Köpa gtx 980 eller vänta?

Permalänk
Medlem

Köpa gtx 980 eller vänta?

Ska köpa ny dator men undrar om jag ska köpa 980 nu eller vänta tills 960 släppts och det blir någon pris sänkning på 980 så jag ej köper det för ett dyrare pris än om ett par dagar.

Är säkert en dum fråga men jag är en snål person.

Permalänk
Medlem

Varför skulle ett 960 dra ner priset på ett 980 ??
Möjligtvis om ett snabbare topp kort skulle släppas som tar över i samma prisklass.

Permalänk
Medlem

Isåfall ska du nog vänta till mer in mot vårkanten när AMD släpper sina kort! Då kan jag tänka mig att det skulle bli en prissänkining. Men inte annars! Beror också på vad AMD ska ha för sina kort!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror inte nvidia är så sugna på att sänka priser på deras nuvarande flaggskepp bara för att de släpper ett nytt kort.
Kommer antagligen inte ske någon prisförändring förrns vi ser vad amd har på g.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Okej tack för svar, ett par kompisar hade sagt att 960 troligen skulle ge pris sänkning på 980 men jag antar att det är fel.

Permalänk
Medlem

När amd släpper sina nya 3xx så kommer nvidia sänka priset ifall amdkorten matcher prestanda och har bättre/lika pris.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delyrion:

Okej tack för svar, ett par kompisar hade sagt att 960 troligen skulle ge pris sänkning på 980 men jag antar att det är fel.

Behöver ju inte rimligtvis vara fel.

Oftast när ett nytt kom, så sjunker ju det som legat på topp. GTX 970 fick ju både R9 290 och GTX 780 att sjunka i pris. Även 780 Ti sjönk ju en bit, men inte mycket.

Så om du orkar, så kan du ju vänta.

Sitter också i denna rävsax. Behöver två nya kort nu...men vet att AMD släpper snart...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Behöver ju inte rimligtvis vara fel.

Oftast när ett nytt kom, så sjunker ju det som legat på topp. GTX 970 fick ju både R9 290 och GTX 780 att sjunka i pris. Även 780 Ti sjönk ju en bit, men inte mycket.

Så om du orkar, så kan du ju vänta.

Sitter också i denna rävsax. Behöver två nya kort nu...men vet att AMD släpper snart...

Okej tack, tror jag ej kan vänta så jag slår nog till på 980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Behöver ju inte rimligtvis vara fel.

Oftast när ett nytt kom, så sjunker ju det som legat på topp. GTX 970 fick ju både R9 290 och GTX 780 att sjunka i pris. Även 780 Ti sjönk ju en bit, men inte mycket.

Så om du orkar, så kan du ju vänta.

Sitter också i denna rävsax. Behöver två nya kort nu...men vet att AMD släpper snart...

780ti sli är ju ganska bra. Så ifall du verkligen behöver en uppgradering så hade jag väntat på 3xx som du gör
On topic:
Tror inte nvidia sänker priset på sina senaste flaggskepp när 960 kommer ut.

Skickades från m.sweclockers.com