från tillverkaren?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Hej

Jag har lösningen, se: http://www.plantronics.com/uk/product/bt300?skuId=sku6620015

Enligt Plantronic ska det fungera

Vet någon hur man kan få in sin IP telefon i datorn?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.